728 x 90

العربیه: اسناد دادگاه بلژیک دستگاههای الکترونیکی به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات توسط مهرداد عارفانی را افشا کرد

دادگاه بلژیک - آنتورپ محاکمه تروریستهای رژیم
دادگاه بلژیک - آنتورپ محاکمه تروریستهای رژیم

عارفانی قصد داشت بعد از عملیات به ایران برود

به عارفانی دستور داده شده بود در بازجویی منکر ارتباطاتش با رژیم شود

العربیه ۱۰دی ۱۳۹۹ گزارش داد: در جریان محاکمه اسدالله اسدی و سه همدست او در توطئه منفجر کردن گردهمایی مجاهدین در پاریس در سال۲۰۱۸، دادگاه بلژیک که مسئول این پرونده است، از کشف دستگاهها و تجهیزات جاسوسی پرده برداشت.

دادگاه اسناد خرید برخی تجهیزات مانند چندین تلفن همراه و برخی دستگاههای الکترونیکی به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات توسط مهرداد عارفانی را افشا کرد. هم‌چنین مشخص شد عارفانی قصد داشته پس از انجام این عملیات برنامه‌ریزی شده، به ایران باز گردد. به عارفانی دستور داده شده بود در جریان بازجویی و اظهاراتش در دادگاه، منکر ارتباطاتش با رژیم شود اما اسناد و اظهارات دادستان عمومی بلژیک این ارتباطات را ثابت می‌کند. امیر سعدونی دیگر متهم این پرونده نیز به دادگاه گفته که اسدی تلفن مشابهی از همان مدل تلفن عارفانی در اختیار وی قرار داده بود. بازرسی از منزل عارفانی منجر به کشف تلفن همراه «الکاتل» نیز شد که وی جهت برقراری ارتباط با اسدالله اسدی از آن استفاده می‌کرد. کما این‌که در بازرسیها برخی دست‌نوشته‌های عارفانی از جمله شماره اتریشی اسدی نیز کشف شد که همین شماره در تلفن ”الکاتل“ نیز ثبت شده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16e70cb0-1f30-46e0-91fc-29afc384c596"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات