728 x 90

اوجگیری اُمیکرون در ایران و افزایش کودکان مبتلا و بستری

اوجگیری اُمیکرون در ایران
اوجگیری اُمیکرون در ایران

به‌دنبال اوجگیری سویه اُمیکرون در ایران؛ رضا شروین؛ رئیس مرکز طبی کودکان در تهران؛ در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا به تاریخ چهارشنبه ۲۰بهمن؛ از ابتلاء بسیاری از کودکان خبر داد و گفت «کودکان زیر ۱۲سال بیشترین مراجعه به این مرکز را دارند».
این در حالی است که به گزارش سایت حکومتی «ساعت۲۴»، رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز نیز از بستری شدن ۲۷۰کودک مبتلا به کرونا و پرشدن تخت‌های این بیمارستان خبر داده است.
شیوع گسترده اُمیکرون در میان کودکان در حالی به‌وقوع می‌پیوند که پیش‌تر بسیاری از کارشناسان بهداشتی کشور نسبت به بازگشایی مدارس و کلاسهای حضوری دانش‌آموزان هشدار داده بودند اما وزیر آموزش و پرورش کابینه رئیسی جلاد با اصرار خواهان بازگشایی و کلاسهای حضوری شده بود.


از سویی دیگر مسعود مردانی؛ عضو کمیته ملی کرونا نیز با اعلام این‌که این کمیته پیش‌تر پیرامون بازگشایی مدارس هشدار داده بود در سخنانی که در گفتگو با سایت حکومتی «رویداد ۲۴» داشت پیرامون وضعیت اسفناک بهداشتی در مدارس گفت: «به مدارس ما بروید گریه‌تان می‌گیرد، در دستشویی‌ها حتی مایع و دستمال کاغذی وجود ندارد، و وقتی دانش‌آموزی علائم دارد به او نمی‌گویند در خانه بمان».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb248c79-e05f-4e2d-ba70-90b7064ddbce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات