728 x 90

اکسپرس انگلستان رژیم ایران از پوشش دیپلوماتیک برای جاسوسی و ترور استفاده می کند

ترور پروفسور کاظم رجوی در سوئیس
ترور پروفسور کاظم رجوی در سوئیس

اکسپرس انگلستان۳۰مرداد۱۴۰۱: تلاش برای ترور در خارج از کشور از شاخصه‌های رژیم ایران است.

تنها دو هفته پیش، نیروی بدنام قدس توسط آمریکا به‌عنوان منبع طرح ترور شناسایی شد. قرار بود این رژیم برای ترور جان بولتون ۳۰۰هزار دلار بپردازد و سپس طرح ترور پمپئو را دنبال کند. در سال‌های اولیه، رژیم تهران بر هواپیماربایی و بمب‌گذاری متمرکز بود مانند حملات بیروت در ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ که منجر به کشته شدن ۲۴۱ تفنگدار دریایی آمریکا و ۵۰ سرباز فرانسوی و زخمی شدن صدها غیرنظامی شد، متمرکز بود. محسن رفیقدوست، وزیر وقت سپاه پاسداران می‌گفت: «هم تی.ان.تی و هم ایدئولوژی توسط ایران تأمین شد».

استفاده این رژیم از سفارتخانه‌ها برای تأمین پوشش دیپلماتیک زمانی که اسدالله اسدی، جاسوس ارشد رژیم ایران در اروپا به‌عنوان طراح اصلی توطئه بمب‌گذاری علیه کنفرانس شورای ملی مقاومت ایران به ۲۰ سال زندان محکوم شد، آشکار شد.

ترور پروفسور کاظم رجوی، نماینده شورای ملی مقاومت در سوئیس در سال ۱۹۹۰ نیز از دیگر اقدامات تروریستی رژیم ایران بود. این حمله که در روز روشن اتفاق افتاد توسط ۱۳ مأمور رژیم ایران انجام شد که همگی دارای اوراق خدمات دیپلماتیک بودند.

در سال ۱۹۹۲، علی‌اکبر قربانی، عضو مجاهدین خلق، در خارج از خانه خود در استانبول ربوده شد و زیر شکنجه کشته شد، و در سال ۱۹۹۳، محمد حسین نقدی، نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا، در مسیر رفتن به دفتر خود در رم به ضرب گلوله کشته شد.

در اوایل ماه جاری، حسن حیرانی، که به ظاهر یکی از اعضای سابق مجاهدین خلق است توسط مقامات آلبانیایی به‌عنوان مأمور حقوق‌بگیر وزارت اطلاعات رژیم ایران معرفی شد. او یکی از ۲۰ نفری بود که در پی تحقیقات چهار ساله شناسایی شد.

اکسپرس انگلستان افزود: سیاست‌های پر پیچ و خم غرب در ۴۰ سال گذشته رژیم را جری‌تر کرده است

کاترین پرز-شکدام، از انجمن هنری جکسون Henry Jackson Society، گفت با گذشت زمان مار به یک اژدها تبدیل شده است، مشکلی آن‌قدر بزرگ که رهبران غربی نمی‌خواهند با آن مقابله کنند».

او گفت: «نقطه عطف، برنامه نداشتن فاجعه‌بار پس از سرنگون کردن صدام حسین بود که راه دخالت ایران در عراق را باز کرد. عراق در یک سینی نقره‌ای به رژیم ایران تقدیم شد که به آن مسیر بازی در سراسر خاورمیانه و راهی برای دور زدن تحریم‌ها داد.

رژیم ایران به یک هیولا تبدیل شده است. ما در مقابل این رژیم دست روی دست گذاشته‌ایم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adb5ac32-55ac-49d5-9f52-7894660b1575"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات