728 x 90

اکسیوس: آمریکا و اسراییل در حال ارزیابی اطلاعات جدید درباره مدل‌های هسته‌یی رژیم ایران هستند

اتمی رژیم ایران
اتمی رژیم ایران

اکسیوس، روز ۲۹خرداد نوشت: آمریکا و اسراییل در حال ارزیابی اطلاعات جدید درباره مدل‌های هسته‌یی رژیم ایران هستند.
دو مقام آمریکایی به اضافه یک مقام فعلی و یک مقام سابق اسراییلی به آکسیوس گفتند، آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و اسراییل در حال بررسی اطلاعات جدیدی درباره مدل‌سازی رایانه‌ای توسط دانشمندان رژیم ایران هستند که می‌تواند برای تحقیق و توسعه سلاحهای هسته‌یی استفاده شود.
هدف از مدل‌سازی نامشخص است. برخی از مقامات آمریکایی و اسراییلی گفتند که این اطلاعات، سیگنالی نگران‌کننده در مورد جاه‌طلبیهای تسلیحات هسته‌یی رژیم ایران است، اما مقامات دیگر در هر دو طرف آن را به‌عنوان «یک تک نمود و یک لحظه» خواندند که نشان‌دهنده تغییر در سیاست و استراتژی رژیم ایران به سمت سلاح‌سازی نیست. رژیم ایران بارها خواستار سلاح اتمی بودن را رد کرده است.
یک مقام آمریکایی و یک اسراییلی گفتند که اطلاعات جدید باعث ایجاد «ظن» و «نگرانی» در مورد فعالیت‌های تحقیق و توسعه هسته‌یی ایران شده است.
- اسناد یافت شده در آرشیو هسته‌یی رژیم ایران که توسط موساد اسراییل در سال ۲۰۱۸ به سرقت رفت، نشان می‌داد که دانشمندان هسته‌یی رژیم ایران در حال مدل سازی انفجار هسته‌یی قبل از سال ۲۰۰۳ بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e85ed4f-1dc9-4854-9aca-f58bc2cc87b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات