728 x 90

انتقال مریم اکبری پس از ۱۵ سال حبس از تبعید در زندان سمنان به زندان قرچک ورامین برای شکنجه و آزار بیشتر

اطلاعیه کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت
اطلاعیه کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

کمیسیون زنان

انتقال مریم اکبری پس از ۱۵ سال حبس

از تبعید در زندان سمنان به زندان قرچک ورامین برای شکنجه و آزار بیشتر

 

مریم اکبری منفرد پس از ۱۵سال زندان حتی بدون یک روز مرخصی از تبعیدگاه خود در زندان سمنان برای آزار و اذیت هر چه بیشتر به زندان قرچک ورامین منتقل شد. قضاییه جلادان برای ممانعت از آزاد شدن مریم اکبری منفرد پس از پایان دوران محکومیت ۱۵ساله او را در یک پرونده‌سازی دیگر به ۲ سال حبس افزوده محکوم کرد.

مریم که از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی در ایران است طبق قوانین و مقررات همین رژیم باید در سال ۱۳۹۸ پس از تحمل ۱۰سال زندان آزاد می‌شد اما قضاییه جلادان او را ۵سال اضافه محبوس نگه داشت و اکنون هم دو سال دیگر بر آن افزوده است.

برای ممانعت از آزادی مریم او را در ۲پرونده جداگانه که توسط وزارت اطلاعات سرهم‌بندی شده بود و با تشکیل ۲ دادگاه فرمایشی در سمنان و اوین به زندان اضافی محکوم کردند.

جرایم جدید او «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری، اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، تحریک مردم علیه امنیت ملی» است. اما جرم اصلی مریم اکبری منفرد دادخواهی خون خواهر و ۳برادر شهیدش در سال ۱۳۹۵ است.

مجاهد خلق علیرضا اکبری در شهریور ۱۳۶۰ زیر شکنجه شهید و غلامرضا اکبری در سال ۱۳۶۴ اعدام شد. مجاهدان سربدار رقیه و عبدالرضا اکبری در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ به‌شهادت رسیدند.

قضاییه جلادان در یک اقدام رذیلانه و غارتگرانه دیگر در تیرماه ۱۴۰۳ حکم توقیف اموال مریم اکبری و بستگانش را به‌خاطر دادخواهی سه برادر و یک خواهر سربدار شده او صادر کرد.

جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش «جنایات سبعانه» در ایران که در تیرماه گذشته منتشر شد درباره مریم نوشت: «یکی از نمونه‌های تکان‌دهنده زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد است که با طرح شکایت از داخل زندان در سال ۱۳۹۵ در مورد اعدام خواهر و برادرانش در قتل‌عام ۱۳۶۷، شجاعت زیادی از خود نشان داد. مریم اکبری منفرد در پاسخ به طرح شکایت با فشار فزاینده‌ای از جمله محرومیت از ملاقات و تبعید اجباری به مکان دور افتاده از فرزندانش مواجه شد و با وجود تحمل یک محکومیت ۱۵ ساله بدون حتی یک روز مرخصی او را به ۲ سال حبس اضافی محکوم کرده‌اند. هدف وادار کردن او به چشم‌پوشی از پاسخگویی است».

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران بار دیگر هم‌چنانکه در اطلاعیه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ خاطرنشان کرده است: کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به محکومیت قاطع رفتار ضدبشری رژیم آخوندی با زندانیان سیاسی به‌ویژه زندانیان زن و اقدام فوری برای آزادی مریم اکبری فرامی‌خواند.

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان

۱ آبان ۱۴۰۳ (۲۲ اکتبر۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d58351f3-67d3-4427-91e5-110250638899"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات