728 x 90

اهداء بیانیه ۲۵۰تن از نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان به خانم مریم رجوی توسط دیوید جونز و باب بلکمن

اهداء  بیانیه ۲۵۰تن از نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان به خانم مریم رجوی توسط دیوید جونز و باب بلکمن
اهداء بیانیه ۲۵۰تن از نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان به خانم مریم رجوی توسط دیوید جونز و باب بلکمن

حمایت از قیام مردمی در ایران

محکومیت سرکوب معترضان

هدایت شده توسط زنان و جوانان

بیانیه درباره ایران

فوریه ۲۰۲۳

حمایت شده از سوی ۲۵۰نماینده پارلمان و اعضای مجلس اعیان

 

اهداء بیانیه‌ها به خانم رجوی

توسط دیوید جونز رئیس کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد

و باب بلکمن رئیس کمیته بین‌المللی برای دموکراسی در ایران

 

دیوید جونز نماینده مجلس عوام انگلستان و وزیر سابق ولز و برگزیت

حقیقت این است که تلاش‌ها برای سانسور شورای ملی مقاومت ایران

و انکار حمایت برای شورا بی‌شک نشان می‌دهد که آنها از حقیقت می‌ترسند

حقیقت این است که هر روز ایرانیان در داخل ایران زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند

تا پیام امید خانم رجوی را در ایران اشاعه بدهند

 

 

اگر این‌گونه باشد که شورای ملی مقاومت حمایت مردمی در ایران ندارد

پس چرا تا این حد پیش رفتند که تلاش کردند با اعزام یک دیپلمات شاغل

در میان هزاران حامی شورای ملی مقاومت ایران که از سراسر جهان

تجمع کرده بودند بمب‌گذاری کنند و آنها را به‌قتل برسانند

چرا این‌کار را می‌کنند؟

 

رژیم و کسانی که از بازگرداندن سلطنت شاه حمایت می‌کنند

همگی می‌دانند که شورای ملی مقاومت ایران

به واقع صدای دموکراتیک مردم ایران است

دیوید جونز نماینده مجلس عوام انگلستان و وزیر سابق ولز و برگزیت

از شما ممنونم.

خانم رئیس‌جمهور منتخب، خانم رجوی عزیز، دوستان عزیز، ساکنان اشرف ۳، باید بگویم چقدر خوشحالم که امروز با شما در این‌جا هستم.

در حقیقت بسیار خوشحالم و بسیار افتخار می‌کنم که در میان این همه دوست هستم.

و باید بگویم که از زمانی که آخرین بار، چهار سال پیش، به اشرف ۳ سفر کردم، شهر شما بسیار تغییر کرده است. مکانی است که باید حقیقتاً به آن افتخار کنید. جایی که تا زمانی که به خانه واقعی‌تان در ایران برگردید، خانهٔ شماست.

باید اذعان کنم که تلاشهای شما در این دوران طولانی به راستی ستودنی است. پایداری شما، فداکاری و خستگی‌ناپذیری شما برای مقاومت و آزادی، برای همه ما الهام‌بخش است. سرکوب مردم ایران توسط رژیم (حاکم) بر تهران قابل‌تحمل نیست، نباید قابل‌تحمل باشد و قابل‌تحمل نخواهد بود.

افراد شجاعی مانند شما تحت رهبری خانم رجوی در حال هدایت مسیر حرکت برای تحقق آزادی در ایران و آینده بهتری برای تمامی مردم ایران هستند.

و به‌ویژه، اجازه بدهید به نقش مهمی که زنان ایران در مبارزه برای آزادی و دموکراسی ایفا کرده‌اند، اشاره کنم.

آنها شجاعت فداکاری و اراده عظیمی را نشان داده‌اند و واضح است که هم‌چنان نقش حیاتی در شکل‌گیری آینده کشور شما ایفا می‌کنند. ما همه باید این زنان شجاع و تلاش‌هایشان را برای ایجاد تغییرات مثبت در ایران پشتیبانی کنیم. و می‌توانم به شما اطمینان بدهم که بسیاری از همکاران من در پارلمان بریتانیا از همه احزاب، در تحسین نسبت به آنچه انجام می‌دهند، هم‌نظر هستند.

نقش پیشتاز زنان در ایران، الهام گرفته از رهبری خانم رجوی، به‌عنوان رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت می‌باشد، و منعکس‌کننده بیش از چهل سال مبارزه توسط صدها هزار عضو زن از سازمان مجاهدین خلق ایران است که به مبارزه در جنبش مقاومت پیوسته‌اند.

شما که امروز اینجا هستید، این مبارزه را ادامه می‌دهید. شما مشعل بسیاری از هموطنان، خانواده‌ها و دوستان خود را در این مسیر حمل می‌کنید، بسیاری از آنان که برای سال‌ها در زندان از محرومیت و بیماری و بی‌عدالتی رنج بردند و برخی از آنان در راه آزادی، زندگی خود را از دست دادند.

من تازه از موزه الهام‌بخشی که شما این‌جا ساخته‌اید بازدید کرده‌ام و فکر می‌کنم که هر کسی که از آن بازدید کند، ابعاد واقعی مبارزه مردم ایران و حداقل زنان ایران را خواهد دید. باور دارم که هر تعداد از مردم که می‌توانند باید از این موزه بازدید کنند تا آنچه را که برای آن‌که مبارزه می‌کنید، درک کنند.

مجاهدین و شورا کلید آرمان آزادی هستند، همان‌طور که برای دهه‌ها بوده‌اند. شما در صف مقدم مبارزه علیه رژیم هستید و شما در بسیج مردم ایران برای پایداری برای حقوق خود و باز پس گرفتن آن برای خودشان و فرزندانشان و آینده کشوری که عاشقش هستند، بسیار مؤثر بوده‌اید. مردم ایران برای مدت طولانی زیادی تحت حکومت شاه و آخوندها رنج برده‌اند. آنها به‌طور قطعی دیکتاتوری را رد کرده‌اند و روشن است که هم با هواداران شاه و هم با رژیم آخوندی در تهران اختلاف دارند. چون نام شاه و آخوندها مترادف با ظلم و توتالیتاریسم است.

 

بگذارید این را نیز بگویم. این تصور مضحک و مسخره است که مردان و زنانی که بیش از هر چیز به آرزوی آزادی می‌اندیشند، به‌طور داوطلبانه به گذشته‌یی بازگردند که در آن سرکوب شدند، و حق آزادی و فرصتی برای آنها و خانواده‌ها و فرزندانشان برای پیشرفت وجود نداشت.

من معتقدم که ما در کشورهای غربی وظیفه داریم که در جستجوی آینده‌یی بهتر برای مردم ایران، و از آنها در استمرار مبارزه‌شان علیه سرکوب، حمایت کنیم.

این افتخار را داشتم که دفتر ریاست فراحزبی کمیتهٔ بریتانیایی برای آزادی ایران را بسازم و پس از بسیاری از همکارانم، از جمله دیوید ایمس، دوست عزیزم و هم‌چنین لرد رابین کوربت جانشین آن‌ها شده‌ام. این‌ها افرادی بودند که برای رسیدن به آزادی سال‌ها مبارزه کردند. و امروز ما در کمیته ادامه می‌دهیم تا به مردم ایران و شورای ملی مقاومت، جنبش مدافع دموکراسی در مبارزه برای یک ایران آزاد و دموکراتیک کمک کنیم.

و پاداش ما چیست؟ خب، پاداش ما تحریم شدن توسط رژیم تهران است. و بگذارید به شما بگویم دوستان که شخصاً این را به‌عنوان نشانهٔ افتخار می‌دانم.

ما می‌دانیم که تلاش‌هایی از جانب کسانی که رژیم و حامیان شاه سابق را نمایندگی می‌کنند صورت گرفته است که مانع فعالیت‌های شورا بشوند و از رسیدن اطلاعات به جامعهٔ بین‌المللی و حمایتی که به‌طور روزانه برای انقلاب در ایران و آلترناتیو دموکراتیکی که شورا برای آینده ایران ارائه کرده، جلوگیری کنند. آنها ادعا می‌کنندکه شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی پشتیبانی ندارند. اما اگر این‌طور است، چرا از برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ایران که مردم ایران بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که چه کسی کشورشان را هدایت کند، بیم دارند؟

اگر واقعاً پشتیبانی برای شورای ملی مقاومت ایران وجود ندارد، چرا این‌قدر تلاش می‌کنند که شورای ملی مقاومت ایران را به سکوت وادارند؟ چرا در حال برنامه‌ریزی برای ساکت کردن شما خانم رجوی هستند؟

حقیقت این است که تلاش‌های آنها برای سانسور شورای ملی مقاومت ایران و انکار حمایت برای شورا بی‌شک نشان می‌دهد که آنها از حقیقت می‌ترسند و حقیقت این است که هر روز ایرانیان در داخل ایران زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند تا پیام امید و آینده بهتر خانم رجوی را در ایران اشاعه بدهند.

آنها با به‌خطر انداختن جان خودشان، تصاویر خانم رجوی را با خود حمل می‌کنند تا نشان دهند جنبش مقاومت آنها هم‌چنان زنده و پویا است و به واقع به رشد خود ادامه می‌دهد. اگر این‌گونه باشد که شورای ملی مقاومت حمایت مردمی در ایران ندارد، پس چرا تا این حد پیش رفتند که تلاش کردند با اعزام یک دیپلمات ایرانی شاغل، هزاران حامی شورای ملی مقاومت ایران را که از سراسر جهان تجمع قدرتمندی را برگزار کرده بودند، به‌قتل برسانند و انزجار جامعه جهانی را برانگیزند؟ چرا این‌کار را می‌کنند؟ رژیم و کسانی که از بازگرداندن سلطنت شاه حمایت می‌کنند، همگی می‌دانند که شورای ملی مقاومت ایران به واقع صدای دموکراتیک مردم ایران است. خود رژیم هم می‌داند که در انتخاباتی واقعاً آزاد و منصفانه، برنامهٔ دموکراتیک ده ماده‌یی خانم رجوی پیروز خواهد شد.

و به این دلیل که می‌دانند در ۴۴ سال گذشته، مردم ایران را از انتخابات آزاد و منصفانه محروم کرده‌اند و هم‌چنان ادامه می‌دهند، معتقدم که بسیار حیاتی است که دولت بریتانیا و متحدانش و شرکای بین‌المللی با شورای ملی مقاومت ایران در تماس باشند تا بهترین فرصت برای برآورده‌شدن خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران را فراهم کنند.

ما هم‌چنین باید از تلاش‌های شما و تلاش تک‌تک شما برای جلب توجه به جنایات رژیم و ارجاع این جنایات به شورای امنیت سازمان ملل و فشار برای محاکمهٔ جنایتکاران علیه بشریت حمایت کنیم. و این شامل رئیس‌جمهور رژیم، ابراهیم رئیسی می‌شود. من و همکاران در پارلمان به فشار روی دولت انگلستان برای لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی ادامه می‌دهیم.

مواضع ما از پشتیبانی قوی از هر دو مجلس عوام و اعیان برخودار است. بنابراین، دوستان، بگذارید باز هم این را بگویم. شما پیشتازان مقاومت در برابر رژیم آخوندی در ایران هستید. شما برای آینده بهتر کشور تان و تمام ایرانیان در حال مبارزه هستید. معتقدم که جامعهٔ بین‌المللی باید فعالیت‌های شما را به‌عنوان تلاش برای یک آینده بهتر، پشتیبانی کند و به مردم ایران کمک کند تا سرنوشت خود و سرنوشت آزاد و دموکراتیک خود را رقم بزنند.

ما به حمایت از شما ادامه خواهیم داد و معتقدم که با هم، همه ما می‌توانیم به آینده بهتری برای مردم ایران دست‌یابیم. از شما بسیار سپاسگزاریم.

 

باب بلکمن نماینده مجلس عوام انگلستان

مطالبات قیام هم از سوی دیکتاتوری تک حزبی شاه

و هم از سوی استبداد مذهبی کنونی با صدای بلند رد شده است

یکی از اصلی‌ترین شعارهایی که در سرتاسر ایران در قیام جاری سر داده شده

مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد چه رهبر، بوده است

این خواسته‌یی است که جهان باید از آن حمایت کند

باید از آن حمایت کرده و این نشان می‌دهد که ایران

در بحبوحهٔ یک انقلاب دیگر است

 

اکنون کسانی در سراسر جهان از جمله بریتانیا وجود دارند

که به‌دنبال تضعیف کار ارزشمند شورای ملی مقاومت هستند

این افراد عمدتاً پیوندهایی با رژیم آخوندی دارند

یا از آن سود می‌برند یا بازمانده دیکتاتوری قبلی هستند

یا منافع شخصی یا شغلی در بقای رژیم آخوندی دارند

 

کمپین دروغ‌پراکنی آنها علیه شورای ملی مقاومت و مجاهدین

تنها ما را تشویق می‌کند که حمایت خود را از شورای ملی مقاومت

وسازمان مجاهدین خلق و به‌ویژه خانم رجوی افزایش دهیم

 

باب بلکمن نماینده مجلس عوام انگلستان

خانم رئیس‌جمهور منتخب، مریم رجوی. دوستان عزیز در اشرف ۳ و تمامی اعضای محترم، باعث افتخار است که در این‌جا هستم و از دوست خوبم دیوید جونز تشکر می‌کنم و از کاری که انجام می‌دهید، متشکرم.

خانم‌ها، آقایان، بودن در کنار شما باعث افتخار است. و همه ما در آرمان یک جمهوری آزاد، دموکراتیک و غیرهسته‌یی در ایران متحد هستیم. از این‌که ما را دعوت کردید تا بار دیگر از کمپ اشرف بازدید کنیم، سپاسگزاریم. ما حدود چهار سال پیش این‌جا بودیم و همان‌طور که دیوید می‌گوید، به‌طرز چشمگیری تغییر کرده است.

و وقتی از این جا بازدید می‌کردیم متوجه شدم که دیدگاه شما این است که همه چیز را به بهترین شکل ممکن می‌سازید و وقتی کامل شد، ادامه می‌دهید و پیش می‌روید. پس بیایید امیدوار باشیم که تکمیل شود و شما بتوانید به ایران آزاد و دموکراتیک برگردید.

ما این فرصت را داشتیم که از موزه بازدید کنیم. و این یکی از لحظات مهمی است که شما به‌عنوان یک سیاستمدار می‌گردید و مبارزه برای آزادی، شهدا و کسانی را می‌بینید که جان خود را داده‌اند تا شما در این‌جا آزاد باشید و به امید بازگشت به آزادی در ایران باشید.

بنابراین اگر شکی در مورد امکان تحقق ایران آزاد و دموکراتیک وجود دارد و این‌که رژیم وحشی سقوط خواهد کرد یا خیر، من از همه آنها می‌خواهم که پیامی را به جهانیان برسانند که بیایند و از موزه دیدن کنند و وحشتی را که به مردم تحمیل شده، ببینند و در این صورت می‌فهمند که چرا مردم ایران هرگز و هیچ‌وقت از حق آزادی برای پایان دادن به رژیم آخوندی، کوتاه نخواهند آمد. به‌همین دلیل بسیار حیاتی است که حکومتی که جایگزین رژیم آخوندی می‌شود، دولتی آزاد و منتخب و دموکراتیک باشد. مردم ایران امکان انتخاب رهبری خود را داشته باشند و در صورت تمایل، رهبری خود را تغییر دهند.

معنای دموکراسی همین است. و البته، در انتخابات آزاد و منصفانه، مهم است که مردم حق انتخاب داشته باشند. پس دوستان شما فداکاریهای بزرگی خواهید کرد. شما همه چیز را برای آزادی کشور تان داده‌اید.

برای ما، صحبت کردن از جانب شما نسبتاً آسان است. ما به همان صورتی که شما رنج کشیده‌اید رنج ندیده‌ایم. اما این وظیفه ما به‌عنوان سیاستمدارانی است که به آزادی و دموکراسی اعتقاد دارند، تا از طرف شما صحبت کنیم. بنابراین شما خود را در خط مقدم قرار می‌دهید.

و مردم شجاع ایران که روزبه‌روز با ایستادگی در برابر رژیم جان خود را به‌خطر می‌اندازند، شایستهٔ حمایت ما هستند. آنها شایسته توجه هستند و این پیام باید در سراسر جهان پخش شود. واقعیت این است که رژیم وحشی‌یی که در تهران وجود دارد، نه تنها رعب و وحشت را در بین مردم ایران گسترش داده است، بلکه در سراسر منطقه، در خاورمیانه و فراتر از آن این کار را انجام می‌دهد. این یک تهدید مستقیم برای بریتانیا و هر چیزی است که ما به آن امید داریم.

و به‌همین دلیل است که اعضای پارلمان در هر دو مجلس، اعیان و عوام و همهٔ احزاب سیاسی، بر این عقیده هستند که این رژیم باید به نفع کل جهان آزاد تغییرکند.

اکنون در موزه و فراتر از آن دیده‌ایم که مردم ایران بیش از ۱۰۰سال است که برای آزادی مبارزه می‌کنند. این چیز جدیدی نیست. البته، ما در مورد چهار سال گذشته صحبت کردیم، اما در واقع خیلی بیشتر از آن ادامه داشته. موفقیتهایی حاصل شده است، اما پس از آن توسط دیکتاتورها خیانت شده است که موفقیت ما را قبضه کردند.

به‌عنوان مثال، انقلاب دموکراتیک علیه دیکتاتوری شاه در سال ۱۳۵۷، که یک جنبش مردمی در ایران برای آزادی بود. من آن را خوب به یاد دارم. من در دانشگاه بودم و از دور تماشا می‌کردم که چه اتفاقی می‌افتد، فکر می‌کردم و امیدوار بودم که این واقعاً به نفع مردم ایران باشد. این احساس من بود ولی بنیانگذار استبداد دینی، خمینی، به مردم خود خیانت کرد.

او رهبری انقلاب را ربود زیرا همه نیروهای دموکراتیک و سازمانهای مخالف، از جمله رهبران مجاهدین خلق ایران، توسط شاه اعدام یا زندانی شده بودند. با این حال، سازمان مجاهدین خلق ایران از ابتدا تأکید کرد که نیت واقعی مردم ایران انقلابی به نام دموکراسی با خودداری از حمایت از یک قانون اساسی است که قدرت نامحدودی به رهبری مطلقه می‌دهد و بدین ترتیب جنبش آزادی‌طلبی علیه رژیم آخوندی آغاز شد. رژیم سال‌ها پیش مجاهدین خلق ایران این مقاومت را برای بیش از چهار دهه ادامه داد تا به آزادی و دموکراسی دست یابد که بدون حمایت مردمی و فداکاری غیرممکن خواهد بود.

بنابراین امروز هیچ‌کس نمی‌تواند یا نباید نقش مجاهدین خلق ایران را در هیچ تحولی در ایران نادیده بگیرد. من فکر می‌کنم این کلید قیام فعلی است که امیدوارم به موفقیت منجر شود. ما باید به‌خاطر داشته باشیم که رهبری آن توسط زنان شجاع ایرانی انجام می‌شود، زنانی که هر روز زندگی خود را به‌خطر می‌اندازند، زنانی که به عمد توسط این رژیم وحشی سرکوب شده‌اند. این حرکت برای تغییر، سال‌ها است که ادامه دارد، اما اکنون بر این واقعیت متمرکز شده است یعنی این زنان و زنان جوانی که قیام را رهبری می‌کنند.

بنابراین مطالبات از زمان آغاز قیام در شهریور گذشته، هم از سوی دیکتاتوری تک حزبی شاه و هم از سوی استبداد مذهبی کنونی با صدای بلند رد شده است. یکی از اصلی‌ترین شعارهایی که در سرتاسر ایران در جریان قیام جاری سر داده شده است، مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد چه رهبر، بوده است.

این خواسته‌یی است که جهان باید از آن حمایت کند، باید از آن حمایت کرده و این نشان می‌دهد که ایران در بحبوحهٔ یک انقلاب دیگر است.

اکنون کسانی در سراسر جهان، از جمله بریتانیا، وجود دارند که به‌دنبال تضعیف کار ارزشمند شورای ملی مقاومت هستند، که اطلاع‌رسانی به نمایندگان پارلمان و سایر دموکراتها در سراسر جهان در مورد ماهیت واقعی رژیم آخوندی و چگونگی شکست آن با حمایت از مردم ایران است. این افراد عمدتاً کسانی هستند که پیوندهایی با رژیم آخوندی حفظ کرده‌اند یا از آن سود می‌برند، یا بازمانده دیکتاتوری قبلی هستند، یا منافع شخصی یا شغلی در بقای رژیم آخوندی دارند. ما باید آنها را افشا کنیم. ما باید مشخص کنیم که پیوندهای آنها چیست و چرا آنها هنوز از این رژیم وحشی حمایت می‌کنند. تلاش آنها نشان می‌دهد که هدف واقعی آنها کمک به مردم ایران برای موفقیت نیست، بلکه استفاده از یک انقلاب برای منافع خود است.

تلاش‌های آنها فریبنده و شرم‌آور است و تنها در خدمت دستور کار مقامات تهران برای تشدید سرکوب وحشیانه و مرگبار قیام است. علاوه بر این، کمپین دروغ‌پراکنی آنها علیه شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق ایران تنها ما را تشویق می‌کند که حمایت خود را از شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین خلق و به‌ویژه خانم رجوی افزایش دهیم. ایران در موقعیت بسیار ویژه‌یی قرار دارد. ما می‌دانیم که یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم آخوندی، یعنی شورای ملی مقاومت، با یک طرح انتقال معتبر و هم‌چنین یک طرح مدرن دموکراتیک در طرح ده ماده‌یی خانم رجوی وجود دارد.

شورای ملی مقاومت همه عناصری را دارد که عملاً ایران را نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای منطقه و جهان آزاد، به‌نحوی سودمند متحول کند. واضح است که مهم‌ترین موضوع، رهبری خانم رجوی است برای در دست گرفتن و تقویت انتقال قدرت به مردم در ایران. مهم این است که به طرح ده ماده‌یی در جزئیات نگاه کنیم. این تصویر بسیار روشنی می‌دهد که شورای ملی مقاومت، ایران را به کجا هدایت خواهد کرد. و این چیزی است که تمام دنیا باید بدانند.

من بحثی را چند هفته پیش در مجلس عوام رهبری کردم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کلیتش یک سازمان ممنوعه اعلام شود و تمام دارایی‌های آنها توقیف و به نفع مردم ایران استفاده شود. متقاعد کردن مسئولان دولتی برای انجام کاری که باید انجام دهند، همیشه کار ساده‌یی نیست. روز دوشنبه با وزیر خارجه دیدار دارم. من جزئیات آن را فاش نمی‌کنم. اما من می‌خواهم او را متقاعد کنم که ممنوعه اعلام کردن سپاه کاملاً کار درستی است و باید فوراً بدون تأخیر این کار را انجام دهیم.

متأسفانه ما هنوز آن را انجام نداده‌ایم. من مشتاقانه منتظر روزی هستم که ما واقعاً کارهای لازم را در بریتانیا انجام دهیم. واقعیت این است که ما نه تنها باید با آن مقابله کنیم، بلکه باید همه عوامل رژیم را از انگلیس اخراج کنیم، تمام روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کنیم و سپس با شورای ملی مقاومت، مجاهدین خلق ایران و به‌ویژه با مریم رجوی در مورد این‌که چگونه تغییر رژیم در ایران را در جهت منافع مردم به اجرا بگذاریم (صحبت کنیم). با تأسف بسیار، باید بگویم که سفارتهای ایران در سراسر جهان و به‌ویژه در سراسر اروپا برای تسهیل فعالیت‌های شرورانه، از جمله حملات تروریستی توسط سپاه یا وزارت اطلاعات، مورد استفاده قرار می‌گیرند. من در تجمعی که در سال ۲۰۱۸در پاریس برگزار شد، شرکت داشتم. بنابراین در آن زمان نمی‌دانستم که توطئه‌یی در کار بوده است.

توطئه‌یی برای قاچاق بمب از ایران از طریق بروکسل و به پاریس و قرار دادن آن در کنفرانس وجود داشت. حالا، وقتی متوجه شدیم که آن توطئه بمب توسط مقامات بلژیکی که مشخصاً وقایع را ردیابی کرده بودند و مانع از رسیدن بمب به پاریس شده بودند، جلوگیری شده بود، خیلی راحت شدیم.

اما به همان اندازه، زمانی که ماهیت کامل این طرح فاش شد، متوجه شدم که این‌جا دیپلمات‌های ایرانی از کانال‌های دیپلماتیک و از بسته‌های دیپلماتیک برای قاچاق بمب استفاده می‌کنند.

این نقض هر چیزی است که ما در مورد دیپلوماسی می‌دانیم. بسته‌های دیپلماتیک بدون چک بین کشورها منتقل می‌شود. اما اگر دیپلمات‌های ایرانی از آن برای قاچاق بمب استفاده کنند، نمی‌توان به یک نفر از آن دیپلماتها اعتماد کرد. بنابراین برای من مهم است که فرد مسئول اکنون پشت میله‌های زندان باشد.

وقتی او درخواست استیناف کرد، معمولاً در اکثر موارد حکم پایین می‌آید ولی در مورد او حکمش بالا رفت که من تحسین می‌کنم. اما نکته مهم این است که هنوز مقامات بلژیکی توجه‌شان به مبادله او با یک زندانی است. این غیرمنصفانه و غیرقانونی است. هیچ شکی نیست.

اگر رژیم ایران در خارج کردن این مرد موفق شود، به‌عنوان یک قهرمان از او در تهران استقبال خواهد شد. این کاملاً غیرقابل قبول است. امیدوارم او برای تمام دوره ۲۰ساله‌یی که به‌طور موجه مستحقش است در بلژیک بماند. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که جهان تشخیص دهد که تغییر در ایران اجتناب‌ناپذیر و در دسترس است و در نتیجه از شورای ملی مقاومت به رهبری خانم رجوی برای ایجاد یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک در ایران حمایت کند.

خانم‌ها و آقایان، انقلابی که در ایران رخ داد را من به‌خوبی به یاد دارم. ۱۳ماه تظاهرات طول کشید، مردم جان خود را فدا کردند، اما در نهایت رژیم شاه سرنگون شد.

بنابراین، خانم‌ها و آقایان، اجازه دهید صحبت‌هایم را با تشکر از همه شما که به من و دوست خوبم دیوید جونز گوش دادید، پایان دهم. اما در دیدار با شما و آمدن دوباره به دیدار شما، مبارزه شما را در پارلمان خود و در سراسر جهان ادامه خواهیم داد. شما به مبارزه خود برای آزادی و دموکراسی ادامه می‌دهید. مقاومت روشن است و آنچه ما به‌دنبالش هستیم یک ایران آزاد و دموکراتیک است. بیایید آن را در سال آینده محقق کنیم.

سال آینده برگزاری این کنفرانس، این نشست، در تهرانی آزاد و دموکراتیک در ایران.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8707a2d1-5166-4fe4-b255-331593e53b2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات