728 x 90

انتشار کروکی مسیر پرواز پهپاد آمریکایی توسط پنتاگون

پهپاد آمریکایی - عکس از آرشیو
پهپاد آمریکایی - عکس از آرشیو

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، بامداد روز جمعه ۳۰خرداد کروکی و مختصات مسیر پرواز پهپاد آمریکایی سرنگون شده توسط رژیم ایران را منتشر کرد.

یک مقام نظامی آمریکا تأکید کرد که پهپاد آمریکایی به هیچ‌وجه حریم هوایی ایران را نقض نکرده بود. این پهپاد در حال انجام مأموریت شناسایی در نزدیکی تنگه هرمز و در حریم هوایی بین‌المللی بود.

او همچنین توضیح داد که پهپاد شناسایی آمریکا در ۳۴کیلومتری دور از ساحل ایران در مقابل سواحل ایران در حال پرواز بود.

 

فرماندهی مرکزی آمریکا روز ۳۰خرداد طی بیانیه‌یی گفت:
فرماندهی مرکزی آمریکا می‌تواند تأیید کند که یک پهپاد شناسایی، مراقبت دریایی با منطقه وسیع نیروی دریایی آمریکا توسط یک سامانه موشکی زمین به هوای رژیم ایران در حالی‌که در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز تنگه هرمز در ساعت تقریباً 2335به وقت گرینویچ 19ژوئن 2019 (ساعت 0135صبح 20ژوئن به وقت اروپا) پرواز می‌کرد، سرنگون شد.
این پهپاد از نوع RQ-4A Global Hawk High-Altitude Long Endurance است و مأموریتهای اطلاعاتی، شناسایی و مراقبتی به هنگام بر فراز مناطق وسیع دریایی و ساحلی انجام می‌دهد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس، صبح روز پنجشنبه ۳۰خرداد۹۸ به‌ نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: یک موشک زمین به هوای رژیم ایران یک پهپاد آمریکا را که در فضای بین‌المللی و بر فراز تنگه هرمز پرواز می‌کرد بر اثر اصابت یک موشک زمین به هوای رژیم ایران سقوط کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/161a2b88-d379-49e7-8ff9-f909091310ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات