728 x 90

الهام علی‌اف، نهادهای حکومتی رژیم ایران را به دست داشتن در حمله به سفارت این کشور متهم کرد

کاریکاتوری از احوالپرسی مهاجم به سفارت آذربایجان با  نیروی محافظ آن
کاریکاتوری از احوالپرسی مهاجم به سفارت آذربایجان با نیروی محافظ آن

رئیس‌جمهور آذربایجان آقای الهام علی‌اف روز شنبه ۲۹بهمن‌ماه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ حین صحبت با خبرنگاران، نهادهای وابسته به رژیم ایران را به دست داشتن در حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران متهم کرد.

در جریان حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران (۷بهمن‌ماه) رئیس سرویس امنیتی سفارت کشته و دو تن از کارمندان امنیتی نیز مجروح شدند.

در پی این عملیات تروریستی دولت آذربایجان همه کارکنان دیپماتیک خود را به باکو بازگرداند و تمامی فعالیتهای این سفارت را تعلیق کرده است.

در تاریخ ۱۷بهمن‌ماه رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت‌خارجه جمهوری آذربایجان، در یک نشست خبری در باکو گفته بود: «پلیس ایران هیچ اقدامی برای جلوگیری از حمله تروریستی به سفارت ما انجام نداد».

آیخان حاجی‌زاده افزود: «تروریست مجهز به اسلحه و بطری آتش‌زا ابتدا به سفارت تیراندازی کرد، شیشه سفارت را شکست، سپس خودروی سفارت را آتش زد و بعداً فردی ناشناس نیز به سمت خودروی تروریست آمد و چیزهایی از آن برداشت و تمامی این حقایق نشان می‌دهد که سخن از یک اقدام تروریستی است».

ویدئوهای منتشر شده توسط دولت آذربایجان از دوربینهای مداربسته سفارت نشان می‌دهد که فرد مهاجم با کوبیدن خودرو شخصی خود به خودرو سفارت و با تکان دادن دست به پلیس محافظ رژیم، مقابل ساختمان سفارت، با یک قبضه کلاشینکف وارد ساختمان شده و برای دقایقی با افسران امنیتی جمهوری آذربایجان درگیر می‌شود.

در این ویدئوها همچنین بازگشت مهاجم به خودرو و برداشتن پتک و روشن کردن کوکتل مولوتف برای به آتش کشیدن ساختمان منتشر شده است. در تمام مدت فعالیت فرد مهاجم خبری از واکنش نیروهای محافظ رژیم نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e9203de-149b-4a10-b729-540097b42035"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات