728 x 90

اعدام ۱۷ زندانی در ۵ روز، تشدید شکنجه و فشارهای جنایتکارانه در زندانها

۸۸
۸۸

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۱۷ زندانی در ۵روز، تشدید شکنجه و فشارهای جنایتکارانه در زندانها

 

دژخیمان خامنه‌ای چهارشنبه ۲۴خرداد یک زندانی به‌نام حسنعلی حسن‌پور را در گچساران و زندانی دیگری به‌نام میلاد قبادی را در یاسوج و سه‌شنبه ۲۳خرداد حمید دین پژوه و حامد احمدی و ۲ زندانی دیگر را در زندان گوهردشت به‌دار آویختند.

یکشنبه ۲۱خرداد، علاوه بر ۶ زندانی که اعدام آنها در اطلاعیه ۲۳خرداد شورای ملی مقاومت اعلام شده بود، دو زندانی دیگر به‌نام‌های علیرضا شاچراغی و طاهر نوری در زندان عادل‌آباد شیراز حلق‌آویز شدند. به این ترتیب تنها طی پنج روز از شنبه بیستم تا چهارشنبه بیست و چهارم خرداد، ۱۷ زندانی اعدام شدند.

 

رژیم آخوندها همزمان شکنجه‌های قرون‌وسطایی علیه زندانیان را تشدید کرده و دژخیمان وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و فشارها را به‌خصوص علیه زندانیان قیام اعمال می‌کنند. طبق گزارشها دست کم شصت تن از بازداشت شدگان قیام در زندان مرکزی زاهدان در سلول‌های انفرادی و در شرایط وخیم و ضدانسانی قرار دارند. این زندانیان با دست‌بند، پابند و چشم‌بند، حتی از امکان هواخوری، حمام، خرید از فروشگاه، ملاقات و تماس با بستگانشان محروم هستند و تنها با چشم‌بند و نفر مراقب، امکان استفاده از سرویس بهداشتی را دارند. آنها مستمراً تحت شکنجه‌های روحی و جسمی برای گرفتن اعترافات اجباری و شرکت در شوهای حکومتی قرار دارند. شش زندانی سیاسی اهل سنت محکوم به اعدام که از زندان گوهردشت به زندان زاهدان منتقل شده‌اند در همین سلولها به سر می‌برند.

 

یکشنبه ۲۱ خردادماه، خانواده‌های زندانیان زندان سلماس در اعتراض به شرایط سخت و شکنجه‌هایی که فرزندانشان تحمل می‌کنند، در مقابل این زندان دست به تجمع زدند. در این زندان کوچک بیش از ۷۰۰ زندانی وجود دارد که بسیاری از آنها حتی پتو ندارند.

غذای زندان بسیار کم و کیفیت آن خراب است. جیره ماهانه غذایی زندانیان به‌دلیل دزدی مقامات بسیار کم شده است. دارو و امکان درمانی وجود ندارد، امکانات و مواد بهداشتی ناچیز است و کفاف زندانیان را نمی‌دهد. زندانبانان می‌گویند هرکس باید با هزینه خودش ویزیت و درمان شود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ خرداد ۱۴۰۲ (۱۶ ژوئن ۲۰۲۳)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd3e3284-7b37-4fb0-a6c4-f9cb2d440351"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات