728 x 90

الینا یانچنکو: ما برای سرزمینمان شهرها و خانه‌هایمان می‌جنگیم

الینا یانچنکو در مصاحبه با فاکس‌نیوز
الینا یانچنکو در مصاحبه با فاکس‌نیوز

تلویزیون فاکس نیوز روز شنبه ۲۹اسفند با الینا یان‌چنکو عضو پارلمان اوکراین درباره جنگ نابرابر در اوکراین گفتگو کرد و وضعیت در اوکراین را مطرح نمود.

الینا یانچنکو در توضیحاتش گفت: می‌دانید که اوکراین از شروع این جنگ وحشتناک زمانی که روسیه تجاوزش را به اوکراین شروع کرد در مذاکرات شرکت کرده و اکنون می‌بنیم که مردم اوکراین علاقمند به مذاکرات نتیجه‌بخش هستند. هر چند که روسیه این مذاکرات را با دادن اولتیماتوم شروع کرد که قابل‌قبول نبود، آنها از ما می‌خواستند که ارتش نداشته باشیم و سایر چیزها از قبیل این‌که بخشی از سرزمین و منطقه مان را بدهیم که قابل‌قبول نبود زیرا که موضوع زمین نیست بلکه مردمی است که در آنجا زندگی می‌کنند خانه‌ها و اموال آنهاست. بنا بر این هیچ راهی وجود ندارد که اجازه دهیم پوتین زمینهای ما و مردم و خانه‌های آنها را تصاحب کند.

ولی می‌بنیم در سه دور مذاکرات روسیه هیچ موفقیت نظامی نداشته است آنها به‌وسیله ارتش اوکراین و نیروهای دفاعی و در مواردی توسط مردم ما شکست داده شده‌اند و سربازان روسی را با دست خالی به اسارت گرفته‌اند. ما می‌دیدیم که روسیه رفتار خود را در خلال مذاکرات تغییر داد و دوباره شاهد آن هستیم که روسیه و مردم روسیه مذاکرات را متأسفانه دنبال نمی‌کنند.

 

مجری فاکس نیوز از او می‌پرسد: به‌نظر می‌رسد طرح پوتین ای‍ن است که نمی‌دانم در شروع چه بوده که ظاهراً فکر می‌کرده می‌تواند اوکراین را به‌سرعت بگیرد ولی اکنون به‌نظر می‌رسد تصمیم دارد شهرهای شما را بمباران و توپ‌باران کند و همه چیز را به خرابه تبدیل کند به امید آن‌که مردم شما سلاحهای خود را بر زمین گذاشته و تسلیم شوند آیا چنین چیزی واقع خواهد شد؟

الینا یانچنکو گفت: خوب متأسفانه او نه تنها توپ‌باران می‌کند نه تنها ساختمانها را از بین می‌برد بلکه هم‌چنین دست به اعدام‌های انبوه زده است آنچه در ماریوپل و سایر شهرها انجام داده است قابل‌قبول نیست. آنها زایشگاه‌ها و بیمارستانها را هدف قرار می‌ده‍ند سالنهای سینما و حتی کلیساها را هدف قرار می‌دهند هر جایی که شهروندان پناه گرفته باشند. بنابراین موضوع تلفات وحشتناک است.

یانچنکو افزود: به‌نظرسنجیهای اخیر که نگاه کردم که مربوط به یک هفته پیش بود به‌گفته یک گروه نظرسنجی اجتماعی اوکراینی ۹۲درصد مردم اوکراین معتقدند که اوکراین حملات روسیه را دفع خواهد کرد. ۸۰درصد مردم به نوعی در حال کمک به مردم هستند برخی به ارتش پیوسته‌اند و برخی به دفاع مدنی پیوسته‌اند برخی داوطلب شده‌اند و برخی به تخلیه مردم کمک می‌کنند و برخی کمکهای انسان‌دوستانه را تأمین می‌کنند و برخی پناهگاه برای پناهندگان تأمین می‌کنند. به این عدد توجه کنید ۸۰درصد مردم اوکراین دست به اقدام زده و وارد عمل شده‌اند و کمک می‌کنند تا اوکراین پیروز شود.

این اتحادی است که حتی تصور آنرا در هیچ کشوری نمی‌توان داشت. ولی ما برای سرزمینمان می‌جنگیم. ما برای شهرها و خانه هایمان می‌جنگیم، ما فقط یک راه نجات داریم و آن هم راه پیروزی است.

یانچنکو در پاسخ به این سؤال که شما بیش از همه به چه چیزی نیاز دارید؟ گفت: ما قطعاً به سلاح بیشتر نیاز داریم. دفاع هوایی، سلاحهای مرگبار نیاز داریم و این مهم است که بموقع به‌دست‌مان برسد مهم است آنها را طی روزها و نه هفته‌ها و ماهها به اوکراین برسانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d002eea6-b8fa-46b4-8671-69b003551fe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات