728 x 90

افزایش جانگداز آمار جانباختگان فاجعهٔ کرونا به ۱۶۱۰۰نفر در ۲۳۷شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، پنجشنبه ۱۴فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۳۷شهر کشور از ۱۶۱۰۰نفر بیشتر شده است. تعداد قربانیان در البرز به ۶۵۵نفر، در اردبیل به ۴۲۵نفر، در بوشهر به ۳۲نفر، در تهران به ۲۰۸۰نفر، در خراسان شمالی به ۲۱۰نفر، در خوزستان به ۶۹۰نفر، در سمنان به ۱۱۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۶۰نفر، در کهکیلویه و بویر احمد به ۱۱۰نفر، در مازندران به ۱۳۰۰نفر، در هرمزگان به ۳۵نفر، و در یزد دست کم به ۳۲۰نفر می‌رسد که به آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

 

دروغهای زنجیره‌یی رئیس‌جمهور رژیم از جمله دروغ دیروز او در مورد این‌که در همه استانها شیب کرونا نزولی است چنان فضیحتی به‌بار آورد که امروز ناگزیر دست به‌یک عقب‌نشینی مفتضحانه زد و ضمن تأکید بر این‌که شرایط ارزی کشور خوب است مشکلی برای تأمین ارز در سال ٩٩ نداریم، گفت: «کرونا، ‌مسأله‌ای نیست که بگوییم فلان روز به‌طور کامل دوره‌اش تمام می‌شود، کرونا ممکن است تا ماههای آینده و یا تا آخر سال با ما باشد، تا پایان این مسیر، راه کوتاهی در پیش نداریم».

 

شب گذشته وزیر بهداشت رژیم نیز در ستاد مقابله با کرونا با حضور روحانی گفت: «آمار در حدود ۸استان رو به تزاید است در ۲۳استان دیگر ما وضعمان استیبل است»، اما «نباید این منحنی ما را مغرور کند... با یک ضربه فنی شما را خاک می‌کند لحظه‌ای اگر غفلت کنید این منحنی یک پیک وحشتناک دارد و همه ما را گرفتار می‌کند».

 

جمعی از «مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی» به روحانی نوشتند میزان درگذشتگان ایران به نسبت جمعیت، ۱۵برابر چین است. «چگونه مردم را به خانه ماندن تشویق اما بانکها و ادارات را باز می‌کنید، تجّاری که با بانک و ادارات درگیرند چه کنند؟ کارگران روز مزد و فصلی چه کنند؟ افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه و ساختار حمایتی نیستند چه وضعیتی خواهند داشت؟ مردم از تناقضات در گویش مسئولان به‌خوبی درمی‌یابند که تسلطی بر بحران ندارید. آمار بیماران پر خطر و تختهای ای سی یو و پرپر شدن کادر درمانی حکایت از اوضاع بهتر از هفته قبل نمی‌کند. طبق گزارش ستاد، سه روز قبل دوهزار نفر، دیروز دوهزار پانصد و امروز سه هزار فرد مثبت به آمار کل اضافه شده، آیا وضع بهتر شده؟».

 

احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نوشت، رئیس‌جمهور مدعی شده آمار ابتلا در همه استانها سیر نزولی دارد. اما در آمار رسمی از سوی وزارت بهداشت به‌خصوص در هفته اخیر سیر صعودی عجیبی گزارش‌شده است. روحانی مدعی خالی بودن تخت‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو شد که از منظر افکار عمومی قابل پذیرش نیست. روحانی هنوز در حال و هوای انتخابات است و به سخنان رقبای سابق خود حساس است.

 

در همین حال جنگ و دعوای باندهای چپاولگر در داخل رژیم بالا گرفته است. وزیر بهداشت در جلسه ستاد مقابله با کرونا خطاب به روحانی گفت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند این ۱۲هزار میلیارد آمده و ما تقسیم نکردیم... حضرت عباسی تا این لحظه اگر ما صنار از ۱۲هزار تا گرفتیم زهر مارمان باد که به شما نداده باشیم». روحانی هم تقصیر را به گردن رئیس دزدان می‌اندازد و می‌گوید «تایید رهبری را نیاز داریم امیدواریم امروز این تأیید برسد».

 

در همین جلسه، اشتری سرکرده نیروی انتظامی وحشت خود را از خیزشهای اجتماعی برملا کرد و گفت «کسانی روز مزد هستند و باید از خانه بیایند بیرون برای امرار معاش... از قشر ضعیف جامعه هستند... اینها را گفتند بروید به خانه‌هایتان دو ماه است یک ماه است یا کمتر یا بیشتر این‌ها هیچ درآمدی ندارند. اگر این حالت بماند، ممکن است آسیبهای بعدی داشته باشیم و بعد از پسا کرونا یک اتفاقات بیفتد».

همزمان رژیم از افشای پنهان‌کاریهای مجرمانه و انتشار اسناد و آمار واقعی قربانیان به خشم آمده است. روز گذشته روحانی گفت: «این دروغگویان همیشگی هنوز هم این دروغها را ادامه می‌دهند. خودشان در یک کشوری هستند که دوروبر آنها تخت بیمارستانی برای بیمار آنها نیست و خودشان جرأت نمی‌کنند از آن محل رسانه خودشان بیرون بروند از ترس، باز هم حرف می‌زنند و باز هم دروغ می‌گویند».

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت سند جدیدی از سازمان اورژانس به‌دست آورده که نشان می‌دهد برخلاف دروغهای خامنه‌ای و روحانی در ۵بهمن یک بیمار از فرودگاه خمینی به اورژانس و از آنجا به‌دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان یافت‌آباد فرستاده شده است. طبق یک سند دیگر به تاریخ ۱۱بهمن یکی از بیماران، لیدر مسافران چینی بوده که از فرودگاه خمینی به اورژانس و سپس به بیمارستان یافت‌آباد فرستاده شده است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴فروردین ۱۳۹۹(۲آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6e33216-74b6-4d14-97ba-6852c4948545"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات