728 x 90

اوجگیری سویه اُمیکرون در ایران و شیوع گسترده در میان کودکان

کرونا در ایران
کرونا در ایران

روزنامه حکومتی جمهوری ۱اسفند در ارتباط با اوجگیری سویه اُمیکرون در کشور نوشت:

با توجه به شواهد و اظهارات مسئولان بهداشتی، اکنون در حال نزدیک شدن به اوج ششمین موج کرونایی هستیم. این موج که با اُمیکرون شناخته می‌شود، در عین‌حال که تعداد مرگ و میرهای کرونایی را از زیر عدد ۲۰ به نزدیک ۲۰۰ رسانده، تعداد مبتلایان نیز با جهش ویژه‌یی سرتاسر کشور را به وضعیت اورژانسی رسانده، متأسفانه مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا را به فکر اتخاذ تدابیری برای مهار کردن این بیماری قاتل نیانداخته است!

هم‌چنین خبرگزاری حکومتی ایسنا در گفتگو با رئیس مرکز طبی کودکان تهران نوشت: تعداد مراجعه کنندگان بالا است. در این بین هر چند که عمده افراد درمان سرپایی می‌گیرند اما تعداد موارد بستری هم قابل توجه است؛ تا جایی که دو بخش و دو ICU را به کووید۱۹ اختصاص دادیم. به‌طور کلی روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ مراجعه سرپایی داریم و حدود ۱۰ تا ۱۵ بستری جدید داریم. هم‌چنین میزان موارد بستری ۲برابر پیک قبلی شده است.

وی افزود: اکنون حدود ۷۰ کودک بیمار بستری داریم که ۲۰نفر آنها در بخش ICU بستری هستند. علائم غالب در کودکان تب، سرفه، خروسک و در برخی علائم گوارشی است. در کودکانی که بیماری زمینه‌ای دارند کرونا شدیدتر بروز پیدا می‌کند اما عمده کودکان با درمان سرپایی مرخص می‌شوند و درصد کمی منجر به بستری می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f81b381-e718-4a16-a99e-2965e5f117f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات