728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۲۰

۵۵ امین روز قیام سراسری، تظاهرات اعتصاب در چهلم شهیدان زاهدان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۲۰

۵۵ امین روز قیام سراسری، تظاهرات اعتصاب در چهلم شهیدان زاهدان

چهارشنبه ۱۸ آبان در پنجاه و پنجمین روز قیام سراسری و چهلمین روز قتل‌عام نمازگزاران در زاهدان، بازاریان زاهدان دست به اعتصاب زدند. بازاریان کرمانشاه، سنندج، بانه، بوکان، سقز، تبریز، بازار مبل شهرک ولیعصر تهران در همبستگی با هموطنان بلوچ اعتصاب کردند. جوانان غیور سنندج با روشن کردن آتش در خیابان در حمایت از زاهدان دست به تظاهرات زدند.

دانشجویان دانشگاه تهران، دانشکده هنر و معماری پارس تهران، خوارزمی کرج، علم و فرهنگ تهران، مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه عالی شیراز چمران، دانشگاه آزاد واحد غرب تهران، دانشگاه هنر تبریز، علوم پزشکی بجنورد، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه اصفهان، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده شیمی دانشگاه ملی در چهلمین روز شهیدان زاهدان دست به تظاهرات و تحصن زدند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ تهران شعار می‌دادند: «کشته شده خدا نور - به‌دست چندتا مزدور» و «نه نون داریم نه خونه حجاب شده بهونه». خدانور لجعی از شهدای دلیر زاهدان است که در اثر شلیک مأموران جنایتکار خامنه‌ای مجروح و در بیمارستان به‌شهادت رسید.

سه‌شنبه شب ۱۷ آبان در پنجاه و چهارمین شب قیام سراسری در تهران، کرج، مشهد، یزد، کرمانشاه، چلیچ چهار محال و بختیاری، سنندج و... مردم دست به تظاهرات شبانه زدند و در برخی شهرها با روشن کردن آتش جاده را بستند. در تهران در محله پیامبر جوانان با خواندن سرود «ای ایران» تظاهرات شبانه کردند و در خیابان جردن شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «حکومت بچه کش نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم» سر دادند. در کرج مردم در نقاط مختلف شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «آخوند و ملا نمی‌خوایم رهبر شیاد نمی‌خوایم بسیج جلاد نمی‌خوایم»، «خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن» و «ای بی‌شرف حیا کن مملکتو رها کن» سردادند.

در یزد جوانان شورشگر بنر بزرگ خامنه‌ای را به آتش کشیدند و در مشهد تصویر دژخیم قاسم سلیمانی را به رنگ خون درآوردند و دختران دانش‌آموز قاب عکس خمینی و خامنه‌ای را با شعار مرگ بر دیکتاتور از بالای پل عابر پیاده به پایین پرتاب کردند.

خبرگزاری مهر رژیم سه‌شنبه ۱۷ آبان از هلاکت یک بسیجی جنایتکار که در کشتار مردم سوریه نیز دست داشته گزارش داد نوشت: «مجید یوسفی بسیجی اهل آستانه اشرفیه شامگاه سه‌شنبه حین دستگیری اغتشاشگران به هلاکت رسید».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ آبان ۱۴۰۱ (۹ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87d50c32-b89d-43cd-ab60-da87b00de742"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات