728 x 90

افزایش تب بورس‌بازی و نگرانی از آینده بازار بورس

بازار بورس
بازار بورس

روزنامهٔ حکومتی دنیای اقتصاد نوشت: افزایش تب بورس‌بازی در گروه‌هایی که با توجه به شرایط بنیادی، آینده روشنی ندارند، نگران‌کننده است.

 

وضعیت بورس تهران

روز شنبه ۶شهریور شاخص کل بورس تهران شاهد یک رشد غافلگیرکننده ۴هزار و ۶۶۹ واحدی شد، آن هم پس از یک دوره روند ریزشی شاخص بورس که از سال قبل آغاز شده و تا قطعی شدن آمدن رئیسی جلاد ادامه داشت. علت گرم شدن دوباره بازار بورس تهران چیست؟

نگاهی به تابلوی فروش سهام نشان می‌دهد سهامداران حقیقی که عموماً خرده سرمایه‌داران و سرمایه‌داران متوسط هستند در حال فروش سهام خود و نقد کردن سرمایه‌هایشان در بازار بورس و خروج از آن هستند. امری که بازار بورس را داغ و در گام بعد سرد و دچار سقوط شدید می‌کند. طبعاً خریدار اصلی سهام بورس، سهامداران حقوقی یا همان ابر کمپانی‌هایی هستند که اساساً متعلق به بیت خامنه‌ای، ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون، هلدینگ‌های سپاه و آستان قدس هستند.

ناظران بورس تهران علت خروج «حقیقی» را مشخص شدن ترکیب کابینه رئیسی می‌دانند که رسماً اعلام کرده نه برجام و نه اف.ای.تی. اف اولویت اولش نیستند و در نتیجه چشم‌انداز هیچ گشایشی برای سرمایه‌گذاری مولد وجود ندارد (تلگرام خبرهای فوری رژیم ۶شهریور).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93a73881-f526-4d53-b1a4-e220f1e8c552"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات