728 x 90

الی کوهانیم: جاه‌طلبیهای سلطه‌جویانه رژیم ایران در سراسر منطقه با آموزش و تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریسم

الی کوهانیم
الی کوهانیم

الی کوهانیم، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با الاخباریه روز ۱۲دیماه در مورد نقش رژیم ایران در منطقه گفت: رژیم ایران از منابع ایرانیها برای فعالیت‌های تروریستی نیروهای نیابتی خودش استفاده کرده است. هدف رژیم گسترش تروریسم در منطقه است.

وی افزود: به نظر من درک نقش ایران در منطقه برای مردم مهم است. رژیم ایران از سال۱۹۷۹ همین قدر افراطی تندرو بوده است که در سال۱۹۷۹ قدرت را در دست گرفت و انواع وعده‌ها را به مردم ایران داد که البته از آن زمان تاکنون نتوانسته آنها را عملی کنند. و بنابراین آنچه که از آن زمان تاکنون شاهد انجام آن توسط این رژیم بوده‌ایم: برداشت منابع این کشور برای اول از همه پر کردن جیب خودشان، و بعد آنها را صرف فعالیت‌های تروریستی نیروهای نیابتی خود کنند.

حالا اگر از خود بپرسید چرا رژیم این کار را می‌کند، پاسخ این است که آنها جاه‌طلبیهای سلطه‌جویانه در سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارند. آنها از زمان به دست گرفتن قدرت در سال۱۹۷۹ به‌طور مداوم برای ساختن یک هلال شیعی در منطقه تلاش کرده‌اند و این کار را با آموزش و تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریستی خود انجام می‌دهند. بنابراین، آنچه ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، حماس در غزه و حزب‌الله در لبنان است. ما در مورد کتائب در عراق صحبت می‌کنیم و البته در مورد حوثیهای یمن.

و آنچه که برای رژیم ایران با این استراتژی بسیار موفق بوده است این است که آنها نفوذ و قدرت در سراسر منطقه خاورمیانه را از طریق نیروهای نیابتی خود به دست آورده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e701dfde-9ab7-4f79-a1ed-12385b58b905"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات