728 x 90

پس از اعلام آرا پنسیلوانیا بایدن با ۲۷۳ رأی الکترال به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد

انتخابات در آمریکا
انتخابات در آمریکا

پس از اعلام آرا پنسیلوانیا بایدن با ۲۷۳ رأی الکترال با حدود ۳۰هزار رأی بیشتر در پنسیلوانیا

به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد

سخنرانی بایدن، اعلام آمادگی برای رفتن به کاخ‌سفید و تصدی امور

اعتراض کارزار حقوقی ترامپ با اعلام شواهد تازه از تقلبات

دستور یک قاضی دیوانعالی به جداسازی آرا دریافت شده

پس از ساعت ۸شب در روز انتخابات در پنسیلوانیا

ترامپ توئیت کرد با اختلاف زیاد برنده انتخابات است

پس از ۴روز پرتنش در شمارش آرا، حوالی ساعت۲۰ به وقت تهران پس از شمارش آرای پنسیلوانیا، رسانه‌های آمریکا اعلام کردند جو بایدن با ۳۰هزار رأی بیشتر برنده انتخابات در این ایالت است که دارای ۲۰رأی الکترال می‌باشد. از این‌رو جمع آرای الکترال بایدن به ۲۷۳ رسیده و رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود.

شمارش آرا در ۳ ایالت باقیمانده شامل جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، آریزونا با ۱۱ رأی الکترال و نوادا با ۶ رأی الکترال نیز با کمی تفاوت به سود بایدن پیش می‌رود.

بر اساس کل آرای شمارش شده در آمریکا، بایدن دارای ۷۴میلیون رأی و ترامپ واجد بیش از ۷۰میلیون رأی می‌باشد.

توئیت جو بایدن خطاب به مردم آمریکا: «مفتخرم که شما مرا برای هدایت کشور بزرگمان انتخاب کردید

کار دشواری پیش روی ما است، اما من به شما قول می‌دهم: من رئیس‌جمهور برای همه آمریکاییها خواهم بود، چه آنهایی که به من رأی دادند و چه آنها که ندادند».

فاکس نیوز: اطلاعیه دونالد ترامپ: «ما همه می‌دانیم چرا جو بایدن عجله دارد که به غلط خود را به‌عنوان برنده جلوه دهد و چرا متحدان مطبوعاتی او آن‌قدر سخت در تلاش هستند که به او کمک کنند. آنها نمی‌خواهند واقعیت افشا شود . واقعیت ساده این است که این انتخابات با تمام شدن فاصله زیادی دارد . آرا قانونی مشخص می‌کنند چه کسی رئیس جمهور است و نه مطبوعات. از روز دوشنبه کارزار ما ارایه کیس ما در مقابل دادگاه برای تضمین این‌که قوانین انتخابات کاملاً رعایت شده و برنده واقعی انتخاب گردد را شروع خواهد کرد».

جو بایدن، شامگاه جمعه طی سخنانی در ایالت دلور بر این‌که او و سناتور کاملاً هریس در مسیر پیروزی و کسب ریاست‌جمهوری آمریکا هستند تأکید کرد و گفت: «اعداد به ما می‌گوید نتیجه روشن است و ما قرار است این مسابقه را ببریم».

سخنرانی بایدن ۷نوامبر۲۰۲۰: «. . . ما پیروزی نهایی را هنوز اعلام نمی‌کنیم اما اعداد به ما می‌گوید داستان روشن است و به ما داستانی روشن و قانع کننده را می‌گوید ما قرار است این مسابقه را ببریم. همان‌طور که دیروز روشن شد برای ۲۴ساعت شما در جورجیا عقب بودید اکنون جلو هستیم و قرار است آن ایالت با برنده شویم. ۲۴ساعت پیش ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و ما قرار است در پنسیلوانیا برنده شویم.

و اکنون ما جلو هستیم ولی ما در آریزونا برنده شدیم ما در نوادا برنده شدیم در حقیقت جلوداری ما در نوادا دو برابر شد.

ما بیش از ۳۰۰ رأی الکترال به‌دست آورده‌ایم به اعداد ملی نگاه کنید، ما قرار است این مسابقه را با اکثریت روشن در حالی که مردم پشت ما هستند پیروز شویم. ما بیش از ۷۴میلیون رأی به‌دست آوردیم بگذارید آنرا تکرار کنم ۷۴میلیون رأی، این بیشترین آرای کسب شده تاکنون توسط ریاست‌جمهوری در تاریخ آمریکاست. و رأی ما هم‌چنان در حال افزایش است، ما ترامپ را با برتری بیش از ۴میلیون شکست می‌دهیم این هم نسبتی است که در حال افزایش است .

یکی از چیزهایی که من به‌طور خاص به آن افتخار می‌کنم این است که ما در سراسر آمریکا عمل کرده‌ایم و ما اولین دموکراتی هستیم که در طی ۲۴سال در آریزونا پیروز می‌شود و اولین دموکرات هستیم که در جرجیا در عرض ۲۸سال پیروز می‌شویم و ما دیوار آبی را بازسازی کردیم که ۴سال پیش فرو ریخته بود.

پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین که قلب این کشور است . من که به این آمار در تلویزیون نگاه می‌کردم که بسیار به آرامی پیش می‌رفت و می‌شود گفت با سستی پیش می‌رفت اما هرگز فراموش نکنید آمار فقط اعداد نیستند آنها رأی و رأی دهندگان را نشان می‌دهند.

ببینید ما هر دو می‌دانیم تنشها بسیار بالاست و شدیدتر از این نمی‌تواند باشد مانند انتخابات سختی که ما داشتیم ولی ما به‌خاطر می‌سپاریم که باید آرامش داشته و صبور باشیم. بگذارید این پروسه به سرانجام برسد در حالی که ما تمامی آرا را شمارش می‌کنیم. می‌دانید ما هم‌چنان که در ۲۴۴سال پیش در این کشور اثبات کردیم بار دیگر اثبات می‌کنیم که دموکراسی کارآیی دارد و رأی شما به حساب می‌آید من اهمیت نمی‌دهم که افراد با جدیتی تلاش کنند که آنرا متوقف کنند ولی من نمی‌گذارم این انجام شود. مردم آسیب خواهند دید سفر ما به سوی اتحادی کامل است و هم‌چنان ادامه خواهد داشت . مسئولیت من به‌عنوان رئیس‌جمهور این است که ما کل کشور را نمایندگی کنیم. و می‌خواهم بدانید که ما برای کسانی که علیه من رأی دادند به مانند کسانی که برای من رأی دادند سخت تلاش خواهم کرد این مسئولیت است که به آن می‌گویند مسئولیت رسیدگی به همه مردم آمریکاست»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی سخنانی در سالن مطبوعاتی کنگره، اعلام کرد به‌زودی لقب بایدن از معاون رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهور منتخب تبدیل خواهد شد. خانم پلوسی گفت: «ای کاش ما مجبور نبودیم ماسک بزنیم تا بگوییم چقدر شورانگیز است که امروز بیاییم و در مقابل شما بگوییم که جو بایدن چنین دست‌آوردی دارد و به‌زودی لقب او از معاون رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن تبدیل شود. امروز یک روز شاد برای کشورماست، زیرا جو بایدن یک متحد کننده است، زیرا او مصمم است که مردم را متحد کند، زیرا او به همه نقطه‌نظرات احترام می‌گذارد و همان‌طوری که گفت من به‌عنوان یک دموکرات در انتخابات شرکت کردم، ولی به‌عنوان یک رئیس‌جمهور برای همه کسانی که به من رأی دادند یا ندادند حکومت می‌کنم. لذا من به‌طور رسمی نسبت به نتیجه انتخابات بسیار راضی هستم و به‌طور شخصی هم به‌خاطر کیفیت و ظرفیتی که جو بایدن به‌وجود می‌آورد، شوق‌زده هستم. امروز صبح معلوم است که بایدن و هریس کاخ‌سفید را برده‌اند. انتخاب او تاریخی است که به واسطه بیشترین آرا در تاریخ کشورمان به‌دست آمده یعنی ۷۳ و ۸ دهم میلیون رأی که هنوز شمارش آرا ادامه دارد. بیشترین آرایی که توسط یک کاندیدای ریاست‌جمهوری تاکنون در تاریخ کسب شده است».

از سوی دیگر کارزار حقوقی و اقدامات کمپین انتخاباتی ترامپ در اعتراض به تخلفات و نظارت بر شمارش آرا. شدت یافته است . لحظاتی بعد از اعلام پیروزی بایدن تیم حقوقی ترامپ قویاً به اعتراض پرداخت و ترامپ نیز توئیت کرد که با اختلاف زیاد برنده حقیقی انتخابات است.

قبل از اعلام پیروزی بایدن، دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: «در حالی‌که پروسه حقوقی ما پیش می‌رود، پیشتازی اولیه ما احتمالاً دوباره برمی‌گردد. من پیشتازی بزرگی در همه ایالت ها در اواخر شب انتخابات داشتم، فقط باید ناپدید شدن مرموز آمیز این پیشتازیها را دید هنگامی‌که روزها ادامه یافت. شاید در حالی‌که پروسه حقوقی ما پیش می‌رود، این پیشتازی بازگردد. ترامپ افزود: جو بایدن نباید به‌ناحق ادعای ریاست‌جمهوری کند. من هم می‌توانم این ادعا را بکنم. پروسه حقوقی تازه شروع شده است».

خبرگزاری رویترز گزارش کرد: «ترامپ متعهد شده است که به جنگ ادامه دهد و با چالشهای حقوقی پیش برود».

رویترز افزود: «ترامپ در حالی که جو بایدن رقیب دموکرات او با کسب آراء کافی به پیروزی (در انتخابات) ریاست‌جمهوری نزدیکتر می‌شود، متعهد شد که به مبارزه قانونی‌اش ادامه دهد».

ترامپ گفت: «ما این فرایند را از همه جنبه‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد، تا تضمین کنیم مردم آمریکا به دولت‌مان اعتماد دارند. در بیانیه‌یی که از کاخ‌سفید منتشر شد به‌نقل از ترامپ آمده است: «من از جنگ برای شما و کشورمان هرگز دست بر نخواهم داشت».

قبل از اعلام پیروزی بایدن، تیم انتخاباتی ترامپ طی بیانیه‌یی تأکید کرد که این انتخابات به نقطه پایانی خود نرسیده است.

در این بیانیه آمده است: «پیش‌بینی غلط جو بایدن به‌عنوان پیروز انتخابات بر اساس نتایج در ۴ ایالت جورجیا، پنسیلوانیا، نوادا و آریزوناست که با نهایی شدن فاصله زیادی دارند.

جورجیا به سمت بازشماری آرا پیش می‌رود. ما مطمئن هستیم آرا به‌طور نادرستی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پرزیدنت ترامپ پیروز می‌شود

در پنسیلوانیا تخلفات زیادی صورت گرفت از جمله این‌که به ناظران حقوقی ما اجازه نظارت ندادند. دادگاه به ما مجوز نظارت داد و برای این در دادگاه پیروز شدیم. آنها شفافیت لازم طبق مجوز قانونی را نگذاشتند اجرا کنیم

در نوادا هزاران نفر به شیوه نادرستی با سیستم ارسال پست رأی دادند.

در آریزونا با وجود اعلان اشتباه و غیرمسئولانه آسوشیتدپرس و فاکس نیوز بالاخره رئیس جمهور در مسیر پیروزی است.

بایدن روی این ایالتها اتکا کرده است تا به خطا ادعا کند که کاخ‌سفید را به‌دست آورده است. اما به‌محض این‌که انتخابات نهایی شود پرزیدنت ترامپ پیروز می‌شود».

قبل از اعلام پیروزی بایدن، تحول دیگری که در رسانه‌ها و شبکه اجتماعی تویتر منعکس شده، به کارگیری نرم افزاری است که در ایالت میشیگان هزاران رأی ترامپ را به حساب ترامپ ریخته است.

فاکس نیوز در یک خبر فوری گفت: «از موارد مشخصی که قانون انتخابات نقض شده و نادیده گرفته شده و می‌تواند نتایج انتخابات را تغییر دهد، است نرم افزاری است که برای لیست بندی آرا در یکی از مناطق ایالت میشیگان استفاده شده بود . این نرم‌افزار باعث شده است دست کم ۶۰۰۰ آرای دونالد ترامپ به حساب بایدن ریخته شود».

فاکس نیوز افزود: «این داستان بزرگی است، چرا؟ به‌دلیل این‌که این فقط یک منطقه نبوده بلکه در بیش ۴۷ منطقه از ۸۰ منطقه میشیگان از همان نرم افزاری استفاده شده است و احتمالاً با همین مشکل فنی برخورد کرده‌اند».

رئیس ایالتی حزب میشیگان در کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت: «رئیس‌جمهوریخواهان ایالت میشیگان: در اینتریم کانتی آرایی که متعلق به جمهوریخواهان بود برای دموکرات ها حساب شده و باعث شده بود ۶۰۰۰ رأی علیه کاندیدای ما ریخته شود».

منشی ایالتی در این رابطه گفت نرم‌افزار لیست کننده با مشکل مواجه شده و باعث اشتباه در محاسبه آرا شده بود. از آنزمان ما کشف کردیم که ۴۷منطقه از همین نرم‌افزار در همین چارچوب استفاده کرده‌اند.

منطقه اینتریم باید تمام آرا را شمارش دستی کند و این مناطقی که از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند باید که از نزدیک نتایج را به‌خاطر اختلافات مشابه بررسی کند.

تحول مهم دیگری که روز جمعه انتخابات آمریکا شاهد آن بود، ورود یک قاضی دیوان عالی کشور روند انتخابات را وارد یک مرحله جدید حقوقی کرده است.

جمعه شب در ایالت پنسیلوانیا که بالاترین آرای الکترال از میان این چهار ایالت باقیمانده را دارد، و در برد و باخت هر کدام می‌تواند تأثیر جدی داشته باشد، قاضی ساموئل آلیتو، قاضی دیوان عالی آمریکا به‌طور مستقیم وارد اختلافاتی که در شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا رخ داده، شده است. تلویزیون فاکس نیوز گزارش داد:

«هیأت مدیره انتخاباتی منطقه‌یی فیلادلفیا قرار بوده آرایی را که بعد از بسته شدن صندوقهای رأی در روز انتخابات یعنی سه‌شنبه به آنها رسیده از سایر آرا جدا کند و آنها را فعلاً تا تعیین‌تکلیف این‌که این آرا باید شمارش شود یا نه، در یک محل جدا نگهدارند. شعبه حزب جمهوریخواه در پنسیلوانیا از دیوان عالی کشور آمریکا خواسته است تا یک دستور فوری صادر کند، زیرا نتوانسته بود از ۲۵ منطقه در پنسیلوانیا بخواهد که آرایی را که بعد از بسته شدن صندوق رسیده، جداسازی کنند.

از این رو قاضی آلیتو دستور داد که تمامی نهادهای انتخاباتی در پنسیلوانیا به‌طور موقت تمامی آرای دیر ارسال شده را از بقیه جدا کرده و آنها را در محل جداگانه‌یی مهر و موم کنند. حزب جمهوریخواه پنسیلوانیا هم‌چنین خواسته است که هیأت مدیره محلی هیچ اقدام دیگری با آرا مانند شمارش آنها نکند. البته قاضی آلیتو این موضوع را در دستور خود وارد نکرد ولی گفت که او می‌خواهد تمامی درخواستها به دادگاه ارائه شود و هر دو طرف تا ساعت ۲ بعد از ظهر روز شنبه گزارش خود را تحویل دادگاه بدهند».

در حالی‌که دموکراتهای و رسانه‌های پشتیبان آنها پس از اعلام آرا پنسیلوانیا با ۳۰هزار رأی بیشتر به نفع بایدن، دیگر موضوع انتخابات را تعیین‌تکلیف شده می‌دانند،

موضع‌گیریهای جمهوریخواهان شدت یافته است

قبل از اعلام نتیجه در پنسیلوانیا رودی جولیانی وکیل ترامپ طی توئیتی نوشت: «آمریکایی‌ها در حال رساندن مدارک زیادی در رابطه با اقدام غیرقانونی در انتخابات به ما هستند. دنبال کردن آن کار تمام وقتی است. برخی از آنها که به ما می‌رسد واقعاً موارد قوی هستند».

هم‌چنین نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: «ما همه به‌خاطر رهبری ترامپ در کسب پیروزیهای محافظه کارها در سنا و کنگره و شوراهای ایالتی به وی مدیونیم. او و مردم آمریکا شایسته شفافیت و عدالت در شمارش آرا هستند. قانون بایستی اجرا شود. باید ایمان داشته باشیم که حقیقت راه خود را باز کرده و پیروز می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ddd8e86-968e-4101-b46e-2b2e9773cb3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات