728 x 90

انهدام هزاران سانتریفوژ و اصرار بر ادامه مذاکرات

عراقچی- ربیعی- کمالوندی
عراقچی- ربیعی- کمالوندی
  • فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع: طراحی دشمن خیلی قشنگ بوده و جوری انفجار انجام شده که سیستم توزیع برق آسیب ببیند.

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع ۲۳فروردین۱۴۰۰:

ما متوجه باشیم اگر داریم مذاکره می‌کنیم حتماً دشمن مسیرهای موازی را میآید از یکطرف می‌آید یک چراغ سبزی نشان می‌دهد پیغامی می‌فرستد که دستگاه دیپلماسی ما فریب بخورد و برود و وارد گفتگو بشه، از اونطرف خط دیگه را دنبال می‌کنند یعنی میآیند ترورشان را هم انجام می‌دهند مثل ترور شهید فخری‌زاده و یا این‌که خرابکاری هم می‌کنند تا ابزار قدرت ما را بگیرند و رعب هم در جامعه ما ایجاد بکنند و بگویند خلاصه شما ضعیف هستید، حالا در مذاکره به جای این‌که امتیاز بگیرید باید امتیاز بدهید.

مجری: خرابکاری اخیر مشخص است که ابعادش چی بوده؟

عباسی: ببینید اون جا را که من رویت نکردم الآن اطلاعات من به حدود هشت سال پیش که اونجا را دیدم برمی‌گردد و شنیده‌هایی که از متخصصان داشتم ظرف یکی دو روز گذشته به این شکل هست که اون قسمت یک ما پست برقی در سایت نطنز داریم از اون برق می‌رود به زیرزمین حدود ۴۰-۵۰ متر زیر زمین هست اونجا بسیار مستحکم دیده شده با دیدگاهی که حمله هوایی یا موشکی اینها را نتواند از بین ببرد ولی دشمن وقتی ببیند اینجوری است به حملات سایبری یا خرابکاری افراد یا خرابکاری در تجهیزات حوصله هم دارد یعنی ممکن است پنج سال دهسال هم تجهیزات معیوب برایت بفرستد تا شما به مرور زمان استفاده کنی از آن اینجا اون قسمت توزیع برق و یک کابلی که از قسمت دیگه‌ای می‌آید مربوط به باطریهایی است که اگر برق قطع بشه اون ها را قطع کنند ولی طراحی دشمن خیلی قشنگ بوده از این بابت من علمی برخورد می‌کنم و موضوع می‌گویم خب فکر کردند متخصص هایشان بکار گرفتند و جوری انفجار انجام شده که هم اون سیستم توزیع برق آسیب ببیند هم کابلی که از قسمت باطری‌ها می‌آید چون ماشین سانتریفوژ نباید برقش قطع بشود این خیلی و تا حالا هم تقریباً حتی فردو هم که سال۹۱ این کار را کردند برق را از چهار کیلومتری قم یا ۳۰ کیلومتری فردو قطع کردند دکل‌های برق را با مواد منفجره کابلها را قطع کردند و نفوذیها در داخل از قسمتهایی که دوربین نبوده اون بخش باطریها را منفجر کردند همزمان که برق قطع میشه....(تلویزیون شبکه سه رژیم ۲۳فروردین)

  • نامه جواد ظریف به سازمان ملل متحد درباره انفجار در سایت اتمی نطنز: آمریکا باید از استفاده از تروریسم اقتصادی که از سوی ترامپ اجرا شد یا تروریسم هسته‌یی اخیر به‌عنوان اهرم مذاکراتی دست بکشد

جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی در نامه‌یی خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشت: اسراییل در مورد اقدام برای اجتناب از احیای برجام بعد از انتخابات آمریکا تهدید کرده بود و هم‌اکنون به رخ می‌کشد. اگر آمریکا خواهان جلوگیری از پیامدهای این قمار است، باید از استفاده از تروریسم اقتصادی که از سوی ترامپ اجرا شد یا تروریسم هسته‌یی اخیر به‌عنوان اهرم مذاکراتی دست بکشد و تمامی تحریم‌های اعمال شده، مجدداً اعمال شده و تغییر نام یافته از زمان اجرای برجام را لغو کند. پس از راستی‌آزمایی به موقع از لغو تمامی تحریم‌های ایالات متحده، جمهوری اسلامی با توقف اقدامات جبرانی خود پاسخ خواهد داد. (سایت وزارت‌خارجه رژیم ۲۴فروردین)

  • ربیعی سخنگوی دولت آخوند ورحانی: حق خود را برای اقدام علیه آمران حمله تروریستی و خرابکارانه در نطنر محفوظ می‌دانیم.

ما در یکشنبه حمله‌یی تروریستی و خرابکارانه در نطنز روبه‌رو شدیم این حمله و خرابکاری حمله به شکل خرابکاری خسارتهایی را به همراه آورد اقدامی که علیه مرکز غنی‌سازی نطنز انجام شد نشان‌دهنده شکست دشمنان پیشرفت صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر کشور از یک‌سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر هست

جمهوری اسلامی حق خود را برای اقدام علیه عاملان آمران و مباشرین این عمل را محفوظ می داند ما به اهداف ثانویه این خرابکاری کاملاً واقف هستیم این خرابکاری هر چند موقتاً آسیبهای محدودی به فعالیت غنی‌سازی ما وارد کرده اما سازمان انرژی اتمی اطمینان داده سازمان انرژی هسته‌یی اطمینان داده است که در مدت زمان کوتاهی بخش بزرگی از آسیب‌ها را جبران و در مسیر بازسازی بنا بر تصمیم اتخاذ شده با فناوریهای جدیدتر را آغاز خواهد کرد. (خبرگزاری ایران پرس ۲۴فروردین)

  • باز هم اصرار بر مذاکره در وین
  • حسام‌الدین آشنا مشاور اطلاعاتی روحانی: ایرانیان هم در نطنز و هم در وین به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد. در نطنز با افزایش توان ماشینهای غنی‌سازی و در وین با کاهش توان چانه‌زنی طرفهای غربی

  • امیر عبداللهیان دستیار ویژه پاسدار قالیباف: هم زمانی مذاکرات وین و خرابکاری دشمن را نمی‌توان تصادفی خواند، بارها پنجه‌های خون‌آشام دشمن را در پس دستکش مخملی میز مذاکرات آزموده‌ایم. (‌سایت خبرگزاری مجلس ارتجاع ۲۳فروردین)

  • غریب‌ابادی نماینده رژیم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: این زمانبندی‌هایی که برخی از رسانه‌های خارجی دادند زمانبندی مصنوعی است.

غریب آبادی نماینده رژیم در آژانس انرژی اتمی ۲۳فروردین۱۴۰۰:

غریب آبادی: طبق آخرین گزارشاتی که من از همکارانم در سازمان انرژی اتمی گرفتم فرایند غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده در اثر این حادثه فرایند غنی‌سازی ادامه دارد

مجری: چون منابع خارجی مدعی شده بودند که کاملاً متوقف شده

غریب آبادی: این زمانبندی‌هایی که برخی از رسانه‌های خارجی دادند زمانبندی مصنوعی است در اسرع وقت این زمان احیاء کامل و فرآیند جایگزینی در واقع انجام خواهد شد جمهوری اسلامی چندین اقدام فنی دیگری را هم برنامه‌ریزی کرده که انشاءالله ظرف همین هفته اعلام خواهد شد. (تلویزیون شبکه سه رژیم ۳فروردین)

  • آخوند ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع: روحانی باید از این خوش‌بینی عجیب و غریب نسبت به آمریکایی‌ها توبه کند. از تیر ماه ۹۹ که سالن مونتاژ سانتریفوژهای ما را منفجر کردند. ظاهراً آمریکا تا امروز در حال توبه بوده است

آخوند ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع با اشاره به واقعه نطنز و حرفهای اخیر خامنه‌ای در مورد توبه آمریکا گفت: روحانی باید از این خوش‌بینی عجیب و غریب نسبت به آمریکایی‌ها توبه کند. روحانی بداند که توبه آمریکایی‌ها یعنی چه. از تیر ماه ۹۹ که سالن مونتاژ سانتریفوژهای ما را منفجر کردند ظاهراً آمریکا تا امروز در حال توبه بوده تا ضربات کاری‌تر وارد کند. روحانی مراقب ذکر توبه آمریکایی‌ها در شب‌های قدر باشد که جنایت دیگری مرتکب نشوند، به‌نظر می‌رسد روحانی ما از این خوش‌بینی عجیب و غریب نسبت به آمریکایی‌ها باید توبه کند. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۳فروردین)

  • کیهان خامنه‌ای: خروج از مذاکرات وین پاسخ خرابکاری در نطنز

کیهان خامنه‌ای روز ۲۴فروردین با تیتر بزرگ خروج از مذکرات وین پاسخ خرابکاری در نطنز نوشت: همزمانی مذاکرات وین با اقدام خرابکارانه نشان می‌دهد که این دو رویداد با هدفی مشترک در حال اجراست و هدف اصلی قرار دادن جمهوری اسلامی در موضع ضعف و امتیازگیری یکطرفه از کشورمان است.

این روزنامه حکومتی می‌افزاید: به‌نظر می‌رسد تیم مذاکراتی توانایی اجرای بدون تنازل سیاست قطعی نظام را برای بازگشت به برجام ندارد. اتفاقی که با توجه به سابقه آنها اصلاً دور از ذهن نیست. در چنین شرایطی شاید بهتر باشد برای لغو واقعی همه تحریم‌ها طرحی تازه انداخت و پرونده هسته‌یی را مجدداً به شورای عالی امنیت بازگرداند.

  • روزنامه حکومتی جمهوری ۲۴فروردین: حوادث تلخ ماه‌های اخیر که دو انفجار در تأسیسات هسته‌یی نطنز و کشته شدن فخری‌زاده در رأس آنها قرار دارند نشاندهندهٔ ضایعات بزرگی است که در اثر مشغول بودن مسئولان و دستگاههای مختلف نظام به جنگ قدرت فرصت به‌وقوع پیوستن یافته‌اند

  • روزنامه سپاه پاسداران: فوراً باید مذاکره متوقف گردد تا دشمن هزینه‌های اقدام موازی تروریستی با مذاکره را دریابد.

روزنامه سپاه پاسداران(جوان) روز ۲۴فروردین با عنوان ارتقای نطنز روی میز وین نوشت: آمریکا نیاز به مذاکره دارد و اولین واکنش این است که، چون ساختمان نطنز تخریب شده و سانتریفیوژ‌های آن به ۹ماه کار نیاز دارد، مذاکره تا ۹ماه دیگر تعطیل است.

روزنامه سپاه پاسداران هم‌چنین نوشت: فوراً باید مذاکره متوقف گردد تا دشمن هزینه‌های اقدام موازی تروریستی با مذاکره را دریابد. علاوه بر این باید گفت مذاکره در موضع ضعف و زیر فشار در تضاد و مغایرت کامل با منافع نظام است.

  • روزنامه حکومتی وطن امروز: آمریکا و اروپا حمله تروریستی به تأسیسات نطنز را محکوم نکردند

روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۴فروردین نوشت: آمریکا و اروپا حمله تروریستی به تأسیسات نطنز را محکوم نکردند... دولتمردان و حامیان سیاسی‌شان تمام اهتمام خود را بر آن گذاشته‌اند با نسبت دادن تعرض‌های اسرائیل به روند مذاکرات، نظام را در جایگاه انفعال قرار داده و واکنش به این اقدامات را به‌عنوان بازی‌کردن در پازل اسراییل تعبیر کنند.

  • صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی گفت: قابل پذیرش نیست که در پی حادثه نطنز «مذاکرات وین را لغو کنیم» که به‌نظر می‌رسد اجرای چنین سیاستی دقیقاً می‌تواند در راستای منافع اسراییل باشد. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۴فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebcb0843-8671-4e53-a5ab-ffb5aca8a3f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات