728 x 90

اوکراین: ارسال موشکهای بالستیک از سوی رژیم ایران به روسیه «خط قرمز» ماست

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین
دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین

دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین روز پنجشنبه ۱۵دی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اماراتی «الآن» ارسال موشک‌های بالستیک توسط رژیم ایران به روسیه برای تهاجم نظامی به اوکراین را «‌خط قرمز» اوکراین قلمداد کرد و اظهار داشت در آن صورت رژیم ایران با «تمام ابزارهای بین‌المللی تحت فشار قرار خواهد گرفت».

وی تصریح کرد که رژیم ایران «به روسیه پهپادهای نظامی می‌دهد و روسیه از این پهپادها برای حمله به شهرها و زیرساخت‌های مهم اوکراین استفاده می‌کند».
او افزود: «ما شنیده‌ایم که ایران و روسیه احتمالاً در حال مذاکره بر سر توافقی برای ارسال انواع مشخصی از موشکهای ایرانی به روسیه هستند. ما این موضوع را با دقت زیر نظر داریم. این خط قرمزی است که بهتر است حکومت ایران از آن عبور نکند چون تمامی ابزارهای اعمال فشار برای متوقف کردن ایران به کار برده خواهد شد».
دمیترو کولبا تأکید کرد که پیام کشورش به رژیم ایران «بسیار ساده و روشن» است: «مزایای این معاملات تسلیحاتی با روسیه هر چه باشد پیامدهای منفی این همکاری، بسیار بزرگ‌تر و زیان‌بارتر خواهد بود و از همین رو، تهران باید عمل‌گرا باشد».
وزیر خارجه اوکراین رژیم ایران را متهم کرد که با ارسال پهپادهای نظامی به روسیه علیه غیرنظامیان اوکراین مشارکت می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36b15d0d-e701-48e7-b651-463d14546102"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات