728 x 90

اعزام پاسداران رژیم ایران به سوریه برای شرکت در جنگ ادلب

پاسداران رژیم ایران در سوریه
پاسداران رژیم ایران در سوریه

پایگاه خبررسانی العربیه گفت روز چهارشنبه ۱۴شهریور۹۷مصادف با ۵سپتامبر، ده‎ها تن از عناصر مسلح رژیم ایران برای مشارکت در عملیات ادلب، آخرین منطقه بزرگ تحت کنترل مخالفان، به سوریه اعزام شدند.

العربیه افزود فرماندهان سپاه پاسداران تأکید می‌کنند که عملیات ادلب، طی چند روز آینده با پشیتبانی روسیه، آغاز خواهد شد.

به نوشته العربیه شمار نیروهای ایرانی که به سوریه اعزام شده‌اند مشخص نیست ولی دهها تن از نیروهای سپاه پاسداران و بسیج به سوریه اعزام شده‌اند.

این اقدام رژیم ایران در حالی صورت می‌گیرد که چند روز دیگر قرار است، روسیه و ترکیه در تهران نشستی را برگزار کنند.

خبرگزاری روسی تاس هم به‌نقل از سرگیی ریباکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نوشت: «پس از نشست روسیه و ترکیه در تهران در روز جمعه، وضعیت نظامی در ادلب واضح‌تر خواهد شد.

 

در همین رابطه یورونیوز نوشت: روسیه می‌گوید تا «نابودی کامل و قطعی» شورشیان سوری در ادلب به این تهاجم ادامه می‌دهد. کرملین از گروه‌های مسلح سوری به‌عنوان «تروریست» نام می‌برد، و وظیفه خود می‌داند که آنها را نابود کند. روسیه از دیگر کشورها می‌خواهد این تلاش را مورد حمایت قرار دهند.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌یی ضمن تأکید بر این مسأله تصریح کرد که اقدام در ادلب بر اساس توافقنامه‌های چندجانبه و با هدف از میان برداشتن گروه‌های نظامی مروج خشونت صورت می‌گیرد. منظور روسیه از توافقنامه‌های چند جانبه همان توافقاتی است که با رژیم ایران و ترکیه انجام داده است.

بیانیه وزارت‌خارجه روسیه در حالی منتشر می‌شود که نیروهای نظامی این کشور روز چهارشنبه در اقدامی مشترک با نظامیان ارتش اسد مواضع گروه‌های مسلح سوری در ادلب را با خمپاره گلوله‌باران کردند.

 

هشدار نسبت به حمله به ادلب

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، نهادی غیردولتی که مقر آن در لندن است روز سه‌شنبه از آغاز حملات هوایی به استان ادلب پس از وقفه‌ای ۲۲روزه خبر داده بود.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، نسبت به پیامدهای عملیات بشار اسد درادلب هشدار داده گفته بود، حمله به ادلب منجر به «کشتار» خواهد شد.

از سویی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به بشار اسد، روسیه و رژیم ایران، نسبت به «حمله بی‌پروا» به استان ادلب که در کنترل گروه‌های اپوزیسیون است، هشدار داد و گفت «ممکن است در این تهاجم هزاران تن کشته شوند.»

دیدبان حقوق‌بشر سوریه نیز اعلام کرد که هواپیماهای نظامی روسیه، سه‌شنبه ۴سپتامبر، ۱۳شهریورحملات هوایی به استان ادلب سوریه را که تحت کنترل گروه‌های اپوزیسیون قرار دارد، پس از توقفی ۲۲روزه، از سر گرفته است.

آمریکا که هم‌اکنون ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده دارد روز سه‌شنبه سیزدهم شهریور ۹۷درخواست کرد تا روز جمعه آینده نشست شورای امنیت حول وضعیت در استان ادلب سوریه باشد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد گفت اغلب اعضای شورای امنیت با تشکیل جلسه برای بررسی این موضوع موافق اند چرا که موضوع استان ادلب بسیار خطرناک است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea5c7717-d86c-4901-9186-14edb6d37eb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات