728 x 90

انهدام ۳ قایق بدون سرنشین حوثی‌های مورد حمایت ایران در دریای سرخ توسط سنتکام

فرماندهی مرکزی آمریکا در دریای سرخ
فرماندهی مرکزی آمریکا در دریای سرخ

العربیه روز یکشنبه ۳تیرماه از انهدام ۳ قایق بدون سرنشین حوثی‌های مورد حمایت ایران طی ۲۴ساعت گذشته در دریای سرخ توسط سنتکام خبر داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: اگر چه حوثی‌ها ادعا می‌کنند که این حملات را در دفاع از مردم غزه انجام می‌دهند، اما اقدامات آنها جان غیرنظامیان بی‌گناه را به خطر می‌اندازد.

فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»، یکشنبه ۳ تیر اعلام کرد که نیروهای آمریکایی طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ قایق بدون سرنشین حوثی‌ها را در دریای سرخ منهدم کردند.

سنتکام اعلام کرد که حوثی‌ها ۳ موشک بالستیک ضدکشتی به سمت خلیج عدن شلیک کردند، اما ائتلاف و کشتی‌های تجاری به رهبری آمریکا گزارشی از خسارات جدی گزارش نکردند.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است: «این شهپادها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های ایالات متحده، نیروهای ائتلاف و تجاری در منطقه بودند».

سنتکام تصریح کرد: «این اقدامات به‌منظور محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود».

 

گروه شبه‌نظامی حوثی روز گذشته اعلام کرد با انجام دو عملیات نظامی ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» را در دریای سرخ و کشتی «ترانس ورلد نوگیتور» را در دریای عرب هدف داده است، ادعایی که یک مقام آمریکایی در گفتگو با «رویترز» آن را «بی‌اساس» خوانده و تکذیب کرد.

در همین راستا وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در بیانیه‌یی اعلام کرد که ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» به آب‌های دریای مدیترانه بازگشته است.

این تحولات در بحبوحه افزایش تنش در دریای سرخ، به‌دنبال حملات حوثی‌های یمن به «کشتی‌های مرتبط با اسرائیل»، به‌دلیل جنگ نوار غزه رخ می‌دهد.

شبه‌نظامی حوثی یمن ادعا می‌کنند، از نوامبر گذشته، به بیش از ۱۵۰ کشتی‌های حمله کرده‌اند. بنا بر ادعای حوثی‌ها، این کشتی‌ها به مقصد بنادر اسراییلی حرکت می‌کردند.

حوثی‌ها هم‌چنین متعهد شدند به بهانه حمایت از نوار غزه که از هفتم اکتبر گذشته مورد حمله اسراییل قرار دارد، حملات خود به دریای مدیترانه را نیز گسترش دهند.

این حملات باعث شد تا شرکت‌های تجاری مسیرهای طولانی‌تر و پرهزینه‌تری را برای عبور کشتی‌ها انتخاب کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9659a72f-5f56-4929-b8c3-3cc99c48f763"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات