728 x 90

اوکراین: رژیم ایران هیچ هشداری مبنی بر خطرناک بودن به خلبان هواپیما نداده بود

سقوط هواپیمای اوکراینی توسط موشک پرانی رژیم ایران
سقوط هواپیمای اوکراینی توسط موشک پرانی رژیم ایران

شرکت هواپیمایی اوکراین هر گونه «انحراف» بوئینگ متعلق به این شرکت از مسیر خود را رد کرد و گفت که پیش از پرواز، رژیم ایران هیچ هشداری مبنی بر «خطرناک‌ بودن» شرایط به خلبان نداده است.

رئیس و معاون شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین، نشست مطبوعاتی خود را پس از آن برگزار کردند که سپاه پاسداران رژیم ایران روز شنبه، ۲۱دی، در بیانیه‌یی علت سقوط هواپیمای مسافربری شماره ۷۵۲ را اصابت موشک و ناشی از «خطای انسانی غیرعمد» اعلام کرد.

در بیانیه صادره آمده که هواپیمای پرواز تهران-کی‌یف «در هنگام چرخش، کاملاٌ در حالت نزدیک‌شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به‌صورت غیرعمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته است».

ولی مقام‌های شرکت هواپیمایی اوکراین هر گونه «انحراف» و خروج این هواپیما از مسیر همیشگی را رد کرده و اعلام کردند که هواپیما از همان کریدوری در حال پرواز بوده که از دوم نوامبر ۲۰۱۸تا روز حادثه استفاده می‌کرد.

مقام‌های شرکت هواپیمایی اوکراین گفتند که «تک‌تک مکالمات» خلبان پرواز یاد شده با برج مراقبت را شنیده‌اند و آن را در اختیار دارند و خلبان «هیچ‌ گونه هشدار امنیتی» مبنی بر احتمال وجود خطر از طرف ایرانی دریافت نکرده است.

این شرکت می‌گوید بر اساس مقررات هوایی، ایران باید در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کرد و آسمان خود را به روی پروازهای غیرنظامی می‌بست و «هیچ خطا و قصوری» در این زمینه، متوجه اوکراین نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9615e305-829a-4e13-bc66-ce2e34441976"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات