728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۰۰

۹۷ امین روز قیام، گل‌باران مزارهای شهیدان و تظاهرات شبانه در تهران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۲۰۰

 

۹۷ امین روز قیام، گل‌باران مزارهای شهیدان و تظاهرات شبانه در تهران

چهار‌شنبه ۳۰آذر در نود و هفتمین روز قیام، مردم و بستگان شهیدان به‌مناسبت شب یلدا، در تهران و سایر شهرها، به‌رغم اقدامات امنیتی و تهدیدات رژیم، مزار شهیدان را گلباران کردند.

در تهران جوانان شورشگر در شهرک نفت تهران با روشن کردن آتش تجمع کرده و شعار دادند «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «شب یلدا نداریم، به جاش جنازه داریم». جوانان شجاع در سلسبیل تهران با روشن کردن آتش خیابان را مسدود کردند و شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» سر دادند.

جوانان تهران در اعتراض به اعدام زندانیان قیام از پل اتوبان همت طناب‌های دار آویزان کردند. دختران دانش‌آموز در یکی از دبیرستانهای کرمانشاه وارد خیابان شدند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «آزادی آزادی آزادی» سر دادند. دانش‌آموزان در اهواز با شعار «مرگ بر دیکتاتور» دست به تظاهرات زدند. کارکنان شرکت طلایه‌داران مس جیرفت برای دومین روز اعتصاب کردند. شماری از هنرمندان که برای چهارمین روز در مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند، تهدید به دستگیری شدند.

چهارشنبه شب در چهارراه ولیعصر تهران، جوانان با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «بسیجی سپاهی داعش ما شمایید» تظاهرات کردند و زنان دلیر در خیابان انقلاب شعار «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» سر دادند. در امانیه تهران تظاهرات شبانه با شعار «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» برگزار شد. در سعادت آباد تهران جوانان خیابان را بستند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» سر دادند.

آخوند محمد مهدی میر باقری عضو «مجلس خبرگان» در توئیتی نوشت: اگر رژیم «درگیری با کفر را به بیرون از مرزهای خود نبرد و در داخل مرزهای فرهنگی و عقیدتی دنیای استکبار با آنها نجنگد، نمی‌تواند تداوم یابد» (سایت حکومتی جماران ۳۰آذر). .

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول دی ۱۴۰۱ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/303bd383-51fd-458b-b3e0-678b4930f337"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات