728 x 90

اقرار رسانه حکومتی به ورشکستگی اقتصادی نظام و به‌ آمارهای دروغین دولت رئیسی

ناتوانی نظام آخوندی
ناتوانی نظام آخوندی

اعتراف به ورشکستگی ایدئولوژی منحط خمینی و در گل ماندگی و شکست فاشیسم دینی حاکم موضوع جدیدی نیست، اما این‌که این واقعیت در رسانه‌های حکومتی علناً بیان می‌شود و بحرانهای کنونی گریبان‌گیر حاکمیت آخوندها را ناشی از ساختار فاسد و تاریخ‌گذشته ولایت فقیه اعلام می‌کنند اینروزها به نمایش گذاشته میشود و روزنامهٔ حکومتی تعادل پنجشنبه ۲۵ اسفند به‌ آمارهای دروغین دولت رئیسی اذعان کرد و نوشت: «در شرایطی که در هفته‌های گذشته حتی وزیر اقتصاد نیز پذیرفته بود که تورم بالای ۴۵درصد خواهد بود، بار دیگر سخنگوی دولت از کاهش جدی تورم در این دولت سخن گفته است».

تعادل می‌نویسد: در «گزارشهای جهانی نیز خبری از کاهش جدی تورم در ایران نیست. مهم‌تر نرخ تورمی است که مرکز آمار به‌عنوان یک نهاد دولتی و مرجع رسمی آمارهای اقتصادی در ایران ارایه کرده است. نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن‌ماه ١٤٠١ به عدد ٥٣ و ۴دهم‌درصد رسیده است».

در ادامه این روزنامه حکومتی می‌نویسد مرکز آمار به‌عنوان یک نهاد دولتی و مرجع رسمی آمارهای اقتصادی در ایران ارایه کرده است. نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن‌ماه ١٤٠١ به عدد ٥٣،٤درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ٥٣.٤درصد بیشتر از بهمن ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. نرخ تورم سالانه بهمن‌ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به ٤٧،٧درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١،٤واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30d1f211-a537-4f30-b738-cd8af2ef86ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات