728 x 90

المانیتور: ایرانیان در حالی‌که اعتراضات وارد چهارمین ماه می‌شود مجدداً به خیابان‌ها آمدند

تظاهرات در زاهدان- عکس از آرشیو
تظاهرات در زاهدان- عکس از آرشیو

سایت المانیتور روز جمعه ۲۵ آذر درباره استمرار اعتراضات و خیزش سراسری مردم ایران نوشت: ایرانیان در حالی‌که اعتراضات وارد چهارمین ماه می‌شود مجدداً به خیابان‌ها آمدند

المانیتور افزود: در حالی که موج اعتراضات ناشی از مرگ مهسا امینی وارد چهارمین ماه شد، تصاویری که توسط گروه‌های حقوق‌بشر به اشتراک گذاشته شده بود، نشان می‌دهد که دهها نفر روز جمعه در جنوب شرقی ایران به خیابان‌ها آمدند.

این سایت با اشاره به اعتراضات امروز در سیستان و بلوچستان نوشت: بر اساس ویدئویی که توسط حقوق‌بشر ایران (IHR) مستقر در اسلو به اشتراک گذاشته شده است، معترضان در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند که ولی‌فقیه خامنه‌ای را هدف قرار دادند.

تصاویر دیگری از زاهدان انبوهی از مردان را نشان می‌دهد که برخی از پوسترها با شعارهای ضد رژیم برافراشته‌اند و گروهی از زنان سیاه‌پوش در حال راهپیمایی ظاهراً در خیابان مجاور و در حال شعار دادن هستند.

المانیتور به‌نقل از هرانا نوشت: صدها نفر پس از نماز جمعه در زاهدان تظاهرات کردند. این استان از زمان کشته شدن بیش از ۹۰نفر توسط نیروهای امنیتی در این شهر در روز ۳۰سپتامبر، در جمعه‌ای که «جمعه خونین» نامیده شده است، شاهد تظاهرات هفتگی بوده است.

تحلیلگران می‌گویند بلوچ‌ها از اعتراض‌هایی که به‌دلیل مرگ امینی شعله‌ور شد، الهام گرفته‌اند، اعتراض‌هایی که در ابتدا ناشی از حقوق زنان بود، اما با گذشت زمان گسترش یافت و نارضایتی‌های گسترده‌تری را نیز در بر گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c136ea80-9b30-452d-85c4-d11fd5dc3996"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات