728 x 90

اورینت نت: میشل کیلو در اوج نبردش با پاندمی کرونا، وصیتنامه خود را رو به مردم سوریه نوشت

میشل کیلو از مسئولان اپوزیسیون سوریه
میشل کیلو از مسئولان اپوزیسیون سوریه

اورینت نت وصیتنامه میشل کیلو از رهبران اپوزیسیون سوریه، متفکر و نویسنده سوری را که در سن ۸۰سالگی با پاندمی کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، منتشر کرد.

اورینت نت نوشت:

وصیتنامه میشل کیلو که در تبعیدگاهش در پاریس نوشته شده، طی ۲۴ساعت گذشته شبکه‌های اجتماعی را در نوردید.

در این وصیتنامه با عنوان «وصیتنامه‌ام برای مردم سوریه تا در دریای ظلمات گم گشته نباشید» که متنی مهم و تاثیرگذار دارد خطاب به مردم سوریه است.

وی در وصیتنامه خود که آنرا روز ۷آوریل ۲۰۲۱ از پاریس و در وضعیت بیماری و بستری نوشته، بر انقلاب و اهداف آن پای فشرده و بر ۷ نکته اصلی انگشت گذاشته است. این ۷ نکته به‌عنوان توصیه‌های اصلی به مردم سوریه به‌منظور تضمین پیروزی آنها و ساختن کشوری است که به آن امید دارند.

در وصیتنامه میشل کیلو آمده است:

ـ به منافع خاص خود به‌عنوان آنچه با منافع عام مغایرت دارد نگاه نکنید. این منافع خاص بخشی یا باید بخشی از منافع عام باشد.

ـ به میهن خود از زاویه تعلقات و ایدئولوژیهای خود نگاه نکنید بلکه به آنها از دریچه میهن‌تان بنگرید و با کسانی که با شما اختلاف دارند پس از آن‌که گرایشات شما آنها را دشمنتان تلقی کرد دیدار کنید.

ـ به‌صورت منفرد استبداد را شکست نخواهید داد و اگر در چارچوب ملی و بر روی یک کلمه واحد متحد نشوید برای مدتی طولانی بر شما چیره خواهد شد.

ـ رهایی شما در وحدتتان است. پس آنرا به هر بهایی حفظ و حراست کنید... تا وقتیکه در نگاه به یکدیگر و به خودتان بر معیارهای غیرملی و انتقام‌جویانه متکی هستید، تبدیل به ملتی واحد نخواهید شد و این بدان معناست که بازیچه‌ای در دست اسد باقی خواهید ماند، زیرا اسد به تغذیه این معیارها و روابطش می‌پردازد و شما گمان می‌کنید که مقاومت می‌کنید.

ـ اهل دانش، اندیشه و نگرش را رها نکنید زیرا شما گنجی از آنها در اختیار دارید. به آنها گوش فرا دهید و پیشنهادات آنها را توشه راه کنید و ایده تجربه شده را دست کم نگیرید.

ـ هیچ هدف دیگری جز آزادی، شما را رها نخواهد کرد پس کوچک و بزرگ به آن پایبند باشید و مطلقاً از آن چشم‌پوشی نکنید زیرا آزادی قاتل استبداد است. شما مردم، به تنهایی انقلاب را ساخته‌اید پس از کسی نخواهید که آنرا از شما برباید.

ـ بر پایه‌های کشوری که در آن هستید اعتماد کنید و نباید این پایه‌ها جای اختلاف بین شما باشد و اگر قرائت این پایه‌ها در میان شما متفاوت است دلیلش این است که ثبات آنها تضمین کننده ثبات کشور است و پیروزی انقلاب به آن بستگی دارد.

 

کیلو در پایان وصیتنامه خود را با این کلمات به پایان برده است، «مرا به‌خاطر اشتباهاتم ببخشید زیرا انسان خطا کار است»...

 

میشل کیلو مخالف و سیاستمدار سوری در سال۱۹۴۰ در شهر لاذقیه در یک خانواده مسیحی چشم به جهان گشود و کودکی خود را در خانواده‌اش و تحت سرپرستی پدرش که بسیار با فرهنگ بود سپری نمود. او در لاذقیه از آموزشهای پدرش بهره‌مند شد و در وزارت فرهنگ و ارشاد ملی کار کرد. وی دوبار در دوره اسد پدر و پسر دستگیر شد و از ابتدا در انقلاب شرکت جست. او به شورای ملی و سپس به ائتلاف پیوست و متعاقباً استعفا داد. او رئیس حزب اتحاد دمکراتهای سوریه است و صدها مقاله در زمینه انقلاب و سیاست و فرهنگ دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a49fb08-9ad5-4959-84de-441c5f14880d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات