728 x 90

امانوئل ماکرون:‌ در صورت اثبات حمله شیمیایی در سوریه، ارتش فرانسه اقدام خواهد کرد

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه 21اسفند 96 هشدار داد در صورت انجام حمله شیمیایی و کشتار غیرنظامیان در سوریه، کشورش هر پایگاهی را که چنین حملاتی از آن آغاز شده باشد، هدف حمله قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویتر وی در یک نشست خبری در هند گفت: «روزی که ما در هماهنگی با متحدمان آمریکا شواهد غیرقابل انکاری به دست بیاوریم که خط قرمز زیرپا گذاشته شده و به‌طور مشخص از سلاحهای شیمیایی با هدف کشتار استفاده شده است ما کاری خواهیم کرد که آمریکایی‌ها چند ماه پیش انجام دادند، در موقعیتی خواهیم بود که حملات هدفمند را انجام دهیم.

با وجود مصوبه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد برای یک برقراری آتش‌بس ۳۰روزه در سراسر سوریه، ارتش  رژیم اسد با حمایت روسیه حملات سنگین خود به غوطه شرقی را که از اواسط ماه فوریه آغاز شده ادامه می‌دهد.

امانوئل ماکرون  افزود: در ساعتهای آینده این موضوع در سازمان ملل‌متحد مورد بحث قرار خواهد گرفت و نشان خواهد داد که میزان همکاری روسیه و در درجه اول و از همه مهمتر میزان همکاری رژیم سوریه و متحد آن  رژیم ایران ناکافی است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در مورد روسیه – حامی عمده رژیم بشار اسد – نیز گفت، مسکو اقدام کافی برای کمک به صدور مجوزهای لازم برای ارائه کمکهای بشردوستانه به غوطه شرقی انجام نداده است.

غوطه شرقی در نزدیکی دمشق، یکی از دو منطقه عمده‌ای است که هم‌چنان در کنترل مخالفان اسد است و مدتهاست تحت محاصره نیروهای دولتی قرار دارد و بحران انسانی اخیراً در آن تشدید شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3def8ca3-8264-4c5b-96c9-b014ebd680b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات