728 x 90

الریاض: جلاد، در مقام رئیس‌جمهور!

الریاض: جلاد در مقام رئیس جمهور
الریاض: جلاد در مقام رئیس جمهور

روزنامه الریاض عربستان روز ۲۵خرداد ۱۴۰۰ مطلبی با عنوان «جلاد در مقام رئیس جمهور» درباره نمایش مضحک انتخابات رژیم آخوند و انتصاب جلاد قتل عام ۶۷ ابراهیم رئیسی توسط خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع نوشت: امروز قتل‌عام ۸۸ بسیاری از موضوعات را روشن کرده است.

رژیم ایران با بحرانهای داخلی و بین‌المللی غیرقابل حلی محاصره شده و مردم ایران در آستانه قیام هستند و به‌خاطر بحران شدید اقتصادی، این رژیم فقط می‌تواند به ابزار شناخته شده خود یعنی سرکوب مردم ایران و صدور بحران باز گردد و ابراهیم رئیسی علامت و نشانه کاملی از این سیاست است که در را وسیعاً برای سرکوب و کشتار جمعی در ایران باز کرده و به رژیم کمک می‌کند که به سلاح اتمی دست یابد و به درگیریهای منطقه‌یی دامن بزند.

 

الریاض به سابقه سرکوبگرایانه ابراهیم رئیسی پرداخته و نوشت:

مروری بر پیشینه ابراهیم رئیسی و دخالت وی در دستگاه رژیم سرکوبگر ثابت می‌کند که وی یک شخصیت مهم و با تجربه‌ای گسترده در جنایات علیه مردم ایران و به‌ویژه مخالفان رژیم است، و در سال۱۹۷۹ که فقط ۱۸سال داشت، به‌سرعت به سمتهای مختلف قضایی منصوب شد که نشان‌دهنده شخصیت واقعی و سوابق کیفری او را در چهار دهه گذشته است.

 

کمیته مرگ ظرف یک‌سال ۳۰هزار مخالف را اعدام کرد

ابراهیم رئیسی معاون دادستان تهران در سال۱۹۸۸، عضو "کمیته مرگ" در تهران، دادستان تهران از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ و معاون اول رئیس قوه قضاییه از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ و دادستان عمومی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بود… ابراهیم رئیسی هم‌چنین در کمیته‌های مختلف برای سرکوب قیامهای مردم ایران از جمله قیام دانشجویی سال۱۹۹۹ که وی عضو کمیته ویژه بررسی وقایع دانشگاه تهران بود، شرکت داشت.

وقایع دانشگاه تهران منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از دانشجویان شد... وقتی خامنه‌ای در مارس۲۰۱۹ ابراهیم رئیسی جنایتکار را به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب کرد (در این سال) وی دستور اعدام ٢٥١نفر و در سال٢٠٢٠، ۲۶۰نفر را صادر نمود و دهها نفر از جمله، تعدادی از مخالفان بلوچ و کرد و عرب و نوید افکاری، قهرمان کشتی ایران که در قیام دسامبر ۲۰۱۷ دستگیر شد را در سال٢٠٢١ بدار آویخت.

 

شهادت دادن منتظری معاون خمینی

... پس از انتشار خاطرات حسین منتظری دو نفر اول یعنی حسینعلی نیری و مرتضی اشراقی صحبت‌های منتظری را به چالش نکشیدند و گفتند آنها مأمور اجرای حکم اعدامهای جمعی بودند در حالی که ابراهیم رئیسی با استفاده از کلمه "تقابل"علناً از کشتارهای جمعی، البته به زبان رمزگذاری شده، دفاع کرد... رئیسی این قتل‌عام را"یکی از دست‌آوردهایی که رژیم به آن افتخار می‌کند"دانست و خمینی را به‌عنوان"قهرمان ملی" توصیف نمود.

 

وحشیگری و صدور تروریسم

... ابراهیم رئیسی هم‌چنین بواسطه روابط نزدیک خود با سران سپاه پاسداران و سپاه قدس و قاسم سلیمانی، نقش مهمی در صدور ایدئولوژی ارتجاعی رژیم ایران و تروریسم آن داشت.

... گزارش عفو بین‌الملل که در ۴دسامبر سال۲۰۲۰ و همزمان با انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضاییه منتشر شد، می‌گوید: در ۲۰سال گذشته (یعنی سالهایی که رئیسی بالاترین مناصب را در قضاییه داشته است)، ۲۶۴نفر در ایران به قطع انگشتان دست محکوم شده‌اند و رئیسی آنها را تأیید کرده است... و این زمانی بود که وی به مدت ۱۰سال عضو هیأت‌ امنای ستاد اجرایی احکام امام بود و در ۸مارس ۲۰۱۶میلادی با حکم خامنه‌ای به‌عنوان سرپرست آستان قدس رضوی منصوب شد... وی به‌عنوان مسئول آستان قدس رضوی و عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم با حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد و هم‌چنین با سفر به سوریه با مقامات رژیم بشار اسد ملاقات نمود و در ۵سپتامبر ۲۰۱۶ با یکی از شبه‌نظامیان سپاه قدس یعنی جنبش النجباء عراق و شبه‌نظامیان عصائب الحق دیدار نمود. رئیسی در ماه می‌۲۰۱۷، ۳۶ واحد مسکونی را در محله باقر آباد در جنوب تهران، به خانواده‌های مزدوران افغان که تحت نام (فاطمیون) برای نیروهای قدس در سوریه می‌جنگند، بخشید.

 

رئیسی در لیستهای تروریستی

اتحادیه اروپا نام ابراهیم رئیسی را در مارس ۲۰۱۱ در میان ۸۰نفر از مقامات رژیم ایران به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و اتهامات مربوط به شکنجه و کشتن مخالفان در ایران، در لیست تحریم‌ها قرار داد. وی هم‌چنین در سازمانهای بین‌المللی به‌عنوان یکی از بدنام‌ترین مقامات قضایی رژیم مشهور است و در نوامبر ۲۰۱۹، خزانه‌داری آمریکا نام ابراهیم رئیسی را بعنوان- فرد نزدیک به خمینی - در لیست تحریم‌های خود قرار داد...

 

زندانیان سیاسی

"الریاض"به‌منظور روشنگری در مورد سوابق کیفری نامزدهای ریاست‌جمهوری و به‌ویژه ابراهیم رئیسی که نامزد خامنه‌ای است، مصاحبه‌های متعددی را با گروهی از زندانیان سیاسی سابق ایران که در سال۱۹۸۸ و هنگامی که او دادستان عمومی و دستیار خمینی و عضو"کمیته مرگ" در زندانهای اوین و گوهردشت بود و توسط وی مستقیماً مورد تهدید قرار گرفته‌اند، انجام داده است.

 

فریده گودرزی به ”الریاض“ گفت:

ایشان به ”الریاض“ گفتند که من فریده گودرزی، رئیسی را در زندان دیدم و وی از شکنجه من لذت می‌برد. این زندانی سیاسی بیش از ٦سال زندانی و یکی از شاهدان قتل‌عام زندانها در سال١٩٨٨ بود و یک خواهر و برادر خود به نامهای پرویز گودرزی و فریبا گودرزی را از دست داده است:

من فریده گودرزی از بازماندگان و شاهدان و از خانواده‌های شهدای قتل‌عام ۱۹۸۸ هستم. در سال۱۹۸۳ به جرم هواداری از سازمان مجاهدین دستگیر و به مدت نزدیک به ۶سال در زندانهای همدان و نهاوند از نزدیک شاهد جنایات دژخیم جنایتکار ابراهیم رئیسی بودم که می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و به گوشه‌یی از سوابق جنایات رئیسی اشاره کنم. رئیسی یا همان قاتل مجاهدین از سن ۲۱سالگی در حالی‌که سواد چندانی به‌خصوص سواد حوزوی نداشت در سال۱۹۸۲ همزمان دادستان دادگاههای کرج و همدان بود.

وقتی که من در تابستان سال۱۹۸۳ در همدان دستگیر شدم نه ماهه باردار بودم و تا تولد فرزندم چند روزی بیشتر زمان نداشتم. از همان ساعت اول دستگیری با وجود آن‌که وضعیت جسمی خوبی نداشتم مرا همانند تمامی زندانیان دیگر به اتاق شکنجه بردند. اتاقی با تختی در وسط آن و تعدادی کابل‌های برق با قطرهای مختلف، خونی که در کف اتاق ریخته شده بود حاکی از آن بود که قبل از من زندانیان دیگری را شکنجه کرده بودند. هنگامی که شکنجه می‌شدم، ۷ـ۸ نفر در اطاق و بالای سرم حضور داشتند که یکی از آنها همین قاتل جنایتکار، رئیسی بود. البته من تا مدتی نمی‌دانستم که او کیست و فکر می‌کردم که یکی از بازجویان شکنجه‌گر است. بعد از مدتی فهمیدم که این شخص دادستان دادگاه همدان است. که از سال۱۹۸۲ تا ۱۹۸۵ به‌عنوان دادستان دادگاه استان همدان در صدور حکم حبس و شکنجه و اعدام بسیاری زندانیان سیاسی به‌خصوص هواداران سازمان مجاهدین به‌طور مستقیم دخالت داشته است و باید تأکید کنم که در مقام دادستان شخصاً در اجرای احکام اعدام در صحنه حضور داشت. همین‌طور در اتاقهای شکنجه خودش شاهد شکنجه شدن زندانیان بود. از جمله زندانیان مجاهد بهجت صدوقیان، فخری غلامی، مهناز صحراکار که دختری ۱۶ ـ ۱۷ساله بود و قبل از اعدام پاسداران به او تجاوز کرده بودند، مینا عبدلی، علی عطایی، احد رئیسی، بهزاد افصحی، هاشم صالحی، کامران رفیعی و تعداد زیادی از زندانیان که در زندانهای همدان، نهاوند، ملایر منتقل و اعدام شدند.

 

حسین فارسی به الریاض گفت: رئیسی احکام اعدام را امضا کرد... و برادرم یکی از قربانیان است

حسین فارسی، زندانی سیاسی سابق، ۱۲سال را در زندانهای مختلف ایران، از جمله زندان گوهردشت کرج و طی کشتار سال۱۹۸۸ گذرانده و شاهد بسیاری از جنایات رژیم آخوندها در زندانها بود.

وی به ”الریاض“ گفت:

جنایت قتل‌عام ۱۹۸۸ جنایتی است که امروز خیلی از مسائل را روشن نموده است از جمله این‌که رئیسی در جریان قتل‌عام، هر چند رسماً جانشین دادستان بوده اما در هیات مرگ عضویت داشت و احکام اعدام را امضا می‌کرد از جمله حکم اعدام برادر خودم حسن فارسی را همین آخوند جنایتکار امضا کرد.

در اوت ۱۹۸۸ عملیات فروغ جاویدان در آن منطقه (اسلام‌آباد) انجام شد و پس از این عملیات رژیم تعداد زیادی از اهالی این شهر و روستاهای اطراف را به بهانه همکاری با مجاهدین دستگیر کرده بود. البته تعدادی را همان روزهای اول اعدام کردند اما بسیاری از این افراد بیگناه هم‌چنان در زندانها بودند تا این‌که خمینی رئیسی و آخوند نیری که هر دو عضو هیات مرگ بودند را مأمور رسیدگی به این پرونده‌ها کرد و آنها هم در نوامبر همان سال عده‌یی از مردم بیگناه آن منطقه را از دم تیغ گذراندند.

مورد دیگر از سوابق رئیسی به مقطع۱۹۸۹ تا لااقل ۱۹۹۶ مربوط می‌شود. در این مقطع یک دادگاه ویژه بود متشکل از همین رئیسی و نیری که در کمیته مشترک تشکیل می‌شد و حکم اعدام هواداران مجاهدین را می‌داد و مخفیانه آنها را اعدام می‌کردند و اعلام هم نمی‌کردند و حتی معلوم نیست پیکرهای این شهدا را کجا دفن می‌کردند و تا همین امروز هم به خانواده این افراد هیچ چیز در مورد سرنوشت آنها نگفته‌اند.

 

نصرالله مرندی به ”الریاض“: او در برابر جوخه مرگ ظاهر شد... و یکی از اعضای آن (رئیسی) بود

نصرالله مرندی در حمله سپاه پاسداران در سال۱۹۸۱ زخمی و دستگیر شد و به زندان اوین منتقل گردید و در حالی که مجروح بود، شکنجه شد و به مدت ۱۰سال از ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۱ زندانی بود و ۵نفر از اعضای خانواده‌اش که همگی متهم به حمایت از سازمان مجاهدین خلق بودند را از دست داد.

وی به ”الریاض“ گفت در اول اوت ۱۹۸۸ پاسداران به بند ما که همان بند۲ گوهردشت بود، آمدند و تعداد بسیاری از دوستانم و من را که همگی هوادار سازمان مجاهدین بودیم به سلولهای انفرادی و اتاقهای در بسته منتقل کردند و صبح زود روز ۶اوت ۱۹۸۸ پاسداری آمد و مرا به کریدور اصلی زندان و یا همان راهروی مرگ انتقال داد، زندان گوهردشت تعدادی بسیاری سلول و بند و اتاقهای کوچک داشت که همگی مملو از زندانی بودند که اکثریت مطلق زندانیان مجاهد بودند، زمانی که من به راهروی مرگ برده شدم، دو طرف راهرو مملو از زندانی بود که منتظر بودند به نزد هیات مرگ برده شوند و بسیاری از آنها را که دوستانم بودند، می‌شناختم و نزدیک ظهر بود که من را پیش هیات مرگ بردند که متشکل از: رئیسی - اشراقی -نیری - پور محمدی و شوشتری بودند.

 

محمد زند به ”الریاض“: رئیسی برادرم را به‌جای من اعدام کرد

قتل‌عام در زندان گوهردشت از ۳۰ژوئن شروع شد دو روز قبلش یعنی پنجشنبه‌شب بود که من و چند نفر از بچه‌ها را بیرون بردند. . پرسیدند اتهامتان چیست. گفتیم هوادار مجاهدین هستیم. پاسداران ما را وحشیانه مورد ضرب‌وشتم قرار دادند به‌طوریکه من یک دنده‌ام و هم‌چنین شصت پایم شکست و بعد ما را به داخل بند فرستادند و گفتند شنبه سراغتان می‌آئیم. روز شنبه همان اسامی را خواندند ولی به جای من برادرم رضا زند رو اشتباهی بردند.

سه بار مقابل هیأت مرگ قرار گرفتم که رئیسی هم در آن بود. بگذارید از یک قتل‌عام دیگر هم بگویم. قتل‌عام خانواده‌های مجاهدین که درست در امتداد همین قتل‌عام می‌باشد. یکی از آنها بهزاد رمزی اسماعیلی داور بین‌المللی بدمینتون است که ۱۵سال حکم داشت و قبل از ۳۰خرداد هم دستگیر شده بود در جریان جابه‌جایی زندانی‌ها برای آماده شدن رژیم برای قتل‌عام، بهزاد را هم از گوهردشت به اوین بردند و در جریان قتل‌عام اعدام شد. . پدر بهزاد پس از شنیدن خبر اعدام بهزاد سکته کرد و درگذشت. پرویز شریفی که از دوستان خانوادگی ما بود در اوین سربدار شد پدر و مادر پرویز طور دیگری دچار افسردگی شدید شدند.

 

رضا شمیرانی به ”الریاض“: جلاد ”رئیسی“ کمیته مرگ تشویق کرد که مرا اعدام کند

رضا شمیرانی شهروند سوئیس و زندانی سیاسی شناخته شده‌ای است که بیش از ده سال و در زمان کشتار سال۱۹۸۸ در زندان بدنام اوین تهران، زندانی بوده است.

رضا شمیرانی به ”الریاض“ گفت: ساعت ۲ بعدازظهر ۲۸اوت ۱۹۸۸، یکی از پاسداران به سلول انفرادی در ساختمان مسکونی آمد و من را به دادسرای عمومی و انقلاب در زندان اوین برد تا در مقابل کمیته مرگ حضور پیدا کنم... بعد از دو ساعت نوبت من رسید وقتی آنها نام من را صدا کردند، یکی از پاسداران مرا به اتاق کمیته مرگ برد... یک نفر دیگر با لباس غیرنظامی در کنار پورمحمدی نشسته بود که من آن زمان او را نمی‌شناختم، اما وی بسیار فعال بود و نقش بسیار مهمی در تحریک آخوند نیری داشت.

در آن زمان، من فکر کردم که او عامل وزارت اطلاعات است، اما بعداً و وقتی عکس او را دیدم، فهمیدم این آخوند جلاد ابراهیم رئیسی است.

 

محمود رویایی به ”الریاض“ گفت: رئیسی سمبل رژیم در جنایت است

محمود رویایی نزدیک ۱۰سال در زندانهای اوین و قزل‌حصار و گوهردشت زندانی بود و خاطرات وی در زندان در ۵جلد کتاب به‌نام آفتابکاران منتشر شده است. وی به ”الریاض“ گفت:

من اولین بار ابراهیم رئیسی‌ را روز چهارشنبه ۱۲مرداد در هیأت مرگ، زندان گوهردشت دیدم. این شخص نوک ستون رژیم و نماینده آن در کشتار زندانیان سیاسی بود.

بسیاری از زندانیان، زمان دستگیری دانش‌آموز بودند یعنی در ۱۵ یا ۱۶ سالگی به جرم خواندن نشریه و هواداری از مجاهدین دستگیر شدند و پس از ۷سال شکنجه بی‌رحمانه با امضای همین جلاد حلق‌آویز شدند.

سرانجام سؤال زیر را مطرح می‌کنیم که چرا خامنه‌ای در محذوریت قرار گرفت تا یک چهره منفی را برای ریاست‌جمهوری ایران انتخاب کند؟

ما پاسخ این سؤال را در وضعیت داخلی ایران می‌یابیم و رژیم طی سه سال گذشته توسط سه قیام بزرگ متزلزل شده است و امروز بیش از هر زمان دیگری این رژیم با یک جامعه انفجاری در آستانه قیام روبه‌رو است. به‌ویژه اینکه مقامات رژیم و رسانه‌های آن علناً درباره خیزش بزرگتر هشدارمی‌دهند. خیزشی که مقابله با آن مگر از طریق حضور یک رئیس‌جمهوری که ذاتا جنایتکار است، امکان‌پذیر نیست.

 

حسین عابدینی به ”الریاض“: انتخابات ساختگی نمایش تک نفره

حسین عابدینی معاون دفتر شورای ملی مقاومت ایران در بریتانیا و عضو شورای ملی مقاومت ایران به ”الریاض“

گفت: مردم ایران رئیسی را به‌عنوان (جلاد قتل‌عام سال۱۹۸۸) می‌شناسند.

در سال١٩٨٨ رئیسی مستقیماً در قتل‌عام بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی که اکثریت قریب به اتفاق آنها فعالان مجاهدین خلق بودند، دست داشت و در تابستان و پاییز سال۱۹۸۸ وی یکی از اعضای کمیته مرگ در زندانهای اوین و گوهردشت بود و در این کمیته نقش دادستان را بازی و به‌عنوان دستیار خمینی مأموریتهای ویژه‌یی را برای کشتن (زندانیان) در استانهای دیگر دریافت کرد.

آقای عابدینی خاطرنشان کرد که خمینی اختیارات کاملی به رئیسی داد و کمیته مرگ ملزم به اطاعت از هیچگونه محدودیت یا دستورات اداری یا دولتی نبود.

اکنون علی خامنه‌ای، گام بلندی برداشته است تا ابراهیم رئیسی، رئیس فعلی قوه قضاییه و نامزد مورد علاقه خود برای ریاست‌جمهوری را از طریق شورای نگهبان که توسط خامنه‌ای تعیین شده است را جلو اندازد. او همه کسانی را که می‌توانستند رقیب رئیسی باشند و حتی شخصیتهای برجسته‌یی مانند علی لاریجانی، که به مدت ۱۲سال رئیس شورای رژیم و مشاور شخصی فعلی خامنه‌ای است را کنار گذاشت... و از کاندیداتوری وی جلوگیری نمود و بنابراین خامنه‌ای رئیسی را در مقام ریاست‌جمهوری منصوب کرد و نزدیکترین نزدیکانش را قربانی نمود و انتخاب ساختگی در حال حاضر نمایشی است که فقط یک بازیگر دارد.

 

پیام مردم ایران به جامعه بین‌المللی

موضع اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران نسبت به انتخابات ساختگی دیکتاتوری مذهبی تحریم ملی بود و اپوزیسیون ایران و حامیان آن صدای مردم ایران هستند که اراده کرده‌اند این انتخابات ساختگی را در سراسر کشور تحریم کنند. مردم ایران نفرت خود از ابراهیم رئیسی به‌عنوان یک جلاد و قاتل را از طریق پاره کردن تصاویر نامزدها و هزاران مورد دیوارنویسی علیه رژیم آخوندی و رئیسی در خیابانهای شهرهای مختلف نشان دادند.

هم‌چنین مردم ایران خواسته‌های حق‌طلبانه بسیاری دارند که آنها را از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند و مهمترین آنها عبارتند از:

- پایان دادن به سیاست مماشات غرب و اتخاذ رویکرد قاطع نسبت به رژیم آخوندها.

- محکوم کردن این انتخابات به‌عنوان غیرقانونی و غیرشفاف و ناعادلانه.

- پایان دادن به فرهنگ مصونیت از مجازات برای قاتلان قتل‌عام جمعی از جمله رئیسی که در ایران در قدرت هستند.

- محاکمه رهبران رژیمی که در طی چهار دهه مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

- ایستادن در سمت درست تاریخ و در کنار مردم ایران در تلاش برای سرنگونی رژیم آخوندها و دستیابی به آزادی و استقرار جمهوری دمکراتیک و سکولار و غیرهسته‌یی در ایران.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a7e846b-97b2-4fa1-b0a1-17166ffd3959"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات