728 x 90

دژخیم حمید نوری به حبس ابد محکوم شد - تظاهرات دادخواهان قتل‌عام ۶۷ در استکهلم

تظاهرات ایرانیان آزاده در استکهلم که به محاکمه خامنه‌ای و رئیسی فراخوان دادند
تظاهرات ایرانیان آزاده در استکهلم که به محاکمه خامنه‌ای و رئیسی فراخوان دادند

توجه، توجه:

قاضی دادگاه حکم حبس ابد (اشد مجازات) برای دژخیم قتل‌عام۶۷ حمید نوری را اعلام کرد

قاضی دادگاه در ادامهٔ اعلام حکم: خمینی فرمان صادر کرد که مجاهدین سرموضع باید اعدام شوند. دادگاه به این نتیجه رسید افرادی که علیه مجاهدین در دادگاههای کوتاه حکم صادر می‌کردند و بلافاصله حکمشان اجرا می‌شد از نظر دادگاه اقداماتشان نقض وخیم قوانین بین‌المللی است

قاضی دادگاه سوئد: این پرونده مربوط به اعدام مجاهدین در قتل‌عام سال۶۷ هست و هم‌چنین تعدادی از زندانیان مارکسیست که آن موقع اعدام شدند

قاضی دادگاه سوئد: دادگاه به‌دلیل صلاحیت جهان‌شمول صلاحیت داشت که این پرونده را که مربوط به رژیم ایران بود مورد بررسی قرار بدهد

قاضی دادگاه سوئد: دهها نفر شهادت دادند و کسانی بودند که مشارکت داشتند نتیجه این است که حمید نوری برای جنایت علیه منافع عمومی مجرم شناخته شد

پس از اعلام حکم، غریو شادی و شعارهای تظاهرکنندگان  در برابر دادگاه در جریان است.

کنت لوئیس وکیل مجاهدین: این حکم حبس ابد هست. این یک لحظه بسیار  زیبا و عالی است. افرادی که اینجا هستند بسیار خوشحال هستند. 

بله این یک جنایت بزرگ علیه بشریت و قتل بوده و حکم هم به آن پرداخته است. این حکم بسیار مهم است چون رژیم ایران از خمینی تا رئیسی همه‌شان در این قتل‌عام نقش داشتند و دادگاه دقیقاً به این نتیجه رسید و این یعنی که رژیم ایران مجرم است به‌خاطر قتل‌عامی که در سال۶۷ اتفاق افتاد.

من به شما تبریک می‌گویم.

 

خبرگزاری فرانسه: دادگاه سوئد حکم حبس ابد را علیه مقام سابق رژیم به‌دلیل نقش داشتن در قتل‌عام سال۶۷ صادر کرد. به‌گفته دادستانی، نوری در زمان وقوع این حوادث در یکی از زندانهای نزدیک تهران دستیار دادستان بوده است این اولین محاکمه مربوط به اعدامهای جمعی است.

رویترز: دادگاه سوئد روز پنجشنبه حمید نوری را به‌دلیل مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در ایران در دهه۶۰ به حبس ابد محکوم کرد. او به‌دلیل اعدام جمعی و شکنجه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج، به جنایات جنگی متهم شد.

آسوشیتدپرس: حمید نوری روز پنجشنبه پس از محکومیت به ارتکاب جنایات جنگی سنگین در دهه۶۰ توسط دادگاه سوئد به حبس ابد محکوم شد. دادگاه منطقه استکهلم اعلام کرد حمید نوری در جنایات شدیدی از دی۶۶ تا مرداد ۶۷در حالی که به‌عنوان دستیار معاون دادستان در زندان گوهردشت کار می‌کرد، شرکت داشت. دادگاه اعلام کرد خمینی، حکم اعدام همه زندانیان را که با مجاهدین خلق، سمپاتی داشته و به آن وفادار بودند را صادر کرده بود.

 

در این صفحه گزارش و تصاویر این تحول را دنبال کنید:

 

ابوالقاسم رضایی:

-ابوالقاسم رضایی

از تیم وکلا... تشکر می‌کنیم و به‌خاطر کارزار بزرگی که پیش بردند از آنها قدردانی کرده و به آنها تبریک می‌گوئیم.

محاکمه و محکومیت حمید نوری یکی از عاملان قتل‌عام ۶۷ در یک دادگاه اروپایی بسیار مثبت است. اما همان‌طور که می‌دانید وی یک مقام دون پایه رژیم آخوندی است. تمامی سردمداران رژیم از جمله خامنه‌ای و رئیسی باید در برابر عدالت قرار بگیرند. و ما تا آن روز متوقف نخواهیم شد.

کارزار دادخواهی از همان هفته توسط رهبر مقاومت برادر مسعود شروع شد آقای رجوی در شهریور سال۶۷ طی نامه‌یی به دبیرکل سازمان ملل‌متحد از داستان قتل‌عام که به فرمان خمینی و با دست خط او شروع شده بود خبر داد و این کارزار در سال۹۵ با فراخوان خانم مریم رجوی جنبه جهانی گرفت…

رژیم آخوندی هم در این دادگاه سعی کرد که حمید نوری را درببرد اما شاهدان مجاهدین در آلبانی و اسناد متقنی که در اختیار دادگاه قرار دادند هیچ راه فراری برایشان نگذاشت. ما تا سرنگونی این نظام به این مبارزه ادامه خواهیم داد.

 

پرویز خزایی

-پرویز خزایی

من به‌عنوان نماینده شورای مقاومت به شما تبریک می‌گویم. درود بر شما که پایداری شما در این صحنه باعث شد این موضوع به نتیجه مطلوب برسد. اما این فقط آغاز داستان است. همان‌طور که هنوز دستیاران هیتلر را دارند می‌گیرند این موضوع مشمول مرور زمان نمی‌شود. ما می‌رویم که این را به همت مسعود و مریم رجوی همه آنها را به دادگاه ببریم. اروپایی‌ها می‌دانند که وقتی می‌خواستند مماشات کنند چه بلایی سرشان آمد. آنها یادشان هست آن روز من گفتم شماها بزرگترین بازنده خواهید بود. این تازه یک شروع است. شما مردم بزرگواری هستید. شما همراه با جنبش مقاومت تحت رهبری مسعود رجوی پیش می‌روید و ما این رژیم را سرنگون می‌کنیم.

 

آلخو ویدال:

-آلخو ویدال:

این اولین بار است که یکی از عاملان قتل‌عام۶۷ در برابر عدالت قرار گرفت و به حبس ابد محکوم شد. من به شما تبریک می‌گویم و تبریک به تیم قضایی عالی که داشتید. امروز بعد از گذشته مردم ایران بیش از گذشته آزاد هستند. اکنون از ابراهیم رئیسی و خامنه‌ای و همه سران ارشد این رژیم جنایتکار می‌خواهم که بیایید به اروپا. خواهشا بیایید به اروپا ما منتظر شما هستیم. آن‌طور که شما مستحق هستید با شما برخورد می‌شود. اما نگران نباشید به‌زودی به ایران آزاد خواهیم آمد و در مقابل عدالت قرار خواهید گرفت.

 

استراون استیونسون

-استراون استیونسون

امروز شما یک پیروزی بزرگ داشتید. این هم‌چنین یک پیروزی برای عدالت اروپا است. هم‌چنین می‌خواهم تبریک بگویم به تیم قضایی فوق‌العاده شما. مقاومت ایران این پرونده را به اینجا رساندند. ما آرام نخواهیم گرفت تا روزی که تمام سران این رژیم حبس ابد بگیرند. حمید نوری باید بقیه عمرش را در زندان بگذراند. معامله کثیف هم نباید در کار باشد. ما باید عدالت اروپا را در بالاترین نقطه حفظ کنیم. این روزی خواهد بود که به تاریخ ایران وارد می‌شود.

 

 

تظاهرات دادخواهان قتل‌عام ۶۷ در استکهلم - دژخیم حمید نوری به حبس ابد محکوم شد

حضور گسترده ایرانیان آزاده در استکهلم سوئد همزمان با اعلام حکم دژخیم حمید نوری - ۲۳تیرماه

 

اعلام حکم دادگاه حمید نوری و تظاهرات دادخواهان قتل‌عام ۶۷

 

تظاهرات ایرانیان‌ آزاده در استکهلم، همزمان با اعلام حکم دژخیم حمید نوری

-تظاهرات ایرانیان آزاده در استکهلم، همزمان با اعلام حکم دژخیم حمید نوری - 0

-تظاهرات ایرانیان آزاده در استکهلم، همزمان با اعلام حکم دژخیم حمید نوری - 1

-تظاهرات ایرانیان آزاده در استکهلم، همزمان با اعلام حکم دژخیم حمید نوری - 2

 

 

-اعلام حکم دادگاه دژخیم حمید نوری و تظاهرات دادخواهان قتل‌عام ۶۷ در استکهلم - 0

-اعلام حکم دادگاه دژخیم حمید نوری و تظاهرات دادخواهان قتل‌عام ۶۷ در استکهلم - 1
 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1ef543b-8a14-47b2-8a89-a035b97c0b39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات