728 x 90

انعکاس رسانه‌های بین‌المللی از مسمومیت دانش‌آموزان در ایران - رژیم ایران به‌عنوان مسئول مسمومیتها معرفی شده است

مسمومیت دختران دانش آموز
مسمومیت دختران دانش آموز

نیویورک تایمز روز ۱۰ اسفند درباره مسمومیت‌های زنجیره‌یی دختران دانش‌آموز که سرنخ جنایت در بیت خامنه‌ای و سپاه و ارگانهای سرکوب است نوشت:
صدها دانش‌آموز دختر در ایران پس از بیماری با علائم تنفسی، قلبی و عصبی در بیش از ۱۰شهر در بیمارستان بستری شده‌اند
بسیاری از مردم عادی ایران، دولت رئیسی و نیروهای امنیتی آن را مسئول موارد بیمار در مدارس می‌دانند و از آنها انتقاد می‌کنند که چرا زودتر اقدامی انجام نداده‌اند...

 

سی.ان.ان روز پنجشنبه ۱۱ اسفند نوشت: نگرانی‌ها در مورد مسمومیت صدها دختر دانش‌آموز در ایران افزایش می‌بابد.
پس از انتشار گزارشهایی مبنی بر مسمومیت صدها دختر دانش‌آموز در سراسر کشور در ماههای اخیر، نگرانی در ایران افزایش یافته است.
روز چهارشنبه، خبرگزاری مهر نیوز گزارش داد که شهریار حیدری، نماینده مجلس، به‌نقل از یک «منبع موثق» که نامش فاش نشده، گفته است که تاکنون «نزدیک به ۹۰۰دانش‌آموز» از سراسر کشور مسموم شده‌اند...
بسیاری از گزارشها مربوط به دانش‌آموزان مدارس دخترانه است، اما رسانه‌های دولتی هم‌چنین حداقل یک مورد مسمومیت در یک مدرسه پسرانه را در ۱۳بهمن در قم گزارش کرده‌اند...
مادر دو دختر در قم به سی.ان.ان گفت که هر دو دخترش در دو مدرسه مختلف مسموم شده‌اند و یکی از آنها پس از مسمومیت هفته گذشته دچار مشکلات سلامتی شده است. او به‌دلیل حساسیت گزارشها و نگرانی از امنیت خانواده‌اش، نخواست نامش فاش شود.
این مادر روز سه‌شنبه به CNN گفت: «یکی از دخترانم هفته گذشته در مدرسه مسموم شد. او گفت که دو روز را به همراه چند دانش‌آموز و پرسنل دیگر در بیمارستان شهید بهشتی قم گذراندند. او گفت که دخترش حالت تهوع، تنگی نفس و بی‌حسی در پای چپ و دست راست خود داشت.
مادر گفت: «اکنون او با پای راستش مشکل دارد و در راه رفتن مشکل دارد...
محمد حبیبی، سخنگوی انجمن صنفی معلمان ایران در ۶بهمن‌ماه در توئیتی نوشت: «مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس دخترانه که عمدی بودن آن تأیید شده است، نه خودسرانه بوده و نه تصادفی».
حبیبی از جمله تعداد فزاینده‌یی است که معتقدند این مسمومیتها ممکن است به اعتراضات اخیر مرتبط باشد. 
 

سی بی‌سی کانادا روز ۱۱ اسفند نوشت: همزمان با ادامه حملات جنسیتی، رژیم ایران به‌عنوان مسئول مسمومیت صدها دانش‌آموز دختر ایرانی معرفی شده است.
از آنجایی که مسمومیت‌های بیشتر دختران مدرسه‌ای در ایران گزارش می‌شود، فعالان حقوق‌بشر و روزنامه‌نگاران به سی.بی.سی نیوز می‌گویند که رژیم تهران مقصر آنچه آنها می‌گویند فقط شکل دیگری از حملات جنسیتی در کشور است.
نزدیک به ۱۰۰۰ دانش‌آموز دختر در ایران مسموم شده‌اند. اگر چه مقامات رژیم در ابتدا این حملات را رد کردند، اما اکنون تعدادی از آنها به عمد بودن آنها اعتراف کرده‌اند. اما سه ماه پس از اولین حمله گزارش‌شده، هیچ دستگیری در رابطه با این مسمومیتها صورت نگرفته است، که فعالان می‌گویند انتقامی برای شرکت دانشجویان در اعتراضات سراسری است که کشور را تکان داده است...
سازمانهای حقوق‌بشری مانند عفو بین‌الملل می‌گویند رژیم در پی اعتراضات مدارس را هدف قرار داده و دهها کودک را کشته است... .

 

ان.بی.سی نیوز آمریکا روز ۱۱ اسفند نوشت دولت ایران در حال بررسی مجموعه‌یی از مسمومیتها است.
رسانه‌های محلی ایران گزارش می‌دهند که صدها دانش‌آموز دختر در چند ماه گذشته مسموم شده‌اند و اکنون مقامات می‌گویند که ممکن است عمدی بوده باشد. 

 

آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۱۱ اسفند نوشت:
صدها دختر در حدود ۳۰مدرسه از ماه نوامبر بیمار شده‌اند و برخی از آنها در تختهای بیمارستان بستری شده‌اند. مقامات ابتدا این حوادث را رد کردند و تنها به دامنه بحران در روزهای اخیر اذعان کردند.
کودکان از سردرد، تپش قلب، احساس بی‌حالی یا ناتوانی در حرکت شکایت کرده‌اند. برخی بوی نارنگی، کلر یا مواد پاک کننده را توصیف کردند...
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیأت وزیران اولین بار بود که او به‌طور علنی به مسمومیتها پرداخت...
این مسمومیتها در زمان حساسی برای ایران رخ می‌دهد که ماه‌ها با اعتراضات سراسری از زمان مرگ یک زن جوان در ماه سپتامبر مواجه بوده است... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a8b61cb-9e28-4533-9e70-1123f1fd15cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات