728 x 90

افول وضعیت استان اصفهان در سایه حکومت سیاه آخوندها

اعتراض مردم علیه سیاستهای میهن برباده آخوندها در اصفهان
اعتراض مردم علیه سیاستهای میهن برباده آخوندها در اصفهان

امروز (جمعه ۲۷خرداد) تلویزیون شبکه اصفهان رژیم با گزارشی از حضور آخوند جلاد رئیسی در اصفهان به گوشه‌یی از وضعیت اسفبار استان اصفهان اشاره کرد.

آخوند موسوی لارگانی در حضور رئیسی جلاد که به استان اصفهان سفر کرده است کفت: «در ابتدای امر تصویری که با شنیدن نام اصفهان به اذهان عمومی خطور می‌کند با آنچه که در حال حاضر می‌گذرد تفاوت زیادی دارد زمانی اصفهان را با زاینده رود پر آب شغل‌های بیشمار صنایع پویا و گردشگری می‌شناختیم تصویر راجع از اصفهان اصفهانی برخوردار از انواع نعمات است اما عزیزان این‌گونه نیست».

 

فرو نشست ۳۲سانتی اصفهان

آخوند موسوی لارگانی در خصوص گسترش بیکاری و مشکلات زیست‌محیطی گفت: «حال این روزهای استان اصفهان که از قضا جز چهار استان مهاجرپذیر است خوب نیست غمی سنگین بر مردم نجیب استان چیره شده و غم سنگین‌تر عدم تحقق وعده‌هایی‌ست که در گذشته به مردم استان داده شده. از عجایب روزگار است که نرخ بیکاری در استان صنعتی توریستی اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است به این استانهای همتراز از نظر حجم اشتغالزایی و تولید در سال گذشته در تمامی فصول استان اصفهان نرخ بیکاری بالاتری را دارا بوده و از هر سه نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی یک نفر بیکار است که عدد بسیار بالایی بوده و زندگی جوانان را تحت تأثیر قرار داده است کشاورزی استان نیمه تعطیل شده و مشکلات گرد و خاک خشکسالی انتقال آب زاینده رود به سایر حوزه‌های آبی و تبدیل زاینده رود به یک کانال کشاورزی فصلی دست به‌دست هم داده و یکی از استانهای مهم کشور را در معرض انواع مشکلات قرار داده است از خشکیدن تالاب بین‌المللی گاو خونی خون گریه می‌کنیم. به فرو نشست زمینهای استان که می‌نگریم دل هایمان از نگرانی فرو می‌ریزد طبق آمار استان اصفهان با فرو نشست سالیانه ۳۲سانتیمتری زمین جز یکی از استانهای بسیار پر خطر به‌شمار می‌آید با تشدید خشکسالی و کاهش بسیار شدید بارندگی نگرانی جدی در تأمین آب شرب استان هم به سایر دغدغه‌ها اضافه شده است ۷۰ درصد ظرفیت سدهای استان خالی ست که خود یک زنگ خطر برای تشدید تنش آبی ست».

آخوند موسوی لارگانی با اشاره به وضعیت وخیم بناهای تاریخی اصفهان گفت: «بناهای تاریخی مثل سی و سه پل پل خواجو پل بابا محمود پل ورگان و سایر بناها در معرض خطر ناشی از فرو نشست هست ... اونچه گفته شد تصویری از واقعیت امروز استان اصفهان است».

 

غارت آب در اصفهان

مهدی طغیانی نماینده دیگر مجلس ارتجاع در مورد غارت آب اصفهان توسط حاکمیت آخوندها و تبعات آن گفت: «اما اصفهان مشکلات عدیده‌ای دارد که مهمترین و بزرگترین آنها آب و مسأله زاینده رود است زاینده رود فقط ویترین شهر اصفهان نیست زاینده رود رگ حیاتی این مردم در فلات مرکزی ایران است آنچه که به سر ما آمده در این چند دهه از حکمرانی غلط در مدیریت آب در فلات مرکزی است که متأسفانه حاصلش شده یک جاده خاکی وسط شهر اصفهان فرو نشست شدید زمین که مردم از نابودی مساکن‌شان هم مطمئن نیستند و در موردش نگران هستند. نابودی معیشت کشاورزان و صدمات به محیط‌زیست خشکی تالاب گاو خونی و بحث ریزگردها راه‌کار اصلاح حکمرانی آب در فلات مرکزی ست این حکمرانی ابعادی دارد از جمله شفافیت در برداشت ها در تمام مسیر رودخانه از سراب تا پایاب در مورد حقابه‌ها و سهم آبه‌ها».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20944f0a-3182-430a-879e-d1ea9435c450"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات