728 x 90

الاخباریه العربیه: تظاهر کنندگان عهد بستند که خامنه‌ای را سرنگون کنند

قیام سراسری ایران -۱۴۰۱
قیام سراسری ایران -۱۴۰۱

نشریه الاخباریه العربیه؛ چاپ مصر در گزارشی روز دوشنبه ۱۸مهر پیرامون قیام سراسری در ایران از استمرار خشم ایرانیان و عهد آنان برای سرنگونی خامنه‌ای نوشت.
مقاله با بررسی چهار هفته قیام در ایران می‌نویسد: «خشم ایرانیان دیروز ادامه یافت و وارد چهارمین هفته تظاهرات خود علیه رژیم آخوندی شدند و اعتراضات در دانشگاه‌ها و مدارس از سرگرفته شد و دانشجویان به خامنه‌ای وعده دادند که رژیم او را سرنگون کنند و از مقابله با این رژیم جنایتکار عقب ننشینند...

گروهی از ”جوانان محلات تهران“ فراخوانهایی برای اعتراض در سراسر ایران منتشر کردند و در بیانیه جدیدی اعلام کردند که گروه جوانان ”محلات“ در چند شهر تشکیل شده است. این گروه نوشت: ”ما به مزدوران خامنه‌ای هشدار می‌دهیم که قبل از تمام شدن صبرمان دست از خشونت و خون‌ریزی بردارید“.
این گروه از تشکیل گروه‌های جوانان در چند شهر ایران خبر داد امری که برای اولین بار منجر به هماهنگی اعتراضات سراسری می‌شود».
الاخباریه العربیه در ادامه مقاله خود با اشاره به صحبت‌های آخوند رئیسی که مخالفان را مگس توصیف کرده بود به‌نقل از مهدی عقبایی؛ عضو شورای ملی مقاومت ایران می‌نویسد: «واکنش اصلی مردم ایران به این توهین‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به خواست مردم، همان‌طور که قبلاً پاسخ آنها به رژیم شاه بود، بی‌شک سرنگونی این رژیم است. و این موضوع اصلی است که مردم و فرزندان مجاهد خلقشان عزم خود را جزم کرده‌اند تا به‌زودی به اهداف خود برسند. عقبایی تأکید کرد که شاه در پایان سلطنت خود، کسانی که بر علیه وی تظاهرات می‌کردند را این‌گونه توصیف کرد: ”اینها نمی‌توانند کاری بکنند و به گوسفند می‌مانند“ (ولی) شاه پاسخ مردم را دریافت کرد و (آنها) تمامیت رژیم او را سرنگون نمودند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9da18c98-31e4-4c32-9a24-86030c01db4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات