728 x 90

افغانستان - خروج کارکنان و اتباع آمریکایی و خارجی در فرودگاه همچنان کانون بحران است

بحران  خروج مردم و نیروهای خارجی از افغانستان
بحران خروج مردم و نیروهای خارجی از افغانستان

در افغانستان عملیات خروج کارکنان و اتباع آمریکایی و خارجی در فرودگاه هم‌چنان کانون بحران است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع آلمان اعلام کرد، روز دوشنبه در جریان یک درگیری میان نیروهای امنیتی کشورهای غربی و گاردهای افغان مستقر در فرودگاه کابل با افراد مسلح ناشناس، یک گارد افغان فرودگاه کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. در این درگیری نیروهای نظامی آمریکا و آلمان شرکت داشتند. (خبرگزاری رویترز ۱شهریور)

 

جو بایدن که با انتقادات دوحزبی در مورد نحوه خروج از افغانستان و مشکل خروج اتباع آمریکایی و خارجی روبه روست، در سخنرانی روز یکشنبه خود گفت: ما هزاران نفر را روزانه با هواپیماهای نظامی آمریکا و پروازهای چارتر آمریکایی منتقل کرده‌ایم و شرکایمان را نیز منتقل می‌کنیم.

وی افزود: من با اکثر رهبران جی ۷صحبت کرده‌ام و کنفرانسی با آنها روز سه‌شنبه داریم. ما به آنها کمک کرده‌ایم و ما به دیپلمات‌هاو شهروندان سایر کشورها برای خارج شدن کمک کرده‌ایم. (تلویزیون سی. اسپن۳۱ مرداد)

 

وزیر خارجه آمریکا نیز به فاکس نیوز گفت: طی ۲۴ساعت گذشته حدود ۸۰۰۰ نفر در ۶۰ پرواز از فرودگاه کابل تخیله شده‌اند. در حالی‌که از شروع این عملیات از اوایل مردادماه تاکنون ۳۰هزار نفر با هوایپماهای چارتر و هواپیماهای نظامی از فرودگاه کابل تخلیه شده‌اند.

 

رویترز گزارش داد بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان در اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، از جو بایدن خواهد خواست تا مهلت تخلیه نیروهای این کشور از افغانستان را تمدید کند. زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ۳۱ اوت (یک هفته دیگر) اعلام شده است.

 

استرالیا نیز خواهان تمدید زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شده است.

گزارشها حاکیست که طالبان با تمدید زمان خروج نیروهای آمریکایی مخالفت کرده است. (خبرگزاری رویترز ۱شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c7c4e8f-2add-409b-8f44-b4a380464111"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات