728 x 90

امارات حملات شبه‌نظامیان حوثی به عربستان را محکوم کرد

نمایی کلی از ابوظبی، امارات متحده عربی
نمایی کلی از ابوظبی، امارات متحده عربی

امارات متحده عربی در یک موضع‌گیری، حملات سیستماتیک شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به اهداف غیرنظامی در خمیس مشیط عربستان با پهپاد انفجاری را محکوم کرد.

در این بیانیه که روز یکشنبه ۱۹اردیبهشت از سوی وزارت‌خارجه منتشر شده است حملات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را نشان‌دهنده نقض آشکار به جامعه بین‌المللی توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست در قبال حملات مستمر شبه‌نظامیان حوثی یک موضع قاطع اتخاذ کند (سایت اردو پوینت ۲۰اردیبهشت).


در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۱۹اردیبهشت گزارش داد: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک محموله سلاح شامل هزاران سلاح تهاجمی، سلاحهای خودکار و تفنگهای تک‌تیرانداز که در یک کشتی در دریای عمان مصادره شد، ظاهراً عازم یمن و برای پشتیبانی از شورشیان حوثی بوده است.

سناتور تام کاتن روز یکشنبه ۱۹اردیبهشت در توئیتی نوشت:
«این‌که نیروی دریایی آمریکا محموله دیگری از سلاحهای ایرانی را که به یمن می‌رفت توقیف کرد، جای تعجب ندارد. رژیم ایران حداقل از سال۲۰۱۳ به‌دنبال تأمین جنگ داخلی در یمن بوده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0002680-413e-47e6-bb24-3e7a7d478260"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات