728 x 90

افزایش جانگداز آمار جان‌باختگان فاجعه کرونا به ۱۷۵۰۰نفر در ۲۴۰شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

خبر تکان‌دهنده یک رسانه حکومتی: تنها در قم ۱۷۰پزشک و پرستار به کرونا مبتلا و ۳۷نفر جان باختند

خانم رجوی با درود به عموم پزشکان و پرستاران فداکار آنان را در برابر آخوندهای ضدبشر مظاهر سرفرازی ملت ایران خواند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، شنبه ۱۶فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان ویروس کرونا در ۲۴۰شهر کشور بیشتر از ۱۷۵۰۰نفر است. تعداد قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۴۰نفر، در ایلام به ۱۴۵نفر، در تهران ۲۱۷۰نفر، در خراسان شمالی به ۲۲۵نفر، در خوزستان به ۸۴۰نفر، در زنجان به ۳۴۰نفر، در سمنان به ۱۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۹۰نفر، در فارس به ۳۲۵نفر، در کردستان به ۳۲۰نفر، در مازندران به ۱۵۰۰نفر، در مرکزی به ۲۸۰نفر و در همدان به ۴۴۰نفر و در یزد به ۳۵۰نفر رسیده است که به آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

 

روزنامه وطن امروز متعلق به باند خامنه‌ای امروز تمام تقصیرها را به گردن روحانی انداخت و نوشت انفعال روحانی قربانیان زیادی به جا گذاشت؛ گاهی مال و عمر ایرانیان قربانی تصمیمات روحانی شد و گاهی جان آنها! در بحران کرونا دولت فرصت طلایی مبارزه با شیوع این ویروس را به‌ خاطر انفعال رأس مدیریت قوه مجریه از دست داد.

 

از سوی دیگر زالی سرکرده ستاد کرونا در تهران اعلام کرد: «هم‌چنان ممکن است شاهد امواج جدیدی از بازگشت و شیوع کرونا در تهران باشیم. هنوز به ثبات و پایداری از نظر گسترش بیماری در تهران نرسیدیم: آمار بیمارانی که روزانه در تهران به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانها مراجعه می‌کنند و بیمارانی که در بخش‌های عادی و ویژه بستری می‌شوند نشان می‌دهد. مهمترین غفلت این است که تصور کنیم بر این بحران توافق پیدا کردیم که این موضوع می‌تواند بسیار گمراه‌کننده و فریبنده باشد و ممکن است با شرایط بدتری مواجه شویم» (خبرگزاری رسمی رژیم ۱۵فروردین ۹۹).

 

معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و وزیر علوم و بهداشت پیشین رژیم گفت: «دولت عملکرد چندان موفق و قابل دفاعی نداشته است. عدم احساس خطر و هوشیاری لازم مانند قطع پروازهای ماهان به چین، تشخیص دیرهنگام ورود ویروس، عدم شفافیت یا پنهان‌کاری، اظهارنظرهای مکرر غیرعلمی و یا متناقض مسئولان سیاسی و بهداشتی، عدم تصمیم‌گیری سریع و قاطع در قرنطینه کردن قم، تأخیر زیاد در ایجاد فاصله اجتماعی و محدودیت در نقل و انتقال‌ها و سفرهای شهری و بین شهری، عدم تأمین امکانات اولیه ایمنی و حفاظت پزشکان و پرستاران و کادرهای پزشکی که به از دست رفتن بهترین نیروهای درمانی و تخصصی پزشکی منجر شد، هم‌چنین مرگ و میر بیشتر بیماران نسبت به استانداردهای جهانی و کمبود ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی در سطح کشور نمونه‌هایی از این ضعف و ناکارآمدی است».

 

روزنامه حکومتی همشهری امروز در مصاحبه با ظفرقندی رئیس سازمان نظام‌ پزشکی خبر داد: « تاکنون نزدیک به ١٧٠پزشک و پرستار در قم به کووید١٩ مبتلا و ٣٧پزشک و پرستار جان‌ باخته‌اند». رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «ورود بیماری به کشور جدی گرفته نشده بود... اگر اقدامات کنترلی جدی‌تر انجام می‌شد، طبیعتاً ما به این میزان از شیوع بیماری نمی‌رسیدیم».

 

خانم رجوی با درود و تسلیت به عموم پزشکان و پرستاران فداکار آنان را در برابر آخوندهای ضدبشر مظاهر سرفرازی ملت ایران خواند که به‌رغم محدودیتهای اعمال شده از سوی فاشیسم دینی به وظیفه انسانی و میهنی خود قیام کردند.

 

در همین حال خشم‌وکین رژیم و مزدورانش از روشنگریهای مقاومت تمامی ندارد. کیهان خامنه‌ای به‌نقل از عبدالرضا عزیزی نماینده مجلس ارتجاع درباره کلیپهای منتشر شده از فجایع کرونا و اعتراضات مردمی نوشت: «...اینها ساختگی هستند، حتی برخی از این ویدئو‌ها در آلبانی مقر استقرار منافقین تهیه و ضبط می‌شود که مردم باید بسیار مراقب این فضاسازی‌ها باشند». همین روزنامه به‌نقل از محمد حسینی وزیر سابق ارشاد رژیم نوشت: «یک عده وطن‌فروش تلاش می‌کنند نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند و برخی مقدسات را به سخره بگیرند و طبیعتاً افرادی را هم در داخل دارند که زمینه را برای سوءاستفاده از این فضا آماده می‌کنند».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶فروردین ۱۳۹۹(۴آوریل ۲۰۲۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2471eb8-c23d-4f2c-980b-3e680d51ba30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات