728 x 90

مردم عراق برای برگزاری تظاهرات گسترده راهی میدان التحریر شدند

عراق
عراق

قیام مردم عراق

رادیو فرانسه: ۴ کشته و ۳۰ زخمی، معترضین پرچم ایران را آتش زدند

در جریان تیراندازی و درگیری نیروهای امنیتی عراق با معترضان امروز، جمعه ۲۲ نوامبر در مرکز بغداد ۴ معترض عراقی کشته شدند.
چهار نفر کشته شدگان امروز در درگیری با نیروهای امنیتی در مرکز بغداد و بر روی پل هایی که در مرکز بغداد به منطقه سبز این شهر منتهی می شود و در آن نهادهای مهم عراق از جمله پارلمان و مقر حکومتی، سفارت آمریکا و ایران قرار دارند، کشته شدند.
منابع بیمارستانی بغداد در باره کشته شدگان امروز می گویند:  دو معترض به ضرب گلوله کشته شدند و دو نفر  دیگردر اثر اصابت نارنجک گاز اشک آور پلیس - که  کیفیت نظامی دارد و ده برابر سنگین تر از نارنجک های  گاز اشک آور متداول و مورد استفاده در نقاط دیگر جهان است، کشته شدند. همین منابع از زخمی شدن دست کم ۳۰ نفر در درگیری های امروز خبر می دهند.
 

۳ کشته و ۲۵ مجروح در تظاهرات امروز جمعه در بغداد

به گزارش خبرکزاری آسوشیتدپرس روز جمعه اول آذرماه ۹۸ نیروهای امنیتی عراق از اسلحه گرم و گلوله علیه معترضین در بغداد استفاده کرده و تعدادی را به قتل رساندند.
طبق این گزارش در جریان درگیری بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در مرکز بغداد دست کم سه نفر کشته و ۲۵نفر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز با نشر این خبر از منابع خود اعلام کرد، یکی از کشته شدگان به ضرب گلوله کشته شد و دیگری در اثر مصدومیت نارنجک از نوع کشنده گاز اشک آور به ناحیه سرش کشته شد این درگیری ها در پل الاحرار اتفاق افتاد.

اعتراضات در بغداد

اعتراضات در بغداد

 

لحظاتی پیش خیابان رشید - بغداد
شهادت یکی ازجوانان قیام بر اثر گلوله مستقیم وحوش عراقی خامنه‌ای
تسخیر خیابان توسط جوانان و روحیه بسیار بالای آنها در مقابله با وحوش
جمعه ۱ آذر ۹۸

به گزارش رسانه‌های عربی به‌ نقل از منابعی در پلیس، روز جمعه یکم آذرماه نیروهای امنیتی بسوی تظاهر کنندگان عراقی گلوله‌های جنگی شلیک کردند که در نتیجه دو نفر کشته و ۲۲نفر زخمی شدند.

 

به‌گفته شاهدان صبح روز جمعه گروه‌های بزرگی از تظاهر کنندگان بسوی میدانهای تحریر و خلانی رفتند. همین تظاهرات در ۹استان دیگر نیز برگزار شد. خواسته تظاهر کنندگان انحلال دولت و پارلمان و اجرای انتخابات زودهنگام است.

 

نیرو های امنیتی عراقی با بکارگیری گاز اشک‌آور تلاش کردند تظاهرات کنندگان را از پل احرار که از طریق میدان خلانی به منطقه سبز منتهی می‌شود، دور کنند. در این تهاجم بیش از ۲۰نفر از تظاهر کنندگان دچار مشکلات تنفسی شدند.

 

هنوز دولت عراق در پاسخگویی به خواسته‌های تظاهرات کنندگان ناتوان است. تظاهر کنندگان خواهان کناره‌گیری تمامی جریانهای سیاسی هستند،که از سال ۲۰۰۳در حاکمیت شراکت داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de7e74b9-73f1-4040-8e56-810d32c677c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات