728 x 90

ایران تحت حاکمیت آخوندها به‌لحاظ پهنای باند ثابت در تست سرعت، در رتبهٔ ۱۴۷ قرار دارد

اینترنت
اینترنت

بانک جهانی طی گزارشی دربارهٔ اقتصاد ایران با اشاره به‌سیاست سانسور اینترنت توسط رژیم در جریان قیام اعلام کرد که ایران تحت حاکمیت آخوندها به‌لحاظ پهنای باند ثابت در تست سرعت، در رتبهٔ ۱۴۷ام از ۱۸۱کشور جهان قرار دارد.
در این گزارش آمده است: «طبق نظرسنجی آنلاین انجام شده توسط سازمان اتحادیهٔ رایانه‌یی، در طول اختلال اینترنت در شهریور۴۰۱، بیش از ۴۱درصد از شرکتها بین ۲۵ تا ۵۰درصد زیان را تجربه کردند... و ۴۷درصد از آنها بیش از نیمی از درآمد خود را از دست دادند. به‌گفتهٔ نت‌بلاکس هزینهٔ قطعی اینترنت ۳۶میلیون دلار در روز است».
در بخش دیگری از این گزارش، آمده است: «ادامهٔ اختلالات اینترنت می‌تواند اثرات مخرب بلندمدت بر بر اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه در بخش خدمات داشته باشد».
بانک جهانی در گزارش خود هم‌چنین گفته است که در سال۱۴۰۱، برای چهارمین سال متوالی، تورم مصرف‌کننده در ایران، بیش از ۴۰درصد افزایش یافت.
بنا‌به‌این گزارش: «قیمت مواد غذایی عامل اصلی تورم بالا بوده است علاوه بر این، کاهش بیش از ۴۰درصدی ارزش ریال در سال۱۴۰۱ فشار مضاعفی بر قیمتها وارد کرده است» (سایت بانک جهانی ۳۱مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07fa6e78-fd97-4206-8371-59613e21751f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات