728 x 90

افزایش قیمت اقلام پایه‌ای در آستانه عید، به‌رغم ادعاهای دو هفته پیش رئیسی جلاد

گرانی اقلام اساسی در شب عید
گرانی اقلام اساسی در شب عید

در حالی رئیسی جلاد دو هفته پیش ادعا کرده بود در سال ۱۴۰۰ فقر مطلق از بین می‌رود، اقلام پایه‌یی مورد نیاز در آستانه عید روز هم‌چنان در حال افزایش است.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، قیمت مرغ در آستانه شب عید، به کیلویی ۴۰ هزار تومان پرکشید و قیمت یک شانه تخم‌مرغ ۷۰ هزار تومان شد. قیمت مرغ از کیلویی حدود ۳۰هزار تومان به ۳۶هزار تومان افزایش یافت. قیمت گوشت گوسفندی در تهران از ۱۳۰هزار تومان به ۱۶۸تومان رسید (تلگرام حکومتی چندثانیه ۲۹اسفند۱۴۰۰).

 

آخوند فاضل مییدی از آخوندهای حوزه قم در مورد ادعای آخوند رئیسی در مورد رفع فقر نوشت: کاش رئیسی این حرف را نمی‌گفت. در این چند روز اقلام خوراکی گرانتر شد. شانه تخم‌مرغ هفتاد هزار تومان. خرید گوشت که برای خیلی آرزوست. وعده‌های کاهش تورم چه شد. کاش خطبای جمعه به جای حمله به اوکراین کمی هم به گرانی‌ها حمله می‌کردند (توئیت فاضل میبدی ۲۹اسفند۱۴۰۰).

 

در همین حال، رسانه‌های حکومتی با ارائه آمارهای تکان‌دهنده از سوء تغدیه در هفت دهک خبر دادند.

سایت حکومتی تجارت نیوز نوشت: سرانه مصرف گوشت، برنج و لبنیات ایرانیان کاهش داشته است. فقط سفره دهک‌های کم‌ٔرآمد کوچ نشده. تورم روی مصرف بالاترین دهک‌های جامعه هم اثر گذاشته و میزان مصرف مواد غذایی آنها را هم کاهش داده است. مردم بخشی از مصرف مواد غذایی را حذف کرده‌اند اما چیزی جایگزین این مواد نشده است (سایت حکومتی تجارت نیوز ۲۹اسفند ۱۴۰۰).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16a8651c-f5ad-4892-869b-b498512af1ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات