728 x 90

اعدام ۳۰زندانی از جمله سه زن در ۱۰ و ۱۱مهر و ۲۵۵ اعدام از زمان روی کار آمدن پزشکیان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ اعدام ۳۰زندانی از جمله سه زن در ۱۰ و ۱۱مهر و ۲۵۵ اعدام از زمان روی کار آمدن پزشکیان

خانم مریم رجوی: در آستانه روز جهانی علیه اعدام، جامعه جهانی را به حمایت از کارزار نه به اعدام و مشروط کردن روابط با رژیم ایران به توقف شکنجه و اعدام فرا می‌خوانم. سران رژیم باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند

خامنه‌ای در وحشت از خشم انفجاری مردم و بالا‌گرفتن قیام خلق به ماشین اعدام و کشتار سرعت بخشیده است. تنها در روز ۱۰مهر ۱۳ و در روز ۱۱مهر ۱۷زندانی در شهرهای مختلف کشور اعدام شدند. امروز یکشنبه ۱۵مهر حبیب‌الله محمدزهی در زندان بم و پنجشنبه ۱۲مهرماه طیب منصوری در زندان دستگرد اصفهان، حامد حریری ۳۵ساله و رضا سلیمانزاده ۲۹ساله در زندان گرگان حلق‌آویز شدند.

روز جمعه ۱۳مهرماه رسانه‌های رژیم از اعدام یک زندانی در ایلام به‌خاطر هلاکت یک افسر نیروی سرکوبگر انتظامی در سال ۱۳۹۶ خبر دادند (سایت حکومتی دفاع مقدس- ۱۳مهر ۱۴۰۳).

چهارشنبه ۱۱ مهر در یک جنایت فجیع ۱۷زندانی از جمله ۲زن حلق‌آویز شدند. اعدام ۷تن از آنان در اطلاعیه ۱۲مهر شورا اعلام شد. ۱۰زندانی دیگر که قربانی ماشین کشتار خامنه‌ای شدند عبارتند از: زهرا فیضی در تبریز، صابر حق‌مرادی، علی ممشلو، مرتضی عبدالحسین و مولود خالدیان در زندان قزلحصار، آیت عبدالفتحی در اهواز، سیدناصر حسینی، عباس خدایاری و محمد چمن پیرا در شیراز و یک زندانی با نام اختصاری ه-ز در تربت‌حیدریه.

سه‌شنبه ۱۰مهر ۱۳زندانی اعدام شدند. علاوه بر ۹نفری که در اطلاعیه قبلی اعلام شد، اختر قربانلو در اهر، علی بهرامی و مصطفی کاوندی در زنجان و غفار هیوه چی در گنبدکاورس اعدام شدند. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده از مردادماه و روی کارآمدن پزشکیان دست کم به ۲۵۵تن بالغ می‌شود.

در یک فاجعه دیگر در ۱۲مهر ماه، زندانی محکوم به اعدام «محمود دهمرده» بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی در زندان زابل جان باخت.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت تا این رژیم بر سرکار است نه شکنجه و اعدام در ایران و نه جنگ و ترور در منطقه پایانی ندارد و منطقه روی صلح و آرامش نخواهد دید. وی در آستانه روز جهانی علیه اعدام، جامعه جهانی را به حمایت از کارزار نه به اعدام و مشروط کردن روابط دیپلماتیک و تجاری با رژیم به توقف شکنجه و اعدام فراخواند و گفت سران رژیم به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ مهر ۱۴۰۳ (۶ اکتبر ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5aa6fd9c-6266-4637-81e5-33690ca66d5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات