728 x 90

انعکاس رسانه‌های ایتالیا از حضور و سخنرانی خانم مریم رجوی در جلسه مشترک شماری از نمایندگان مجلسین ایتالیا

ایتالیا - تصویری از حضور خانم مریم رجوی در جلسه کمیسیون خارجی پارلمان این کشور
ایتالیا - تصویری از حضور خانم مریم رجوی در جلسه کمیسیون خارجی پارلمان این کشور

حضور خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی 

و سخنرانی در جلسه مشترک شماری از نمایندگان مجلسین ایتالیا

 

تلویزیون کانال یک ایتالیا -۲۳تیر ۱۴۰۲

این مریم رجوی است، پرزیدنت منتخب ائتلاف دموکراتیک مخالف رژیم است او در زمان وارد شدن به پارلمان مورد استقبال هوادارانش قرار گرفت.

مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید ”ما در برابر یک دیکتاتوری مذهبی بی‌رحم‌تر از قرون وسطی تسلیم نمی‌شویم. کشور دچار یک بحران اجتماعی و اقتصادی فاجعه‌بار است و آخوندها قادر نخواهند بود ما را متوقف کنند.

مریم رجوی اطمینان می‌دهد که ایران یک لیبی دیگر نخواهد شد، یک‌ سوریه دیگر نخواهد شد، به هرج و مرج نخواهد افتاد، زیرا ۴۰سال است که برای دموکراسی می‌جنگیم، به قیمت ۱۲۰هزار مخالف اعدام شده و دهها هزار نفر زندانی و هزینه بسیار سنگینی که به‌خصوص توسط زنان پرداخت شده است.

تلویزیون کانال یک ایتالیا افزود: آنها از غرب می‌خواهند که رژیم را از طریق مماشات تغذیه نکند و به خواست مردم ایران برای یک حکومت دموکراتیک با آزادی مطبوعات و برابری زن و مرد احترام بگذارد.

 

خبرگزاری آنسای ایتالیا - ۲۲تیر ۱۴۰۱: ایران: پرزیدنت مقاومت

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران از ۳۶۰۰نماینده پارلمان از مجلس‌های مختلف اروپایی تشکر کرد که در فراخوانی به دولتها خواستار آن شدند که رویکرد خود را نسبت به رژیم آخوندها تغییر دهند.

این بیانیه از طرف بیش از ۷۰برنده جایزه نوبل و ۱۲۰رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق هم امضا شده است.

مریم رجوی گفت: «من امروز به اینجا آمده‌ام برای این‌که از پارلمان، مردم و دولت ایتالیا بخواهم تا یک سیاست درست و اصولی اتخاذ کنند و مبارزه مردم ایران برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی را به‌رسمیت بشناسند».

رجوی افزود رژیم دو عامل برای جلوگیری از قیام مردم بکار برده است: یکی داخلی، «تشدید اعدامها» و دیگری «توافق با برخی کشورهای اروپایی برای محدود کردن فعالیت‌های مقاومت ایران. دولتهای غربی از طریق اعمال فشار بر مقاومت ایران و محدود کردن آنها، در این چهار دهه امتیازات بسیار بزرگ به رژیم ایران داده‌اند این عامل در کانون سیاست مماشات قرار دارد که بیشترین سهم را در ادامه حیات رژیم ملایان ایفا کرده است»...

خبرگزاری آنسا افزود: مریم رجوی تأکید کرد مقاومت «از دولتهای خارجی نمی‌خواهد که رژیم ایران را سرنگون کنند. چرا که این مسئولیت مردم ایران است. اما لازم است که کشورهای غربی سیاست مماشات را ترک کنند».

رجوی هم‌چنین این موضوع را که در صورت سرنگونی رژیم ملایان ایران درگیر جنگ داخلی مانند سوریه و لیبی خواهد شد را رد کرد و گفت: «اوضاع ایران کاملاً متفاوت است. از ۱۲۰سال گذشته مردم ایران برای دموکراسی و عدالت و برای حکومت قانون مبارزه می‌کنند». در ایران «یک آلترناتیو دموکراتیک وجود دارد که در جامعه ریشه عمیق دارد. این آلترناتیو از تجربه مبارزه تقریباً ۶۰ساله بهره‌مند است».

امانوئل پوتزولو، لوچو مالان، جیزله نتوراله، سناتور کارلو کوتارلی، الیزابتا زامپاروتی، جان بروکو (رئیس سابق پارلمان انگلستان) در بین کسانی بودند که از درخواست مریم رجوی حمایت کردند.

 

یورو دی اف آر -۲۲تیر ۱۴۰۱:

مریم رجوی در سخنرانی خود در پارلمان ایتالیا گفت: به نام قیام‌کنندگان ایرانی که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند، به اعضای هر دو مجلس و ملت بزرگ ایتالیا درود می‌فرستم. بیانیه حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا، یک اعلامیه صرف نیست، بلکه ارائه یک سیاست خوب برای مقابله با بحران‌هایی است که رژیم ایران به مدت ۴۴سال در خاورمیانه و کل جهان ایجاد کرده است. این بیانیه توسط ۳۶۰۰ نماینده پارلمان شامل اکثریت نمایندگان فرانسه، اکثریت نمایندگان پارلمان انگلستان و اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا و هم‌چنین توسط ۱۲۰ رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق در سراسر جهان و ۷۰ برنده جایزه نوبل امضا شد.

 

هفته‌نامه اکسپرسو پرتغال ۲۲تیر۱۴۰۲:

شورای ملی مقاومت ایران که خود را «آلترناتیو دموکراتیک قابل دوام» برای رژیم ایران معرفی می‌کند، روز اول ژوئیه تظاهراتی در پاریس برگزار کرد. این تظاهرات ابتدا توسط پلیس ممنوع شد اما سازماندهندگان به دادگاه متوسل شدند و توانستند ممنوعیت را لغو کنند و دولت فرانسه موظف شد ۱۵۰۰یورو به برگزار کنندگان بپردازد. تظاهر کنندگان به خیابان‌ها آمدند و دهها هزار ایرانی از چهار گوشه جهان در تظاهرات شرکت کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5f7fec4-0f0c-4f8e-8677-4ade9dbc4e2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات