728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۲۱

۵۵ امین شب قیام، خیزش و آتش در سراسر کشور در حمایت از زاهدان و گرامی‌داشت چهلم شهدای آن

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۲۱

 

۵۵ امین شب قیام، خیزش و آتش در سراسر کشور در حمایت از زاهدان و گرامی‌داشت چهلم شهدای آن

چهارشنبه شب ۱۸آبان در پنجاه و پنجمین شب قیام، مردم و جوانان در نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف کشور در چهلم قتل‌عام زاهدان، با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای دست به تظاهرات شبانه زدند و با روشن کردن آتش خیابان‌ها را بستند و با مأموران سرکوبگر خامنه‌ای به مقابله بر خاستند. بسیاری از مناطق تهران از جمله صادقیه، ستارخان، ایستگاه مترو تئاتر شهر، قلهک، سهروردی، باغ فیض، انقلاب، سعادت آباد، هفت‌حوض نارمک، زیباشهر، محله ارامنه، پیامبر مرکزی، ولیعصر، آریا شهر و... شاهد تظاهرات شبانه بود. مردم در صادقیه و ایستگاه متروی تأتر شهر با مأموران جنایتکاری که به سمت آنها گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک می‌کردند درگیر شدند. در هفت‌حوض نارمک جوانان چند محل حکومتی را به آتش کشیدند.

همزمان در زاهدان، مشهد، اصفهان، شیراز، قهدریجان، مهاباد، سقز، اراک، رشت، سنندج، بندرعباس، بوکان، کرمانشاه، شهر کرد، کرج، جم در استان بوشهر و... مردم تظاهرات شبانه به‌راه انداختند و با برافروختن آتش مسیرها را بستند و در بسیاری از شهرها با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. مردم در تظاهرات خود شعارهای «زاهدان زاهدان چشم و چراغ ایران»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی»، «چهلم چاه بهاره هموطنم بیداره»، «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران»، «فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی»، «امسال سال خونه سید علی سرنگونه»، «مرگ بر ستمگر مرگ چه شاه باشه چه رهبر»، «وعده‌هاشون سرابه جوابش انقلابه»، «دلارامون تو لبنان جوونامون تو زندان»، «آزادی آزادی آزادی»، «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «بسیجی جیره خور آخرشه خوب بخور»، «توپ تانک مسلسل زیر عبای رهبر» و... سر دادند.

در شیر آباد زاهدان جوانان با روشن کردن آتش جاده را بستند. سنندج به صحنه درگیری با نیروهای دشمن تبدیل شده بود، مأموران رژیم به سمت مردم شلیک کردند. جوانان بوکان خیابان‌ها را تسخیر کردند و جوانان مهاباد نیز چند محله را در کنترل خود داشتند. در مشهد تظاهر کنندگان عکس شهدای زاهدان را با خود حمل می‌کردند و زنان با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات شبانه به‌راه انداختند. جوانان مشهد یک پایگاه بسیج سرکوبگر و یک بنر بزرگ حکومتی را آتش زدند. در بوشهر جوانان با پرتاب کوکتل یک پایگاه بسیج و در شهر جم بوشهر دفتر امام جمعه خامنه‌ای را به آتش کشیدند.

قهدریجان اصفهان شاهد درگیری شدید جوانان با نیروی انتظامی بود و دود و آتش خیابان‌ها را پوشانده بود، مأموران نیروی انتظامی به سمت مردم گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند و تعدادی زخمی شدند، مردم با پرتاب کوکتل به آنها پاسخ دادند. مردم بندرعباس شعار می‌دادند «بجنگید بجنگید منتظر چی هستید» و در مقابل بیمارستان کودکان با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند و جوانان دلیر سه موتور مأموران را به آتش کشیدند. در شیراز مردم با فریادهای بی‌شرف بی‌شرف با مأموران دشمن درگیر شدند. در اراک جوانان در خیابان ملک با مأمورانی که گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند درگیر شدند.

چهارشنبه شب پیکر شهید قیام فائق مام قادری که بر اثر شلیک مأموران جنایتکار زخمی و در بیمارستان ارومیه شهید شده بود به مهاباد رسید و مردم در مقابل منزل شهید با شعار «شهید زنده است» دست به تظاهرات زدند.

پاسدار امیر کیومرث حیدری سرکرده نیروی زمینی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای به‌نحو رذیلانه‌ای گفت: «اگر با این مگسان برخورد نمی‌شود، اراده رهبر انقلاب است، اما روزی که ایشان فرمان برخورد صادر کند، به‌طور قطع آنها هیچ جایی در کشور نخواهند داشت».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ آبان ۱۴۰۱ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a7ef1ab-b3fe-460c-b353-49b23184841e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات