728 x 90

الشرق‌الأوسط: «اشرف ۳»... بعد جغرافیایی یک حضور مؤثر در ایران – به‌قلم صالح القلاب

گردهمایی ایران آزاد اجلاس سالانه مقاومت ایران در اشرف ۳ - ۲۲تیر۱۳۹۸
گردهمایی ایران آزاد اجلاس سالانه مقاومت ایران در اشرف ۳ - ۲۲تیر۱۳۹۸

صالح القلاب وزیر سابق فرهنگ اردن تجربیات و برداشتهایش از مقاومت ایران و حضور در اجلاس سالانه مقاومت ایران در اشرف۳به شکل مقاله مشروحی در روزنامه الشرق‌الأوسط منتشر کرد.

گزیده‌یی از این مقاله:

  • گردهمایی امسال در اشرف ۳ اثبات کرد مقاومت ایران نماینده واقعی مردم ایران اعم از مردم داخل کشور و یا ایرانیان مهاجریست که در اقصی نقاط جهان می‌باشند.
  • بر خلاف آنچه «رژیم آخوندی» در تهران تکرار می‌کند، گردهمایی سازمان «مجاهدین خلق» ایران که در «اشرف۳» در آلبانی برگزار شد بواسطه کیفیت شرکت‌کنندگان و تعداد مدعوین حزبی و کشوری اثبات کرد بعد از دوره‌ای تاریک و ظلمانی از سال ۱۹۷۹ و پیش از آن، اکنون زمان برآمدن صبحگاهان و نابودی این رژیم مرتجع که ایران را غرق در خون نمود و اغلب کشورهای این منطقه را در جنگهای پیاپی و پرهزینه حتی بعد از پایان جنگ هشت ساله با عراق فرو برده فرا رسیده است.
  • «اشرف۳» که در آن گردهمایی اخیر در آلبانی برگزار شد مرکزی است که طی حدود یک‌سال و نیم به شهری کوچک و زیبا تبدیل شده و صدها تن از رزمندگان به آن منتقل شده‌اند. کسانی‌که راهها بر آنها بسته شد و در زیر تیغ شبه‌نظامیان مذهبی از جمله یکانهایی از «سپاه پاسداران» ایران باقی مانده بودند. یکانهایی که جنایتهای وحشتناکی را علیه مردم عراق اعم از سنی و شیعه به‌طور یکسان روا داشتند.
  • مهم این است که اشرف ۳ میزبان... گردهمایی سازمان «مجاهدین خلق» بود که علاوه بر اعضای ایرانی آن بیش از دویست هیأت نیز در آن شرکت جستند که در میان اعضاء این هیئتها تعداد زیادی از مقامات سابق خصوصاً مقامات آمریکایی دیده می‌شدند. همچنین هیئتهای عربی که یک هیأت عربی واحد را تشکیل دادند نیز در این گردهمایی شرکت داشتند که در میان اعضای آنها نخست وزیران و وزرای سابق حضور بهم رسانده و فعالیت‌های حزبی و سندیکایی نیز جایگاه خاصی در آن داشت.
  • شاید آنچه لازم به ذکر باشد این‌که کشور میزبان یعنی آلبانی در این گردهمایی که بمثابه یک تظاهرات جهانی بود توسط تعدادی افراد که در مواضع و مسئولیتهای عالی کار می‌کنند نمایندگی می‌شد. نفراتی که به نام این کشور اسلامی ریشه‌دار سخن گفتند تأکید کردند که مجاهدین ایرانی تا زمان بازگشت پیروزمند خود به ایران که آنرا کشوری دوست قلمداد می‌کنیم گویا در میهن خود به‌سر می‌برند...
  • «اشرف۳» با هر آنچه در آن می‌باشد شامل سالنهای کنفرانس و تأسیساتی که در سطح یک دولت بزرگ است جایگزین «اشرف۱» و «اشرف۲» در عراق می‌باشد و سازمان مجاهدین خلق برای پیروزیهای تاریخی که دست یافتن به آن نزدیک می‌شود هم‌چنان تلاش می‌کند.

 

صالح القلاب گردهمایی در اشرف ۳ را به‌عنوان یک وضعیت جدید کیفی برای سازمان مجاهدین و مقاومت ایران توصیف کرد و نوشت: می‌توان با اطمینان کامل گفت که گردهمایی «اشرف۳» با تعداد شرکت‌کنندگان و کسانی‌که به صفت مهمان در آن شرکت نمودند یک وضعیت جدید کیفی چه برای سازمان «مجاهدین خلق» و چه برای مقاومت ایران ایجاد کرد. همچنین منبع الهامی شد برای مردم و نیروهای قیام در داخل ایران و روزهای پیش رو فروپاشی این رژیم را اثبات خواهد کرد. رژیمی که برای فرار از بحران فزاینده داخلیش به صدور بحران به خارج اعم از عراق و یا سوریه و لبنان و یمن روی آورده است.

 

وی در ادامه به استمرار قیام در ایران تأکید کرد و نوشت: بعد از همه این موفقیتها که گردهمایی «اشرف۳» محقق نمود اثبات شد که انقلاب مردم ایران ادامه دارد و عملاً اثبات شد که مسعود رجوی وارث سیاسی نخست‌وزیر اسبق دکتر محمد مصدق می‌باشد و کودتای سال ۱۹۵۳ به مبارزه مردم ایران پایان نداد و این مردم با همه اقوام و مذاهب برای خلاصی از این ظلمت که بعد از انقلاب سال ۱۹۷۹ افزون شد مبارزه می‌کنند. و به راستی مأموریت انقلاب سال ۱۹۷۹ قطع مسیر جنبش آزادیخواهانه ملی ایران بود که در «مجاهدین خلق» تبلور می‌یافت و پیش از آن در «جنبش مصدقی» نمود پیدا می‌کرد... و این بدان معناست که این مسیر ادامه خواهد یافت و پیروزی نزدیک شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04b637fa-2b9e-4e81-b67b-5f9199135158"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات