728 x 90

افزایش ۷۷.۴درصدی قیمت مسکن و اعتراف به ۲۰میلیون حاشیه‌نشین در کشور

زندگی میلیونها ایرانی در بافتهای فرسوده و حاشیه نشینی
زندگی میلیونها ایرانی در بافتهای فرسوده و حاشیه نشینی

بر اساس گزارش بانک مرکزی دولت آخوند روحانی؛ متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در مرداد سال۱۳۹۹، به ۲۳میلیون و ۱۱۰هزار تومان رسیده که به این ترتیب، قیمت مسکن نسبت به ماه قبل ۱۰.۵درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۷۷.۴درصد، رشد داشته است.
این آمار در حالی توسط بانک مرکزی رژیم آخوندی اعلام می‌شود که مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی دولت آخوند روحانی؛ طی مصاحبه‌یی، در تاریخ ۴شهریور در جمع خبرنگاران، با اعتراف به‌وجود ۲۰میلیون حاشیه‌نشین در کشور گفت: «هم‌اکنون حدود ۱۴۸هزار هکتار بافت فرسوده، سکونت‌گاه غیررسمی و بافت تاریخی در کشور وجود دارد. پنج میلیون و ۷۰۰هزار واحد مسکونی در این بافتها ساخته شده است و جمعیتی بالغ بر ۲۰میلیون نفر در این بافتها زندگی می‌کنند. ۷۸۰هزار خانوار در بافت تاریخی، حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار خانوار در بافت فرسوده و سه میلیون و ۲۰۰هزار خانوار در سکونت‌گاههای غیررسمی زندگی می‌کنند».


آمار ۲۰میلیون حاشیه‌نشین در کشور که حاصل بیش از ۴۰سال حاکمیت چپاول و غارت است در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همین دولت در پایگاه خبری عصر جهان در تاریخ ۱۸تیر ۹۹ اعتراف کرده بود: «مجموعه ‌این اطلاعات بسیار قابل‌ توجه بود، به‌طوری که یک فرد حقیقی حدود ۶۵۰ واحد مسکونی و یک فرد حقوقی هم بیش از ۲۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به نام خود در این سامانه ثبت کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd3f3d3c-7162-4d18-ae88-b02955978640"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات