728 x 90

ال کانفیدنشنال اسپانیا: سه نفر در مالاگا و گرانادا به‌دلیل تلاش برای قتل ویدال کوادراس دستگیر شدند

ال کانفیدنشنال اسپانیا: سه نفر در مالاگا و گرانادا به‌دلیل تلاش برای قتل ویدال کوادراس دستگیر شدند
ال کانفیدنشنال اسپانیا: سه نفر در مالاگا و گرانادا به‌دلیل تلاش برای قتل ویدال کوادراس دستگیر شدند

ال کانفیدنشنال اسپانیا روز ۳۰آبان نوشت: سه نفر در مالاگا و گرانادا به‌دلیل تلاش برای قتل ویدال کوادراس دستگیر شدند
ال کانفیدنشنال اسپانیا نوشت: مأموران کمیساریای اطلاعات عمومی سه نفر را در لانجارون (گرانادا) Lanjarón (Granada) و فوئنگیرولا (مالاگا) Fuengirola (Málaga) دستگیر کردند که گفته می‌شود در تلاش برای قتل آلخو ویدال-کوادراس دست داشته‌اند.
در چند ساعت گذشته، پلیس ملی دو مرد و یک زن را که گفته می‌شود در تلاش برای قتل آلخو ویدال کوادراس دست داشته‌اند، دستگیر کرده است. دو نفر از مظنونان، یک مرد و یک زن، در لانجارون (گرانادا) مخفی شده بودند، در حالی که مرد دیگری در فوئنگیرولا (مالاگا) پیدا شده است. همان‌طور که منابع نزدیک به تحقیقات به روزنامه ال کانفیدنشال El Confidencial تأیید کردند، همه آنها برای چندین روز تحت نظارت دقیق قرار داشتند. عملیات هم‌چنان باز است و انتظار می‌رود دستگیریهای بیشتری صورت گیرد.
فرد دستگیر شده در مالاگا که با حروف اول ARB استفاده می‌شود، ملیت اسپانیایی دارد. گمان می‌رود که حداقل یکی از دستگیر شدگان در حمله به یکی از بنیانگذاران VOX و رهبر سابق حزب PP در کاتالونیا شرکت داشته باشد.
این دستگاه توسط قاضی دادگاه ملی فرانسیسکو دی خورخه، مسئول این پرونده، نظارت می‌شود. انگیزه این حمله هنوز ناشناخته است، اگر‌چه روابط افراد مورد تحقیق با کشورهای ثالث در حال تجزیه و تحلیل است. این روش به‌عنوان یک حمله تروریستی دستور داده شده است.

رژیم ایران در اکتبر 2022 ویدال-کوادراس را به‌دلیل روابطش با شورای ملی مقاومت ایران (CRNI)، سازمانی مخالف رژیم تئوکراتیک تهران، در لیست سیاه قرار داد.
در ژانویه 2023، مقامات ایرانی تحریمهای جدیدی را علیه این سیاستمدار ۷۸ساله به‌دلیل حمایت ادعایی وی از "تروریسم" شورای ملی مقاومت تصویب کردند. با این حال، مأموران در حال ردیابی دلایل احتمالی دیگری هستند که چرا فردی تلاش کرد به زندگی رئیس سابق پارلمان اروپا پایان دهد. 

 

خبرگزاری رویترز روز ۳۰آبان از مادرید گزارش داد: پلیس اسپانیا مردی را که به‌قتل یک سیاستمدار سابق کاتالونیایی مرتبط بود، بازداشت کرد. 

رویترز نوشت: وب سایت خبری ال کانفیدنشال گزارش داد که پلیس اسپانیا روز سه‌شنبه مردی را که با تلاش برای قتل رئیس سابق حزب محافظه‌کار مردم اسپانیا در کاتالونیا در ۹ نوامبر مرتبط بود، بازداشت کرد.
ال کانفیدنشال به‌نقل از منابع نزدیک به تحقیقات گزارش داد که این مرد که یک تبعه اسپانیایی است، چند روز قبل از دستگیری تحت‌نظر پلیس بود. پلیس در حال بررسی این است که آیا او با کشورهای خارجی ارتباط دارد یا خیر. پلیس بلافاصله نتوانست این گزارش را تأیید کند.
آلخو ویدال کوادراس در یک پیاده رو در محله ثروتمند سالامانکا در مرکز مادرید در ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. توسط مرد مسلحی که کلاه ایمنی به سر داشت و با موتورسیکلت فرار کرد.
این سیاستمدار محافظه‌کار ۷۸ساله در حالی که گلوله از فک او عبور کرده بود از حمله جان سالم به در برد، اما طبق گزارشها او هنوز در بیمارستان است.
یک دادگاه ضدتروریسم مسئول رسیدگی به پرونده است. سخنگوی دادگاه بلافاصله نتوانست اظهارنظر کند.
ویدال کوادرس رئیس سابق حزب راست میانه مردم (PP) در کاتالونیا و بنیانگذار حزب راست افراطی Vox اسپانیا است. او هم‌چنین بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ معاون پارلمان اروپا بود. او یکی از متحدان سرسخت شورای ملی مقاومت ایران بوده است که رژیم ایران را مسئول این حمله می‌دانست.

 

روز دوشنبه ۲۹آبان روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا در جلسه رسمی پارلمان اروپا درباره ترورت آقای آلخو ویدال کوادراس گفت: پارلمان اروپا از حمله به آلخو ویدال کوادراس شوکه شد. این یک اقدام خشونت‌آمیز بی‌سابقه و بزدلانه بود.

روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا -۲۹آبان ۱۴۰۲:

همکاران گرامی، قبل از هر چیز این پارلمان شوکه شد وقتی که شنید آلخو ویدال کوادراس، معاون رئیس پارلمان اروپا در اسپانیا مورد اصابت گلوله قرار گرفت که فقط می‌توان آن را یک اقدام خشونت‌آمیز وحشیانه و بزدلانه توصیف کرد.

ما اطمینان داریم که مقامات اسپانیا تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا عاملان آن را به دست عدالت بسپارند.

ما با آقای ویدال کوادراس همبستگی کامل می‌کنیم و برای او آرزوی بهبودی کامل و سریع داریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b0baa2a-542c-4b8a-8b66-8a3fcd917218"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات