728 x 90

اقدام به خودکشی زندانی سیاسی سُعدا خدیرزاده در زندان مرکزی ارومیه

اقدام به خودکشی زندانی سیاسی کُرد سُعدا خدیرزاده در زندان مرکزی ارومیه
اقدام به خودکشی زندانی سیاسی کُرد سُعدا خدیرزاده در زندان مرکزی ارومیه

سُعدا خدیرزاده زندانی سیاسی کُرد سحرگاه روز پنجشنبه ۲۷مرداد ۱۴۰۱ و دو روز پس از احضار وی توسط مأموران اداره اطلاعات و حفاظت اطلاعات زندان مرکزی ارومیه در بند زنان ارومیه خود را حلق‌آویز کرد و به فرزند دو ماهه‌اش نیز قرص خورانده است.
به گزارش سایت هه نگاو، با اقدام به‌موقع دیگر زندانیان، اقدام این زندانی برای خودکشی بی‌نتیجه مانده و او و فرزندنش به بهداری زندان منتقل شده‌اند.
سُعدا خدیرزاده روز سه‌شنبه ۲۵مرداد توسط مأموران اداره اطلاعات ارومیه و حفاظت اطلاعات زندان مرکزی ارومیه احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته بود تا کانال ارتباطی بند زنان زندان را با سازمانهای حقوق‌بشری به آنها معرفی کند.

وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی و فرزندش تا زمان تنظیم این خبر وخیم گزارش‌شده است.

سُعدا خدیرزاده ۳۲ ساله و اهل پیرانشهر روز ۲۲مهر ۱۴۰۰ «بدون ارائه برگه قضایی» توسط نیروهای اداره بدنام اطلاعات پیرانشهر بازداشت و به بازداشتگاهی در ارومیه منتقل شد. وی پس از ۲۵روز و اتمام بازجویی‌ها به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل و از آن زمان تاکنون بلاتکلیف در بند زنان زندان مرکزی ارومیه نگهداری می‌شود. اتهامات وی تاکنون مشخص نشده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b5198b3-eef5-4260-9d85-0de46c67743c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات