728 x 90

الشرق‌الأوسط: آمریکا به دو نیروی نیابتی رژیم ایران در حمله به منطقه بغداد مظنون است

نیروهای نظامی عراقی
نیروهای نظامی عراقی

روزنامه الشرق‌الأوسط روز یکشنبه ۵خرداد نوشت: نیروهای نیابتی رژیم ایران مسئولیت حمله هفته گذشته علیه سفارت آمریکا در بغداد را برعهده نگرفتند با وجود آن که واشنگتن تهران را متهم کرد که در پشت این حادثه بوده است. یک مقام ارشد امنیتی به الشرق‌الأوسط گفت آمریکا به تیپهای موسوم به سیدالشهدا و امام علی مظنون می‌باشد. وی افزود: مقامهای عراقی نسبت به این مظنونان مطلع شده‌اند.

 

روز گذشته آدمیرال ویلیام مک راون فرمانده بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با سی.ان.ان درباره احتمال حمله رژیم آخوندی به کشتی‌های آمریکا گفت:‌ نیروی دریایی آمریکا می‌داند با رژیم ایران چگونه مقابله کند فکر می‌کنم اشتباه محاسبه وحشتناکی از جانب این رژیم خواهد بود اگر که تصمیم بگیرند علیه ناوگان دریایی آمریکا دست به حمله بزنند و اوضاع به نفع آنان نخواهد بود.

 

وی گفت: فکر نمی‌کنم که احمق باشند و فکر می‌کنم بدانند این اشتباه بدی خواهد بود. ولی تکرار می‌کنم اگر ضربه‌ای از طرف حزب‌الله یا شبه‌نظامیان شیعی به کشتی‌های آمریکا وارد شود ما آنرا حمله‌یی از جانب رژیم ایران تلقی خواهیم کرد. بنا بر این امیدوارم که این رژیم تا این اندازه احمق نباشند که دست به چنین کاری بزنند زیرا آنها می‌فهمند که به سرعت ما نقاط را به هم متصل و راهی برای تلافی پیدا خواهیم کرد.

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آمریکا اطلاعات «جدی و عمیقی» در مورد تهدید از جانب رژیم ایران دارد.

به گزارش رویترز بولتون که در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو در سفر به همراه رئیس‌جمهور آمریکا به ژاپن صحبت می‌کرد گفت: حملات علیه کشتیها در ساحل امارات و یک ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان سعودی و همچنین یک حمله موشکی در بغداد ‌«بیانگر نگرانی » در مورد رژیم ایران است.

 

پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت آمریکا در بیانیه‌یی درباره اعزام ۱۵۰۰نیروی افزوده برای سنتکام گفت: نیروها و ادواتی که به منطقه خاورمیانه فرستاده می‌شوند عبارتند از: گردان پاتریوت برای مقابله با تهدیدهای موشکی، عوامل بیشتر گردآوری اطلاعات، پروازهای شناسایی، یک گروه مهندسی برای تقویت دفاعی در سراسر منطقه و یک اسکادران جنگنده‌های نظامی برای کمک به بازدارندگی و حمایت از عمق پاسخ نیروی هوایی.

در همین حال آسوشیتدپرس گزارش داد: مقامهای آمریکا اعضای کنگره را در نشستی در کاخ سفید مطلع کردند که باید پیشنهادات پنتاگون برای تقویت حضور نیروهای آمریکا در خاورمیانه را مورد بحث قرار بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bc23bf9-abe0-4152-80fa-45d0671ad9e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات