728 x 90

اکونومیست: حسن نصرالله نشان داد که حزب‌الله هم‌چنان می‌خواهد از جنگ همه‌جانبه اجتناب کند

حسن نصرالله
حسن نصرالله

اکونومیست روز ۱۳آبان در گزارشی درباره حرفهای روز گذشته حسن نصرالله سرکرده حزب‌الشیطان لبنان در مطلبی نوشت: آیا حزب‌الله از آستانه جنگ عقب‌نشینی می‌کند؟
اکونومیست می‌نویسد: حسن نصرالله در یک سخنرانی جنجالی نشانه خویشتنداری داد… اما در پایان، این سخنرانی نشان داد که حزب‌الله هم‌چنان می‌خواهد از جنگ همه‌جانبه اجتناب کند.

نصرالله با ظاهری خسته تقریباً ۹۰دقیقه صحبت کرد. او لفاظی‌های زیادی را متوجه اسراییل ومتحدش آمریکا  کرد، اما چیزی نگفت که حاکی از تشدید تنشها باشد.

یکی از بینندگان لبنانی به شوخی گفت: «این سخنرانی می‌توانست یک ایمیل باشد».

در عوض نصرالله سه پیام روشن داشت. اولین مورد این بود که او هیچ اطلاع قبلی از کشتار ۷ اکتبر توسط حماس... ، نداشت. نصرالله این حمله را صددرصد فلسطینی خواند و گفت که این حمله از حزب‌الله، دیگر جناح های فلسطینی و حامی مشترک آنها یعنی رژیم ایران مخفی مانده است... ... …

دوم درخواست آتش‌بس در غزه بود... در مجموع، سخنان او حاکی از آن است که او در حال حاضر وضعیت موجود را حفظ خواهد کرد. او دلایل متعددی برای این کار دارد. یکی آمریکاست که دو گروه ناو هواپیمابر را به شرق دریای مدیترانه فرستاده و صریحاً به حزب‌الله هشدار داده که تشدید نکند. دیگری رژیم ایران است که حزب‌الله را نوعی ابزار روز قیامت می‌داند. سلاحی قدرتمند که با آن اسراییل را از حمله مستقیم به رژیم ایران باز دارد.

به نظر می‌رسد که تمایلی در به خطر انداختن آن سلاح برای نجات حماس ندارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2722b063-03bb-4d2c-8aef-56c471ebb26b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات