728 x 90

افتضاح تناقض‌گویی‌ها و جنگ باندها درباره هلاکت رئیسی جلاد

سقوط بالگرد رئیسی جلاد
سقوط بالگرد رئیسی جلاد

ادعاهای متناقض رژیم در مورد سقوط هلیکوپتر حامل رئیسی جلاد در درون رژیم به جنگ گرگها دامن زد.

روزنامه حکومتی هم‌میهن ۳خرداد نوشت: در روز اول سقوط بالگرد دو مسأله و ضعف بسیار مهم و مرتبط با هم خودنمایی می‌کرد... اولین مسأله در این زمینه «اطلاع‌رسانی نادرست و ابهام‌آمیز بود و دوم اظهارات غیرقابل فهم مسئولان که نه‌تنها ابهامی را رفع نمی‌کند، بلکه بر آن می‌افزاید.

 

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در شماره روز پنجشنبه سوم خرداد خود با اشاره به این موضوع نوشت: این‌که از سه بالگرد ایرانی در حال بازگشت از منطقه مرزی به سوی تبریز، فقط بالگرد حامل رئیس‌جمهور دچار این حادثه شده، ضمن این‌که می‌تواند مرتبط بودن حادثه با عوامل جوی را منتفی کند، احتمال توطئه بودن را تقویت می‌کند.

 

یک خبرنگار حکومتی نوشت: ابتدا گفتند سالم فرود آمده، بعد فرمودند زمینی به تبریز رفته، سپس افزودند فرود سخت داشته، بعد اظهار کردند تماس تلفنی داشته و نهایتاً کم‌کم دعوت به دعا کردند و شب عید، جشن را تبدیل به عزا.

(تلگرام چندثانیه رژیم: ۳خرداد)

نیکزاد عضو مجلس ارتجاع گفت: وقتی متوجه شدم بالگرد رئیس‌جمهور از رادار خارج شده است، بلافاصله به ورزقان و ستاد بحران در کارخانه مس سونگون رفتم. یکی از روستاییان زمانی که مرا دید به من گفت که شاهد سقوط بالگرد رئیس‌جمهور بود و ماجرا را برایم تعریف کرد و گفت که دیدم بالگرد چه تکانهایی می‌خورد. وقتی برایم طریق تکانها را تعریف کرد، فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است.

اسماعیلی، رئیس دفتر رئیسی، که از اعضای هیأت همراه رئیسی بود، گفت: در زمان حادثه «هوا صاف و روشن بود و پدیده جوی خاصی نداشتیم. (تلگرام چندثانیه رژیم: ۳خرداد)

 

اما خبرگزاری نیروی تروریستی قدس از قول یک کارشناس هواشناسی زنجان گزارش داد: هوا گرفته و ابری بود و شرایط جوی به سمت ناپایداری پیش می‌رفت. تا به منطقه برسیم، شاهد بارش‌های پراکنده، رعدو برق‌های شدید، رگبار و... بودیم.

 

سایت اقتصاد نیوز رژیم اطلاع‌رسانی حکومتی در مورد سقوط هلیکوپتر را با اطلاع‌رسانی در مورد سرنگونی هواپیمای اوکراینی مقایسه کرد و نوشت: جالب است که در سانحه اخیر نیز اعلام شد که مسئولان قضایی برخی فعالان رسانه‌یی را که با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه، اخبار کذبی منتشر کرده‌اند، احضار کرده‌اند و به آنان تذکر داده شده است. در حالی‌که بخش مهمی از این اخبار کذب از سوی دست‌اندرکاران و رسانه‌های رسمی منتشر می‌شد و حتی در روز بعد هم ادامه یافت».

 

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم ۳خرداد، ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای پس از گذشت چهار روز از سقوط هلیکوپتر رئیسی جلاد، با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد: آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده، مشاهده نشده است... بالگرد در مسیر پیش‌بینی شده از قبل ادامه مسیر داده و از مسیر تعیین شده پروازی خارج نشده و حدود یک و نیم دقیقه قبل از سانحه بالگرد، خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: به‌دلیل پیچیدگی منطقه، مه گرفتگی و درجه حرارت پایین، عملیات تجسس به شب کشیده شده و در طول شب نیز استمرار می‌یابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت ۵ صبح) با کمک پرنده‌های بدون سرنشین (ایرانی) و نیروهای زمینی عملیات تجسس در آن نقطه حضور پیدا می‌کنند.

ستاد کل نیروهای مسلح رژیم پیش از این نیز طی اطلاعیه‌یی خبر مربوط به پیدا کردن لاشه هواپیما توسط پهپادهای ترکیه را تکذیب کرده بود.

 

اما آناتولی، خبرگزاری رسمی ترکیه خبر داده بود که پهپادهای ترکیه لاشه هلیکوپتر را پیدا و مختصات آن را به مقامات رژیم ارسال کرده‌اند. این خبرگزاری تصاویر حضور پهپاد ترکیه در آسمان را نیز منتشر کرد.

 

روزنامه حکومتی هم‌میهن در این باره نوشت: در حالی‌که نیروهای رسمی هنوز به محل حادثه نرسیده بودند، روزنامه‌نگاران ترکیه در محل حاضر بودند و از آنجاگزارش مستقیم ارائه می‌کردند، هم‌چنین گروه‌های مردمی موتورسوار نیز پیش از نیروهای امداد و نجات حکومت به محل سقوط هلیکوپتر رسیده بودند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/468de35d-954d-4d4e-b44f-678f662a3e87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات