728 x 90

افق دلار ۵۰ هزار تومانی و نظام در «آچمز»

افق دلار ۵۰ هزار تومانی در صرافی ها
افق دلار ۵۰ هزار تومانی در صرافی ها

با استمرار قیام سراسری که چهارمین ماه خود را سپری می‌کند بحران اقتصادی گریبانگر دولت آخوند رئیسی است. نظامی که ناتوان از حل ساده‌ترین مشکلات معیشتی مردم است قادر به کنترل نرخ ارز نیست و روزانه ارزش پول کشور کاهش پیدا می‌کند. 

فریبرز فلاحتی کارشناس حکومتی وضعیت دلار را «سوار بر قطار ترمزبریده» تشبیه کرده است و در این باره گفته است:... دولتی که روزی وزیر سابق کار و مدیر فعلی مناطق آزادش - حجت عبدالملکی - می‌گفت با ۳۰۰میلیون دلار ارزپاشی می‌توان دلار را ۱۵هزار دلار کرد و دو ماه هم در همان سطح نگه داشت، حالا حتی از اجرای همان راه‌حل‌های فضایی و غیرواقعی خود هم عاجز مانده. واقعاً چه اتفاقی رخ داده که دولت به این درجه از بی‌خیالی رسیده؟ دولتی که مسئولانش شب و روز دلار ۴۲۰۰تومانی جهانگیری را مسخره می‌کردند، حالا چگونه دلار را به ۴۲۰۰۰تومان رسانده...

وی در اشاره به دولت جلاد رئیسی گفت: رئیسی که کمی بعد از انتخابات ۱۳۹۶ و رسیدن دلار به ۵هزار تومان، به کنایه دولت وقت را مورد نوازش قرار داده بود، حالا دولتش در مقابل دلار ۴۱هزار تومانی هم دولتی دست بسته و عاجز و ناتوان نشان می‌دهد.
آش به قدری شور شده که عده‌یی پای یک پیش‌بینی قدیمی‌تر را پیش کشیده‌اند که می‌گفت دلار تا ۱۴۰۶ از ۲۸۵هزار تومان هم عبور خواهد کرد. عده دیگر افق دلار ۵۰هزار تومانی را همین امسال می‌بینند نه حتی سال۱۴۰۲ (سایت حکومتی انتخاب ۶دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad17eff1-25b4-4df8-83b5-9c89086671b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات