728 x 90

اقدامات کشورها در مبارزه با کرونا

کرونا در جهان
کرونا در جهان

به گزارش رویترز انگلستان که در ایزولاسیون کامل کووید۱۹ قرار گرفته، قویاً در تلاش است تا بسته بودن راههای ترانزیت بسته شده خود را با فرانسه باز کند. زیرا عمده کشورهای جهان ارتباطات سفر و تبادلات خود را با این کشور به‌خاطر ویروس جدید و به‌شدت مسری کرونا لغو کرده‌اند.

این در حالی است که حمل و نقل زمینی هم مختل شده و کامیونهای زیادی به‌خاطر بسته بودن راهها سرگردان مانده‌اند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان و مشاوران پزشکی وی می‌گویند هر چند گونه جهش یافته کرونا ویروس جدید که حدود ۷۰درصد مسری‌تر از ویروس قبلی است به‌سرعت دارد گسترش می‌یابد، اما این ویروس شناسایی شده است.

بنا به گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی، در انگلستان، آمار مبتلایان از دو میلیون ۷۳هزار نفر بیشتر شده است.

در فرانسه رقم مبتلایان به کووید۱۹ نزدیک به ۲.۵میلیون نفر و آمار درگذشتگان ۶۱هزار نفر شده است. تنها طی ۲۴ساعت، فرانسه ۵،۷۹۷ مبتلای جدید به کرونا و ۳۵۱نفر فوت را اعلام کرده است.

در آلمان رئیس کمیته بهداشت در سنای این کشور گزارش کرد، آماده‌سازیها در برلین برای واکسیناسیون سراسری آغاز شده است.

قرار است اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری ۱۲ و نیم میلیون واکسن کرونا از شرکت فایزر دریافت کند.

در روسیه طی ۲۴ساعت گذشته ۲۹هزار و ۳۵۰مبتلای جدید گزارش‌شده است که بالاترین رقم از زمان شیوع این بیماری است. روسیه تاکنون بیش از ۲میلیون و ۸۷۷هزار مبتلا به کرونا و بیش ۵۱هزار فوت را اعلام کرده است.

طبق آمار رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از ۷۵میلیون و ۷۰۰هزار نفر گذشته و کشورهای مختلف تابحال بیش از یک میلیون و ۶۹۰هزار نفر فوت در اثر کرونا را گزارش کرده‌اند.

به گزارش رویترز کنگره آمریکا روز دوشنبه لایحه ۸۹۲میلیارد دلاری بسته کمکهای کووید۱۹ را برای مردم این کشور تصویب کرد. این اقدام، به وضعیت اقتصادی کشور که تحت تأثیر پاندمی قرار گرفته، حیاتی جدید بخشید. پس از چند روز مذاکره در هر دو مجلس نمایندگان و سنا، لایحه ۲تریلیارد و ۳۰۰میلیارد دلاری به تصویب رسید که شامل هزینه‌های باقیمانده سال مالی کنونی نیز می‌شود. از این بودجه به هر آمریکایی ماهانه ۶۰۰دلار تعلق می‌گیرد. علاوه بر این به میلیونها نفری که شغل خود را به‌دلیل پاندمی از دست داده‌اند کمک مالی بیشتری تعلق می‌گیرد.

در آلبانی اعلام شد بدری سولاکو (Bedri Collaku) نمایندهٔ پیشین پارلمان از حزب دموکرات که ۷۰سال داشت، به‌دلیل ابتلا به‌کرونا درگذشت.

در آلبانی اعلام شد به‌دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلستان که ۷۰درصد واگیرتر از نوع قبلی است، از روز سه‌شنبه ۲۲دسامبر۲۰۲۰ (۲دی۹۹) تا ۶ژانویه۲۰۲۱ (۱۷ دی ۹۹) سفر به‌انگلستان ممنوع می‌شود. وزیر بهداشت گفت این اقدامی برای جلوگیری از گسترش ویروس تا حد ممکن است. علاوه بر این، شهروندانی که از انگلستان به‌آلبانی بازمی‌گردند باید به‌مدت ۱۴روز در قرنطینه باشند.

هم‌چنین وزیر بهداشت آلبانی اعلام کرد همزمان با پایان سال میلادی و شروع سال جدید در دو هفته آینده ضوابط سخت‌گیرانه‌تری از ۲۴دسامبر تا ۴ژانویه، به اجرا گذاشته می‌شود تا از گسترش کرونا جلوگیری شود.

وزیر بهداشت آلبانی به‌خاطر گسترش شیوع بیماری از گشایش ۶ مرکز جدید تست سریع کرونا خبر داد هر چند که تستهای کلاسیک PCR هم‌چنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد روز دوشنبه طی ۲۴ساعت از ۱۹۰۸ تست کرونا حدود ۲۲درصد مثبت بوده و ۴۲۲نفر دیگر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز طبق آمار رسمی ۱۰نفر دیگر در اثر کرونا درگذشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1280b15d-e5fc-4e3a-849f-3aeb4d21320c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات