728 x 90

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان: ما با رژیم ایران در مورد برخی مسائل کاملاً مخالفیم. از جمله فعالیت‌های منطقه‌یی این رژیم

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان - کنفرانس مطبوعاتی در رومانی ۱۹ اردیبهشت ۹۸
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان - کنفرانس مطبوعاتی در رومانی ۱۹ اردیبهشت ۹۸

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به‌دنبال اجلاس سران کشورهای اتحادیه اروپا در رومانی به خبرنگاران گفت: ما مسأله وضعیت توافق اتمی را به‌عنوان یکی از سیاست‌های مشترک اتحادیه اروپا در زمینه مسائل بین‌المللی مورد بحث قراردادیم.

صدراعظم آلمان که چند ساعت بعد از بیانیه مشترک وزرای خارجه سه کشور آلمان،‌ فرانسه و انگلستان در رد اولتیماتوم رژیم با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: چیزی که اهمیت بیشتری دارد این است که ما به‌عنوان اتحادیه اروپا یک موضع مشترک داشته باشیم. ما خواستار افزایش تنشها نیستیم. ما خواستار به‌کار گیری راههای دیپلماتیک هستیم و همه ما معتقد بودیم که اتحادیه اروپا باید موضع مشترکی در این زمینه داشته باشیم.

انگلا مرکل افزود:مسائلی وجود دارند که ما در مورد آنها کاملاً با رژیم ایران مخالف هستیم از جمله فعالیت‌های منطقه‌یی آن در سوریه و یمن. رژیم ایران باید نشان بدهد که قصد انجام چه اقدامی را دارد.

صدراعظم آلمان در پاسخ به خبرنگارانی که در مورد درخواست رژیم ایران در مورد سازوکار مالی برای جبران تحریم‌ها سؤال می‌کردند گفت: ما در اجلاس سران وارد هیچگونه بحث در جزئیات این مسائل نشدیم. ما فقط در مورد این مسأله صحبت کردیم که اروپا موضع مشترک و مستقل خود را در این باره داشته باشد. روشن است که سازوکار «اینس‌تکس» نمی‌تواند تحریم‌ها را جبران کند. اما ما باید واقع بین باشیم و راههایی که در اختیارمان هست محدود هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28b6c491-0bdb-4c14-86b4-e9ea0ebb7bbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات